چشم انداز وضعیت سهام بانک تجارت بسیار روشن است

0

دکتر رستمی طی گفتگویی در آستانه برگزاری مجمع عمومی سالیانه بانک تجارت با اشاره به روند مثبت خصوصی شدن بانک تجارت طی چهار سال گذشته اظهار داشت : خوشبختانه وضعیت مالی بانک تجارت در پایان سال مالی ۱۳۹۲ بسیار مثبت بوده است. EPS بانک به طور کامل محقق شده و تعدیل مناسب EPS نیز لحاظ شده است و صورتهای مالی ما نیز نشان از استحکام ذخایر و وضعیت مالی بانک دارد. باتصویب افزایش سرمایه ۱۶۲ درصدی در مجمع عمومی فوق العاده بانک در اسفندماه سال گذشته به میزان ۲۸۲۰۰ میلیارد ریال، نسبت کفایت سرمایه بانک در انطباق با حدود مقرر در استانداردهای بین المللی افزایش یافته که این به معنی افزایش توان بانک در اعطای تسهیلات و توسعه سهم بازار می باشد.ضمن اینکه این افزایش سرمایه ظرفیت توسعه فعالیت‌های بانک را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. با توجه به برنامه‌هایی که برای توسعه کسب و کار و افزایش سودآوری عملیات بانک وجود دارد می توانیم بگوییم که سهامداران می‌توانند مطمئن باشند که روند مثبت و موثر بانک تجارت در بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد یافت .

وی با اشاره به کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران برای چهارمین سال متوالی توسط بانک تجارت خاطر نشان ساخت: در سال مالی ۱۳۹۲ برای نخستین بار شاهد تهیه صورتهای مالی تلفیقی در بانک تجارت بودیم که این مهم در ادامه توسعه زیر ساختهایIT و استفاده از استانداردهای بالا در حوزه مالی بانک است .

معاون مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بانک تجارت با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) و نیز افتتاح نخستین شعبه تخصصی ارائه خدمات بورسی کشور توسط این بانک در بهمن ماه اظهار داشت : تسهیل مکانیزم‌های دریافت و پرداخت برای نهادهای بازار سرمایه و افزایش سطح اطمینان در معاملات این بازار، از جمله مهمترین موضوعاتی است که با اجرای تفاهم‌نامه محقق می‌شود و با عقد این قرارداد همکاری، گام بزرگی در جهت رفع مشکل تامین منابع شرکتهای کارگزاری برداشته شده است.

وی ادامه داد: امید داریم این اقدام بانک تجارت گام موثری برای افزایش تعامل موثر بازار پول و سرمایه و مدیریت بهتر منابع بازار بورس با استفاده از ابزارهای کارا و روزآمدی باشد که باید در شبکه بانکی طراحی شوند. استقبال اکثر کارگزاری‌های قدرتمند بازار سرمایه از این خدمت نشان از طراحی خوب و حساب شده آن دارد . هدف ما این است که با تنوع بخشی به این خدمات و حضور موثر در بازار سرمایه، سهم بانک تجارت را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

معاون مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به برنامه این بانک برای ایجاد چند هلدینگ قدرتمند در حوزه های مختلف کسب و کار خاطرنشان ساخت : این هلدینگ‌ها در حوزه های مالی، انرژی ، صنعت و معدن و فناوری اطلاعات (IT) و ساختمانی راه اندازی شده و در حال شکل گیری است که مدیریت آنها را یک هلدینگ اصلی بر عهده خواهد داشت .

دکتر رستمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تکمیل سوپرمارکت مالی بانک تجارت از طریق ایجاد و تقویت شرکتهای تامین سرمایه ، کارگزاری ، صرافی، بیمه و سرمایه گذاری و صندوق های متداول افزود : هدف ما این است که فعالیت هم افزای بخشهای مختلف این سوپرمارکت مالی به تقویت ساختارهای بانکداری اختصاصی و شرکتی در بانک تجارت و تعریف بسته های خدماتی بیانجامد که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای مشتریان بزرگ بانک ، ارزش افزوده بیشتری برای آنان ایجاد کند .

وی با اشاره به عضویت بانک تجارت در صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت : البته باید توجه داشته باشیم که تقویت بازار بزرگ سرمایه ایران به برنامه ها و ابزارهای جدی تری همچون اعتماد سازی و افزایش دانش بازار و تقویت مکانیزم های نظارتی بازار نیاز دارد و مجموعه نهادهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه همچون بخشهای مختلف دولت و مجلس شورای اسلامی با یک نگاه استراتژیک و هماهنگ بکوشند تا رویدادهای مربوط به عوامل و تصمیمات تاثیرگذار بر بازار سرمایه به شکل بهینه مدیریت شود.

شایان ذکر است مجمع عمومی سالیانه بانک تجارت برای تصویب صورتهای مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ ، روز سه شنبه ۳۱ تیرماه برگزار می شود .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ