تحلیل و بررسی روزانه بازار سرمایه / شنبه ۲۹ تیر ۹۳

0

امروز شاخص کل بورس افت ۴ واحدی را تجربه کرد و به رقم ۷۳،۷۵۰ واحد رسید. نمادهای وغدیر با ۷۴ ، پارسان با ۵۳ و خساپا با ۲۰ بیشترین تاثیر منفی و نمادهای فملی با ۵۵ و شنفت با ۲۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص کل گذاشتند .

ارزش معاملات در این بازار به رقم ۱۲۲ میلیارد تومان رسید . نماد وتجارت با ۹.۱ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

در بازار فرابورس شاخص ایفکس توانست ۴ واحد صعود کند و به رقم ۸۰۰ واحد برسد . نمادهای مارون و میدکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند. ارزش معاملات در این بازار به رقم ۸۵.۵ میلیارد تومان رسید .

امروز اولین روز کاری پس از پایان آخرین دور از مذاکرات هسته ای ایران بود . همان طور که مستحضرید  با توجه به وجود بعضی اختلافات، مذاکرات برای ۴ ماه دیگر تمدید شد . ولی آنچه بیشتر جلب توجه می کند سخنان تیم مذاکره کننده از نتیجه مذاکرات می باشد، چرا که نه تنها تیم مذاکره کننده ایرانی بلکه تمام اعضای ۵+۱ و گروه مذاکره کننده غربی آینده بسیار روشنی را از مذاکرات ترسیم می کنند به همین علت این تمدید ۴ ماهه با سایر تمدید هایی که در دولت قبلی اتفاق می افتاد بسیار متفاوت می باشد . امروز هر چند در ابتدای ساعات معاملات بازار به نتیجه مذاکرات روی خوشی نشان نداد ولی در ادامه و تا پایان دیدیم که صف فروش بعضی از نمادها جمع آوری شد و بازار بار دیگر به روند متعادل خود ادامه داد  . و تا پایان معاملاتی متعادل را شاهد بودیم. البته هر چند کلیات مذاکرات برای فعالین بازار سرمایه مثبت قلمداد شد ولی خبر تمدید ۴ ماهه توانست تاثیرات خودش را بگذارد و جلوی روند رو به رشدی که هفته گذشته شاهدش بودیم را بگیرد . پیش بینی می شود در روزهای آتی بازار بار دیگر مسیر خود را پیدا می کند و با توجه به آنکه مهلت ارسال گزارشات میان دوره ای رو به اتمام می باشد توجه بازار بیشتر معطوف به این گزارشات خواهد شد، گزارش های ارائه شده امروز در گروه پتروشمی نیز قابل توجه بود .

مهم ترین اخبار اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه با اجرایی شدن بسته سیاستی برای خروج از رکود، دولت مقابله با تورم را تا جایی ادامه می‌دهد که شاهد تورم تک رقمی باشیم، گفت: به دنبال حذف مالیات نیستیم؛ اما باید عادلانه اخذ شود تا بار سنگینی را بر تولید کشور تحمیل نکند .  علی طیب نیا درباره ویژگی های بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود گفت: بسته ای که دولت تهیه کرده بسته جامع و کاملی است که در آن مجموعه سیاست پولی، مالی، تجاری، ارزی و بودجه ای برای خروج از شرایط رکود پیش بینی شده است

یک خبر در در مورد جایگزینی اوراق تسهیلات مسکن از قول مشاور وزیر راه و شهرسازی ، دکتر حسین عبده تبریزی  در رابطه‌ با زمان راه‌اندازی صندوق پس‌انداز خرید مسکن به عنوان جایگزین اوراق تسهیلات فرابورس، گفت: این صندوق با هدف پرداخت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان وام در مراحل نهایی راه‌اندازی قرار دارد .

مهم ترین اخبار سیاسی

بعد از نزدیک به یکسال از روی کار آمدن دولت جدید وتصمیم قاطع این دولت برای رفع تحریم ها بحث و گفتگوهای زیادی در مورد مذاکرات هسته ای شنیدیم . بالاخره آخرین دور از مذاکرات بعد از توافق اولیه که در آذر ماه سال گذشته صورت گرفت پایان یافت در همین رابطه ، بیانیه پایانی ظریف و اشتون مبنی بر تمد‌ید‌ ۴ ماهه توافق ژنو و پرواز هیات ایرانی به سوی تهران، به ۱۸ روز مذاکره فشرد‌ه میان ایران و ۱+۵ د‌ر وین اتریش پایان د‌اد‌ تا گفت‌وگوها د‌ر هفته‌های آیند‌ه مجد‌د‌ا د‌ر وین یا ژنو از سر گرفته شود‌. آزاد‌سازی ۸/۲ میلیارد‌ د‌لار از د‌ارایی‌های مسد‌ود‌ شد‌ه را شاید‌ بتوان تنها د‌ستاورد‌ ملموس و مشخص این د‌ور از مذاکرات برای ایران د‌انست و د‌ر مقابل هم اد‌امه تعهد‌ات تهران بر سر برنامه غنی‌سازی مبنی بر اکسید‌ کرد‌ن و رقیق‌سازی تاسیسات سوخت هسته‌ای .

فضای مثبت مذاکرات، تعهد‌ طرفین به اد‌امه گفت‌وگوها و پیشرفت بر سر پیش‌نویس متن مشترک از د‌یگر موضوعاتی است که طرفین مذاکره‌کنند‌ه د‌ر وین ۶ به آن د‌ست یافتند‌. اگرچه به گفته جان کری وزیر خارجه آمریکا و همچنین لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه همچنان موضوع ظرفیت غنی‌سازی یکی از موارد‌ عمد‌ه اختلافی میان طرفین است، اما جد‌ول زمانی لغو تحریم‌ها و همچنین مد‌ت توافق، از د‌یگر بند‌های اختلافی میان ایران و ۱+۵ است. با این وجود‌ به‌زعم د‌یپلمات‌های مستقر د‌ر راهروهای هتل کوبورگ، روند‌ مثبت مذاکرات د‌ر ۴ ماه آیند‌ه می‌تواند‌ به کم کرد‌ن تعد‌اد‌ پرانتزهای اختلافی کمک کند‌.

خبرگزاری فرانسه نیز د‌ر تحلیلی با اشاره به تمد‌ید‌ مذاکرات می‌نویسد‌ که پس از تمد‌ید‌ زمان مذاکرات ایران و ۱+۵ برای د‌ستیابی به توافق جامع، امید‌ها برای سرنوشت این مذاکرات باقی ماند‌

وزیر امور خارجه آلمان نیز با اعلام حمایت از تصمیم اتخاذ شد‌ه برای تمد‌ید‌ ۴ ماهه مذاکرات گفت که مذاکرات بسیار جد‌ی انجام شد‌ که پیشرفت ملموسی هم د‌اشت، از این رو کار اشتباهی بود‌ که بخواهیم آن را پایان یافته تلقی کنیم. نمایند‌ه چین نیز اعلام کرد‌ هیچ‌کس نمی‌خواهد‌ این فرصت چهار ماهه را از د‌ست بد‌هد‌، د‌یگر تمد‌ید‌ی برای مذاکرات ایران و ۱+۵ وجود‌ نخواهد‌ د‌اشت .

عباس عراقچی نیز با اشاره به موضوعات اختلافی گفت که پیشرفت خوبی به لحاظ متن د‌اشتیم، اما د‌ر محتوا اختلاف باقی است و بیش از ۶۵ د‌رصد‌ متن انجام شد‌ه، اما ۳۵ د‌رصد‌ مسائل باقی ماند‌ه شامل مسائل‌ کلید‌ی است .

همچنین در مورد خبر استعفای خانم اشتون که هفته پیش شنیدیم  امروز در خبری خواندیم که یکی از سیاستمداران عالی رتبه غربی در این رابطه گفته است  : کشورهای قدرتمند جهان پیش بینی می کنند کاترین اشتون با پایان یافتن ماموریتش در سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز همچنان ریاست گفتگوهای هسته ای با ایران را ادامه خواهد داد

فلزات اساسی، دلار و سکه

امروز در بازار های جهانی قیمت فلزات با کاهش همراه بود ، بر این اساس مس ۷۰۰۰ دلار ، آلومنیوم ۱۹۹۰ دلار ، سرب ۲۲۰۰ دلار و روی ۲۳۰۵ دلار برای هر تن داد و ستد شدند . دلار به قیمت ۳۱۲۴ تومان و سکه بهار آزادی در قیمت های ۹۴۸ هزار تومان معامله شد .

در گروه های مختلف چه خبر بود ؟

در گروه دارویی شرکت دارو سازی امین در نظر دارد سرمایه خود را ، از مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال یه ۵۵۰ میلیارد ریال افزایش دهد. لازم به ذکر است  که این افزایش سرمایه ۴۵۰ میلیارد ریالی که معادل ۴۵۰ درصد می شود ،مبلغ ۱۷۴,۳۱۳ میلیون ریال آن از محل سود انباشته شرکت و مبلغ ۲۷۵,۶۸۷ میلیون ریال آن از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها می باشد .این نماد توانست با صف خرید به کار خود خاتمه دهد و به قیمت ۱۰۴۰ تومان برسد .

شرکت کیمیدارو در جدیدترین پیش بینی ۳ ماهه سود هر سهم خود را بدون تغییرنسبت به پیش بینی قبلی مبلغ  ۱۴۱۷ ریال اعلام کرده است همچنین شرکت مذکور توانسته است  مبلغ ۲۱۹ ریال ( معادل ۱۵ درصد )  این پیش بینی را  در سه ماهه نخست مالی محقق کند . اکثر نمادها در این گروه قرمز رنگ معامله شدند .

و اما در خبری در ارتباط با گروه دارویی شنیدیم که : مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، دکتر مهدی پیرصالحی اظهارداشت: در تلاش هستیم از اوائل مرداد ماه امسال، داروهای بیماران سرطانی در مناطق محروم کشور به صورت رایگان در اختیار آنها قرار بگیرد.

در گروه کاشی و سرامیک شرکت کاشی پارس با توجه به ارائه صورت های مالی ۳ ماهه خود توانسته است مبلغ ۳۴۹ ریال را در سه ماهه نخست محقق کند که با نسبت به آخرین پیش بینی ارائه شده  شرکت توانسته است ۱۸ درصد را پوشش دهد . کنیلو و کهرام جهت برگزاری مجمع عمومی متوقف گردید .

 در گروه خودرویی        امروز خبری شندیم از وزیر صنعت ، ایشان گفتند قیمت‌های جدید که در سایت فروش خودروسازها  ثبت شده است ، مطابق تصمیم شورای رقابت است و خودروسازان نیز سعی می‌کنند با افزایش تولید، هزینه‌ها را کاهش دهند.  وی افزایش رسمی قیمت خودرو را ناشی از هزینه‌هایی مانند «مالیات بر ارزش افزوده»، «نرخ بیمه شخص ثالث»، «تورم» و «هزینه‌های مربوط به نصب کیسه هوا و یورو۴» دانسته و گفته که قیمت‌ها بین ۳/۲ تا ۱۰ درصد افزایش یافته‌اند. امروز  همچنین در خبری شنیدیم که نعمت‌زاده دلیل تکدر رئیس‌جمهور را از قیمت جدید خودروها همین موضوع دانسته و گفته که در گزارش‌های ارائه‌شده به وی (رئیس‌جمهور)، افزایش قیمت رسمی خودروها، ۳۰ درصد اعلام شده، حال آنکه این رقم در نهایت ۱۰ درصد بوده است. اما گفته‌های وی و البته اظهارات اخیر سخنگوی دولت را شاید بتوان پایانی بر پرونده قیمت خودرو دانست. در واقع وقتی سخنگوی دولت سخنی از کاهش قیمت نمی‌گوید و وزیر صنعت نیز از قیمت جدید خودروها حمایت می‌کند، مشخص می‌شود که دولت برنامه‌ای برای لغو مصوبه شورای رقابت ندارد و مردم باید با قیمت‌های فعلی کنار بیایند. در همین ارتباط  وکلای ملت طرح تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور و شرکت‌های خودروساز را مورد بحث و بررسی قرار می‌دادند.

روند معاملات در این گروه تحت تاثیر اخبار مذاکرات قرار گرفت و به خبر تمدید مذاکرات روی خوشی نشان نداد طوری که اکثر نمادهای گروه را قرمز رنگ و با صف فروش مشاهده کردیم . امروز نیز در این جو منفی نماد خودرو بعد از تعدیل مثبت ۱۰۷ درصدی بازگشایی شد و با استقبال خوبی همراه نشد و به قیمت ۲۸۰ تومان رسید  البته خودرو در پایان معاملات امروز جهت برگزاری مجمع عمومی متوقف گردید .

شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا طبق پیش بینی  ۳ ماهه شرکت سود هر سهم خود را بدون تغییر مبلغ ۱۱ ریال گزارش داده است طوری که در دوره ۶ ماهه شرکت موفق شده است  به ازای هر سهم مبلغ ۴۱ ریال سود محقق کند و با پوشش ۳۷۲ درصدی همراه گردد.

شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور در  جدید ترین پیش بینی منتهی به اسفند ۹۳ سود هر سهم را  مبلغ ۵۶۲ ریال اعلام نموده که نسبت به آخرین پیش بینی تغییری نداشته است  این شرکت توانسته در دوره سه ماهه به ازای هر سهم مبلغ ۱۶۹ ریال سود محقق نماید.

خپارس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی در قیمت ۹۰ تومان بازگشایی شد و توانست نزدیک به ۱۰ درصد رشد نماید . خساپا جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی-عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه ، متوقف شد.خنصیر نیز جهت برگزاری مجمع عمومی متوقف گردید .

در گروه حمل و نقل  بعد خبر رفع تحریم بندر شهید رجایی و تاثیر مثبت بر روند معاملات این گروه امروز شاهد صف فروش حسینا بودیم . حسینا سود هر سهم سال مالی جاری خود براساس عملکرد واقعی سه ماهه را همان ۶۱۱۰ ریال قبلی اعلام کرده است و تغییری هم در جزئیات صورت های مالی نداشته است. شرکت در سه ماهه نیز ۱۵۸۹ ریال ( معادل ۲۶ درصد) سود پیش بینی شده را  پوشش داده است

در گروه لیزینگی لیزینگ صنعت و معدن در جدیدترین پیش بینی  ۶ ماهه سود هرسهم منتهی به آذز ۹۳ را  مبلغ ۴۳۶ ریال اعلام نموده که نسبته به پیش بینی قبلی ۱۸ درصد افزایش داشته ضمنا شرکت در دوره ۶ ماهه نخست سال مالی توانسته است ۲۹۴ ریال به ازای هر سهم سود محقق کند که موفق به پوشش ۶۷ درصدی شده است.

در گروه معدنی وفولادی  با توجه به کاهش قیمت فلزات رنگی از جمله روی ، روند معاملات در این گروه نسبتا متعادل بود لازم به ذکر است که در سنگ آهنی ها مدیرعامل شرکت جامع تجارت گفته که پیش بینی می شود صادرات سنگ آهن ایران به چین در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ با ۴.۵ میلیون تن کاهش معادل ۲۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۳ باشد . وی گفته:در سال ۲۰۱۴ ایران کلاً ۱۸ میلیون تن و در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۶ میلیون تن صادرات سنگ آهن به چین خواهد داشت

شاملا ضمن تاکید بر سود هر سهم ۲۰۱۲ ریالی قبلی در سه ماهه واقعی ۵۰۰ ریال ( معادل ۲۵ درصد) از سود خود را پوشش داده است.

شرکت فولاد آلیاژی ایران که در آخرین پیش بینی ، سود سال جاری خود را رقم ۲۸۷ ریال را به ازای هر سهم بیان نموده  بود در جدیدترین پیش بینی با تعدیل مثبت ۱۶ درصدی مواجه شده است، گفتنی است در سه ماه ابتدای سال نیز پوشش ۲۵ درصدی از سود سال جاری را داشته است. همچنین لازم به ذکر است که شرکت مذکور در سه ماه ابتدای سال با پوشش ۲۵.۲ درصدی در تولید، ۲۳.۷ درصدی در مقدار فروش و ۲۵ درصدی در مبلغ فروش مواجه شده است.

فولاد ارفع در ۳ ماهه نخست سال جاری توانسته است مبلغ ۱۲۴ ریال از سود ۴۴۷ ریالی که برای سال ۹۳ پیش بینی کرده بود را محقق سازد

شرکت فولاد خراسان تصمیم دارد سرمایه خود را از مبلغ ۴۲۰۰ میلیارد ریال به ۵۶۰۰ میلیارد ریال افزایش دهد که این افزایش سرمایه ۱۴۰۰ میلیارد ریالی معادل  مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده های نقدی سهامداران و مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر آن از محل سود انباشته شرکت می باشد .

در گروه پتروشیمی  شرکت پتروشیمی جم اعلام نموده است قصد دارد سرمایه خود را از ۴۸۰۰ میلیارد ریال به ۹۶۰۰ میلیارد ریال (معادل ۱۰۰ درصد) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد.

شرکت پتروشیمی زاگرس که سود هرسهم سال ۹۳ خود را به ازای هرسهم ۴۰۱۰ ریال پیش بینی نموده است . با شناسایی سود ۱۴۵۳ ریالی در عملکرد واقعی سه ماهه موفق به پوشش ۳۶ درصدی سود پیش بینی خود شده است. همچنین سود عملیاتی سه ماهه به ازای هرسهم ۱۴۵۴ ریال می باشد که معادل ۳۷ درصد از سود عملیاتی پیش بینی شده است.مقدار تولید، مقدارفروش ومبلغ فروش شرکت نیز در سه ماهه از پوشش ۳۲ درصدی برخوردار می باشد. درمحاسبه بهای تمام شده کالای فروش رفته نیز نرخ گاز خوراک ۳۴۴۵ریال ونرخ گاز سوخت ۱۳۲۰ریال بر استاندارد متر مکعب در نظر گرفته شده است . ضمن اینکه سایر درآمد ها وهزینه های عملیاتی به مبلغ ۱۲میلیارد ریال عمدتا سود حاصل از تسعیر مطالبات ارزی از مشتریان می باشد .

لازم به ذکر است این پوشش مناسب در حالی رخ داده است که متانول دربازارهای جهانی در سه ماهه اول سال ۹۳ با کاهش قیمت روبرو بوده است و به قیمت های زیر ۳۵۰ دلارنیز رسیده است در حالیکه شرکت زاگرس در پیش بینی خود قیمت فروش متانول را ۳۹۰ دلار و با نرخ تسعیر ۲۹۰۰۰ ریال درنظرگرفته است. به نظر می زسد رشد اخیر قیمت سهم از محدوده ۱۷۰۰ تومان به محدوده ۲۳۰۰ تومان در روزهای اخیر ناشی از همین امر باشد.

شرکت پتروشیمی پردیس که سود هرسهم سال مالی منتهی به آذر ۹۳ را در آخرین پیش بینی خود به ازای هرسهم ۴۰۵۵ ریال پیش بینی نموده بود حال در جدیدترین پیش بینی خود بر اساس عملکرد شش ماهه سود هرسهم را با کاهش ۴۲ درصدی مبلغ ۲۳۴۶ ریال اعلام نموده است . و در عملکرد شش ماهه نیز ۶۶۱ ریال (معادل ۲۸ درصد ) از این سود جدید را پوشش داده است  . شرکت دلایل تعدیل منفی را به شرح زیر اعلام نموده است: الف. با توجه به قطع گاز در زمستان تولید شرکت برای ۷۰ روز بطور کامل قطع گردیده بود .  ب. با توجه به عدم صدور مجوز صادرات توسط مراجع ذیصلاح بعلت تامین نیاز داخلی اوره، صادرات اوره حدود ۴ ماه قطع شده بود که موجب کاهش سود شرکت گردیده است پ. کاهش شدید قیمت اوره صادراتی با توجه به کاهش نرخ جهانی اوره نسبت به سال قبل ت. عدم افزایش قیمت فروش اوره داخلی در ۶ ماهه اول سال مورد گزارش ث. افزایش قیمت خوراک و سوخت(حدود ۵ برابر شدن قیمت خوراک) از ابتدای سال ۱۳۹۳ ج. مشکلات عملیاتی و نصب تجهیزات فاز ۳ و برقراری ارتباطات لوله های یوتیلیتی فاز ۳ با فاز ۲ شرکت (inter connection) موجب توقف در واحدهای فاز ۲ گردیده است

در گروه مواد شوینده و شیمایی  شکف اولین سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۳ خود را ۲۵۸ ریال اعلام کرده است که نسبت به سود ۵۰۵ ریالی سال ۹۲ افت ۴۹ درصدی را نشان می دهد.شرکت اعلام کرده نظر به اینکه شرکت کف از سال های قبل دارای بدهی به بانک های مختلف بوده به طوری که به دلیل ضعف نقدینگی قادر به تسویه تهعدات خود نگردیده است و کلیه حساب های بانکی در سال های جاری مسدود گردیده است و امکان جذب تسهیلات مالی در سال های اخیر برای شرکت مقدر نبوده است و نهایتا شرکت به دلیل ضعف نقدینگی قادر به تامین سرمایه در گردش نشده و این موضوع منجر به عدم استفاده از ظرفیت تولید شرکت طی سال های اخیر شده است لذا به منظور استفاده بهینه از امکانات تولید شرکت در سال مالی ۹۳ طی قرارداد منعقده به صورت پیمان مدیریت به شرکت پخش سراسری داروگر ارائه شود.شایان ذکر است فروش شرکت نسبت به سال ۹۲ با افت ۶۶ درصدی و بهای تمام شده با افت ۷۳ درصدی همراه شده است که در نهایت باعث کاهش ۳۸ درصدی سود عملیاتی شرکت شده است

تولی پرس با نماد شتولی هم برای سال مالی جاری در اولین قدم ۵۳ ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده است که نسبت به سود ۲۰۸ ریالی سال ۹۲ افت ۷۵ درصدی داشته است

شتولی هم بودجه سال ۹۳ خود را به صورت تولید کارمزدی  به شرکت کیوان تجارت پاسارگاد تهیه کرده و به بورس ارسال نموده است

شکلر سود هر سهم سال مالی منتهی به شهریور ۹۳ را  بر اساس عملکرد سه ماهه همان ۲۸۰ ریال قبلی اعلام کرده و در سه ماهه اول موفق به پوشش ۵۰ درصدی سود عملیاتی و سود خالص خود شده است.شایان ذکر است شرکت سال مالی خود را از ۲۹ اسفند به ۳۱ شهریور تغییر داده است.

شرکت گلتاش با توجه به پیش بینی سود هر سهم  سال مالی منتهی به آذر ۹۳ به مبلغ ۱۸۴۶ ریال ، توانسته با توجه به عملکرد ۶ ماهه  ۵۴ درصد این پیش بینی به مبلغ ۹۹۸ ریال را به ازای هر سهم پوشش دهد. همچنین شرکت اعلام نموده است که با توجه به افزایش سرمایه از ۹۰ میلیون سهم به ۲۰۰ میلیون سهم بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۲ ، افزایش سرمایه فوق تا قبل از برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۳۹۳ به ثبت خواهد رسید .

در گروه بانکی وگردش همچنان با توجه به خبر  احتمالی افزایش سرمایه با افبال خوبی همراه شد . در این گروه بانک صادرات ایران، بانک انصار،بانک تجارت جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی-عمومی فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه متوقف شدند . همچنین نماد معاملاتی بانک ایران زمین جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده صاحبان سهام در روز سه شنبه در پایان معاملات امروز متوقف شد

در گروه سیمانی شرکت سیمان خزر در جدیدترین پیش بینی سود هر سهم خود را به مبلغ ۱۱۸۱ ریال اعلام نموده که نسبت به گزارش پیش بینی قبلی با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است و همچنین شرکت در دوره سه ماهه خود توانست به ازای هر سهم ۳۱۹ ریال محقق و ۲۷ درصد از پیش بینی های خود را پوشش دهد شرکت دلیل این تعدیل مثبت خود  را افزایش نرخ های فروش، افزایش مقدار تحویل، افزایش بهای تمام شده و عدم شناخت زیان تسعیر بدهی ارزی در دوره جاری بدلیل کاهش نرخ ارز اعلام نموده است

در گروه پالایشی روز چهارشنبه هفته گذشته خبری ار قول وزیر اقتصاد شنیدیم که قرار شده است کیفی سازی محصولات پالایشگاه ها برای سال ۹۲ طبق سال ۹۱ عمل شود .

در این گروه شبندر، شبریز شاوان و شراز جهت برگزاری مجمع عمومی متوقف می شوند . این در حالی است که هنوز تکلیف صورت های مالی سال ۹۲ هیچ کدام از شرکت های مذکور تعیین نشده است !

در این گروه شنفت که بعد از خبر افزایش نرخ محصولات با افزایش تقاضا همراه شد امروز وارد گره معاملاتی شد و توانست بیش ار ۱۲ درصد رشد کند و به قیمت ۱۳۶۵ تومان برسد و با صف خرید به کار خود خاتمه دهد .

همچنین در خبری شنیدیم که تازه ترین گزارش اوپک که روز گذشته منتشر شده نشانگر ادامه تاثیرات منفی تحریمهای غرب بر صادرات نفت ایران در دو سال گذشته بوده است .  بر اساس این گزارش ایران و قدرت های جهانی نوامبر گذشته توافقنامه موقت هسته ای را به امضا رسانده‌اند ولی امضای این توافقنامه تاثیر چندانی بر بهبود وضعیت اقتصادی ایران نداشته است .

اوپک در این گزارش افزود: میزان درآمدهای نفتی ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی به کمتر از ۶۱.۹۲ میلیارد دلار رسیده که این رقم نسبت به رکورد ۱۱۴.۷۵ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۴۶ درصد کاهش داشته است .

در گروه سرمایه گذاری  واتی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۹۳ خود را از ۵۴۲ ریال به ۷۴۰ ریال افزایش داده است.علت تعدیل مثبت ۳۶ درصدی شرکت، افزایش سود شیران در گزارش شش ماهه بوده است

شایان ذکر است شیران  در دوره منتهی به ۹۳/۰۹/۳۰ سود هر سهم خود را به مبلغ ۱۶۷۱ ریال پیش بینی نموده است که نسبت به آخرین پیش بینی با افزایش ۲۵ درصدی همراه بوده است واتی در قیمت ۳۷۱ تومان بازگشایی خوبی داشت و توانست بیش از ۵ درصد رشد نماید .

وملی  با توجه به پیش بینی های انجام شده منتهی به ۹۳/۱۲/۲۹ درآمد هر سهم خود را به مبلغ ۵۵۵ ریال اعلام نموده بود که توانست در دوره سه ماهه به ازای هر سهم مبلغ ۴ ریال سود محقق کند .

وصنا پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی برتصویب افزایش سرمایه در قیمت ۲۰۳ تومان بازگشایی شد .

سایر نمادها :

شرگت زمگسا با توجه به پیش بینی منتهی به ۹۳/۱۲/۲۹ سود هر سهم خود را مبلغ ۵۲۸۷ ریال اعلام نموده بود که توانست در دوره ۳ ماهه و با توجه به عملکرد واقعی به ازای هر سهم ۷۹۳ ریال سود محقق کند همچنین شرکت موفق شده است ۲۲ در صد از فروش ، ۱۵ درصد از سود عملیاتی و ۱۵ درصد از سود هر سهم خود را در این دوره ۳ ماهه پوشش دهد .

شرکت ثباغ در جدیدترین پیش بینی خود سود هر سهم را به مبلغ ۵۴۵ ریال گزارش کرده است که نسبت به پیش بینی قبلی بدون تغییر اعلام شده است همچنین شرکت در ۹ ماهه خود توانسته ۲۷ درصد این پیش بینی را به مبلغ  ۱۴۹ ریال به ازای هر سهم محقق کند
پرشین تحلیل

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ