خبرهایی از مجمع سهامداران شرکت لبنیات کالبر

0

مجمع عمومی شرکت لبنیات کالبر (غالبر) امروز دوشنبه با حضور اکثریت سهامداران جهت تصویب صورتهای مالی برگزار گردید که اهم مصوبات به شرح زیر می باشد:

۱- صورت های مالی سال ۹۲ به تصویب مجمع عمومی رسید.

۲- سود نقدی ۷۵ ریالی برای هر سهم مصوب شد.

۳- پاداش هیات مدیره ۹۳۷.۵ میلیون ریال تعیین گردید

۴- حق حضور اعضای هیات مدیره برای هر جلسه ۶ میلیون ریال و روزنامه همشهری به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شد.

گزارش مجمع :

در ابتدای جلسه مدیر عامل شرکت گزارش فعالیت هیات مدیره را قرائت نمودند که از مهم ترین نکات آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

الف- رشد ۴۶ درصدی سود خالص شرکت بسته بندی نصر گستر اراک که ۵۴ درصد آن متعلق به شرکت لبنیات کالبراست.

ب- افزایش فروش شرکت صنایع شیر ایلام (زاگرس) که ۶۰ درصد آن به غالبر تعلق دارد در نیمه دوم سال که نهایتا منجر به کاهش زیان گردیده است.

ج- شرکت آرپی نصر خمین ( طرح توسعه شرکت بسته بندی نصر گستر اراک ) که ۵۴ درصد آن به شرکت لبنیات کالبر تعلق دارد در مراحل نهایی رسیدن به بهره برداری قرار دارد.

سپس گزارش حسابرس قرائت شد که مهم ترین نکته آن مربوط به احتمال تعدیل ۱ میلیارد تومانی سود انباشته ابتدای سال و حساب تسهیلات بود که مدیریت شرکت عنوان کردند این مبلغ مربوط به جرایمی است که بانک برای تسهیلات دریافتی شرکت شیر ایلام در نظر گرفته اما با توجه به قانون تصویب شده توسط دولت مبنی بر بخشش جرایم درصورت بازپرداخت بدهی در اقساط به موقع ما این جریمه را در حساب ها لحاظ نکرده ایم چون قصد داریم آن را به موقع باز پرداخت کنیم.

سپس در پاسخ به سئوال یکی از سهامداران در مورد نرخ خرید شیر و نرخ فروش محصولات مدیرعامل شرکت اظهار داشت:

نرخ شیر از اواسط تیر ماه توسط دولت کیلویی ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ تومان تعیین شده است . ونرخ فروش محصولات نیز با افزایش ۱۵ درصدی روبرو خواهد شد . که از این بابت با توجه به افزایش نرخ اخیر و قیمت شیر باید اصلاحاتی در بودجه شرکت صورت گیرد (لازم به ذکر است شرکت نرخ خرید شیر را ۱۳۶۰ تومان در نظر گرفته است).اما ایشان اشاره ای به قیمت خرید شیر در سه ماهه اول سال نداشتند .

همچنین ایشان در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با طرح توسعه نصر خمین اظها داشتند ما امیدواریم این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد اما در مورد هزینه های لازم برای تکمیل پروژه الان اطلاعات لازم را در اختیار ندارم.

اما در زمان تصویب سود نقدی هرسهم کمی جو مجمع متشنج شد که ناشی از عدم رضایت سهامداران از سود تقسیمی و کاهش قیمت شدید سهم در دو سه ماه اخیرو عدم حمایت شرکت از سهمش بود.(البته لازم به ذکر است شرکت به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز برای پروژه نصرخمین سود نقدی پایین تقسیم کرده است).

پس از پایان جلسه مدیر عامل شرکت در پاسخ به سئوال یکی دیگر از سهامداران در مورد گزارشات سه ماهه و امکان تعدیل سود اظهار داشتند:

به دلیل مشکلات موجود بر سر تعیین قیمت شیر و نرخ فروش محصولات ، ارائه صورت های مالی با تاخیر روبروشده است ولی طی روزهای آتی صورت های مالی به همراه بودجه جدید به بازار ارائه خواهد شد. که احتمالا با تعدیل همراه خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ