خبرهای خوشی در راه است + تحلیل بنیادی گروه مبپنا

0

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مپنا (سهامی عام) رأس ساعت ۹:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۳۸۳.۴.۳۰ درمحل هتل المپیک با حضور بیش از ۸۶ درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای علی آبادی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان دکتر منظور و سلیمی و به دبیری آقای میرزایی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط علی آبادی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

اخبار بورس امروز

۱- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی ۱۳۹۲.۱۲.۲۹

۲- تقسیم ۲۸۳ ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

۳- انتخاب موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس به عنوان حسابرس قانونی و رهبین به عنوان حسابرس علی البدل

۴- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

اعضاء هیأت مدیره

اخبار بورس امروز

حاشیه مجمع

براساس گزارش خبرنگار بورس نیوز مدیر عامل شرکت مپنا در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه جهت تصویب صورت های مالی عملکرد سال منتهی به ۲۹ اسفند ۹۲ از بازدید مقام معظم رهبری از گروه مپنا اشاره کرد و گفت: مپنا با پیشتازی در عرصه علم و فناوری مسیر توسعه خود را طی میکند و مفتخر است که در اول سال جاری در بازدید مقام معظم رهبری کارنامه درخشان خود را به تأیید این مقام معظم رساند.

وی ادامه داد: مپنا بعد از جنرال الکتریک آمریکا و زیمنس آلمان و شرکت فرانسوی و ایتالیایی و میتسوبیشی ژاپن به عنوان ششمین شرکت سازنده توربین و نیروگاه در دنیا است و بیش از یک سوم نیروگاههای گازی و ترکیبی کشور ساخت مپنا می باشد.

علی آبادی در خصوص برقی شدن خط آهن مسیر تهران مشهد گفت: به جز بهینه شدن زمان مسافرت ریلی مسیر تهران-مشهد در مصرف سوخت نیز صرفه جویی بهینه ای صورت می گیرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: به جز برقی کردن خط آهن تهران-مشهد، برق خط ۳ مترو تهران نیز مپنا تأمین می کند.

مدیر عامل گروه مپنا در خصوص قراردادهای در حال انعقاد گفت: در آستانه بستن یک قرارداد ۱.۵ میلیارد یورویی با عراق هستیم که پروژه بسیار ارزشمندی برای مپنا است و احداث نیروگاه ۳۰۰۰ مگاواتی را داریم.

علی آبادی با اشاره به رویکرد مپنا در سال ۹۲ و سال پیش گفت: اساساً مپنا در سال مالی که گذشت درون زا بود و امیدواریم که نتیجه پتانسیل های ایجاد شده در سال جاری بیش از پیش زمینه برون گرایی و به محصول رسیدن را پیدا کند.

این مقام مسئول در خصوص افزایش سرمایه شرکت اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه افزایش سرمایه قابل توجهی را در حال بررسی و آماده سازی گزارش توجیهی آن می باشد که به محض آماده سازی برای دریافت مجوز افزایش سرمایه از سازمان اقدام خواهد شد.

در خاتمه گفتنی است سهامداران حقیقی با تقدیر از عملکرد مثبت مدیریت شرکت نسبت به کاهش بند حسابرس در مقایسه با گذشته، ابراز امیدواری کردند با ادامه این روند و با توجه به حضور مقام معظم رهبری در گروه مپنا که نشان دهنده حمایت ملی است طی سال های آتی این شرکت به سمت رونق اقتصادی بیشتر و سودآوری مطلوب برای سهامداران، حرکت خواهد کرد.

پیام هیأت مدیره

گروه مپنا با پیشتازی در عرصه علم و فنآوری و صنعت همچنان مسیر رشد و توسعه خود را طی می کند و مفتخر است که در اول سالجاری در بازدید مقام معظم رهبری کارنامه درخشان خود را به تایید معظم له رساند. هیئت مدیره گروه مپنا با این افتخار خلاصه ای از گزارش فعالیتهای بیستمین سال تأسیس گروه(۱۳۹۲) را به سهامداران و ذینفعان حامی و محترم خود ارائه می نماید.

در اولین سال فعالیتهای دولت محترم یازدهم و علیرغم تلاشهای بسیار و نتایج خوب بدست آمده در عرصه بین الملل، اما همچنان کمابیش تحریم ها بر سر فعالیتهای صنعتی و اقتصادی کشور سایه انداخته است و اگر چه روند بسیار مخربی که در سالهای قبل در حوزه اقتصاد کشور ایجاد شده بود متوقف شده و در زمینه هایی بهبود یافته است اما به قضاوت بسیاری از بزرگان اقتصادی و مدیریتی کشور، فضای کسب و کار هنوز به جایگاه شایسته خود بازنگشته است. گروه مپنا نیز علیرغم اقدامات بسیار زیاد خود هنوز فضای خالی و توانمندی بیشتری را برای رشد و توسعه سریعتر خصوصا در عرصه کسب و کارهای جدید و کسب و کار در حوزه بین الملل حس نموده و خود را برای بسط و گسترش فعالیتهای مختلف آماده نگه داشته است.

سال ۱۳۹۲ سال رشد و توسعه درون زا در گروه مپنا بود و امیدوار هستیم که نتیجه پتانسیلهای ایجاد شده در سال ۱۳۹۳ بیش از پیش زمینه برون گرایی و به محصول رسیدن را پیدا نمایند. با نگاهی به سند اقتصاد مقاومتی در می یابیم که گروه مپنا در سال ۱۳۹۲ توفیقات زیادی را در تحقق بندهایی از این سند داشته است و با آمادگی ایجاد شده در صورت تمرکز نهادهای کشور برای اجرای این سند، گروه مپنا می تواند به عنوان بازوی اصلی برای اجرای بسیاری از بندها خصوصا صادرات هدفمند در خدمت نظام و ارائه ارزشهای درونی خود به ذینفعان و سهامداران باشد. ورود مپنا به عرصه نفت و گاز و توسعه میادین با هدف تولید برق و صادرات آن به خوبی می تواند ضمن ارائه بهترین یافته ها به سهامداران، اقدام اساسی در تحقق این بند از سند قلمداد شود. هیئت مدیره گروه مپنا سال ۱۳۹۲ را به عنوان سال گذر از شرایط قبلی به شرایط امیدوار کننده جدید تلقی نموده و ضمن تدارک موضوعات مختلف خود را برای ارتقاء سطح و حجم فعالیتها در سال ۱۳۹۳ و آتی آماده نگاه داشته و امیدوار است سال خوبی را برای گروه رقم بزند.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس (سال ۱۳۷۲) مبلغ ۲۰ میلیون ریال (شامل تعداد ۱۰۰ سهم، به ارزش اسمی هر سهم ۰۰۰ ر ۲۰۰ ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ ۰۰۰ ر ۱۰ میلیارد ریال (شامل تعداد ۱۰ میلیارد سهم ، به ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال) در تاریخ ۱۳۹۳.۰۳.۱۲ افزایش یافته است.

اخبار بورس امروز

بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۲.۰۸.۲۵ و مجوز شماره ۲۴۱۵۸۵/۱۲۱ مورخ ۱۳۹۲.۰۸.۰۵ سازمان بورس و اوراق بهادار ، مقرر گردید سرمایه شرکت با سلب حق تقد م خرید سها م از سهامدارا ن فعلی و صدور سها م جدید ، از مبلغ ۹.۹۷۵.۱۰۳.۷۶۳.۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۰.۰۰۰ میلیارد ریال، منقسم به ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم ۱.۰۰۰ ریالی افزایش یابد که در تاریخ ۱۳۹۳.۰۳.۱۲ به موجب صورتجلسه هیأت مدیره مورخ ۹۳.۰۲.۱۶ و مجوز شماره ۲۶۶۷۱۲/۱۲۱ مورخ ۹۳.۰۲.۱۶ سرمایه شرکت از مبلغ ۹.۹۷۵.۱۰۳.۷۶۳ هزار ریال به مبلغ ۱۰.۰۰۰ میلیارد ریال منقسم به ۱۰ میلیارد سهم هزار ریالی با نام تماماً پرداخت شده از محل آورده نقدی تأمین گردیده افزایش یافت.

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از ۱ درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به ۱۳۹۲.۱۲.۲۹ و تاریخ تایید گزارش به شرح جدول زیر است:

اخبار بورس امروز

گزارش بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای گروه مپنا

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در آستانه ولادت با سعادت امام محمد باقر (ع) و روز کارگر، در جمع پرشور مدیران، طراحان، برنامه ریزان و کارگران گروه مپنا حضور یافتند. در جریان این بازدید، ایشان به مدت یک و نیم ساعت از نمایشگاه توانمندی های مپنا در بخش های مختلف بازدید کردند. در این نمایشگاه، توانمندی های متخصصان و کارشناسان مپنا در خصوص ساخت و نصب توربین ها و نیروگاه های بادی، ساخت انواع بویلرهای صنعتی، ساخت و تعمیر توربین ها و ژنراتورها، ساخت کمپرسورهای صنعتی، ساخت سیستم های کنترل، ساخت قطعات چاه های نفت و پمپ های آنها، ساخت دکل های دریایی، طراحی تولید آب شیرین از آب دریا، طراحی و ساخت لکوموتیو و احداث و توسعه و تعمیرات ریلی و روند تحقیق و توسعه در مپنا، به نمایش گذاشته شده بود.

ایشان پس از بازدیدی از نمایشگاه دستاوردهای این مجموعه «تولیدی،صنعتی و اقتصادی» در جمع صمیمی حدود هزاران نفر از کارگران و دیگر فعالان عرصه کار و تلاش، حضور در جمع کارگران را دیداری همیشه جذاب و خرسند کننده خواندند و افزودند: این خرسندی، امروز با بازدید از پیشرفت های مجموعه مپنا، مضاعف شد.

فرازهایی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بازدید از دستاوردهای گروه مپنا؛ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳

* حضور در جمع کارگران همیشه جذاب و خرسند کننده است و این خرسندی، با بازدید از پیشرفت های مجموعه مپنا، مضاعف شد.

* این حقیقت زیبا که جلوه هایی از آن را در بازدید از مپنا مشاهده کردیم نشان می دهد که عزم ملی و مدیریت جهادی، نه فقط شعار امسال بلکه شعاری همیشگی و رمز هویت و حیثیت و آینده درخشان کشور ماست.

* یکی از جلوه های زیبای مجموعه کاری مپنا (که) می شود دید، حقیقت کارآمدی، کارآمدی ناشی از دانش و هوش و پشتکار و ابتکار و عزم راسخ است که خوشبختانه ما این را در این مجموعه مشاهده می کنیم، این نگاه ما به کل حرکت کشور است.

* دستیابی ایران به رتبه ششم سازندگان نیروگاه های گازی، یک مثال کوچک از توانایی عظیم نیروهای انسانی کشور است که در دوران جنگ و تحریم های دشوار جوانه زد و اکنون در عرصه های فراوان به بار نشسته است.

* دستاوردهای مجموعه مپنا هم برای کشور و هم برای شاغلان و فعالان این مجموعه، باعث مباهات است و بخش های مختلف دولتی باید اینگونه مجموعه ها را پشتیبانی کنند.

* شکل گیری شرکت مپنا و دستیابی آن به توانمندی های قابل توجه، نتیجه سه عنصر “علم، عزم راسخ و هنر” است و باید این سه عنصر حفظ و تقویت شوند.

* این مناسب (روز کارگر) همراه شد با دیدار از این مرکز فعال و پیشرو و مجموعه “مپنا” به بحمدالله خصوصیات متعددی را از جلوه های مطلوب کار در کشور با یکدیگر همراه کرده است.

* مجموعه مپنا مایه مباهات صنعت کشور است و در آن تلاش و مدیریت جهادی و عزم و علم و ابتکار و اعتماد به نفس موج می زند، بی شک کمک و هدایت خداوند دستگیر شما مدیران و طراحان و کارگران بوده است و خواهد بود.

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ ۱۳۸۳.۱۲.۱۹ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه صنعت خدمات فنی و مهندسی با نماد “رمپنا ” درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ ۱۳۸۶.۰۶.۰۴ مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی ۳ سال اخیر به شرح زیر بوده است:

اخبار بورس امروز

وضعیت نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت

نقد شوندگی سهام

وضعیت سهام شرکت از لحاظ نقد شوندگی در سال مالی منتهی به ۱۳۹۲.۱۲.۲۹ بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

اخبار بورس امروز

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۲۱۲.۲۹ و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است:

اخبار بورس امروز

اقدامات هیئت مدیره شرکت در خصوص احقاق حقوق دارندگان حق تقدم های استفاده نشده به میزان ۲۴.۸۹۶.۲۳۷ سهم

با توجه به پیگیریهای شرکت به شرح ذیل، مراتب احقاق حقوق دارندگان حق تقدم های استفاده نشده به میزان ۲۴.۸۹۶.۲۳۷ سهم از طریق افزایش سرمایه به روش سلب حق تقدم توسط شرکت صورت پذیرفته است .

برگزاری جلسات متعدد مسئولین شرکت با سازمان بورس و اوراق بهادار

تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم از سهامداران به نفع دارندگان حق تقدم استفاده نشده و با روش عرضه خصوصی توسط هیأت مدیره محترم و اخذ گزارش بازرس قانونی .

صدور مجوز شماره ۲۲۳۱۰۳/۱۲۱ مورخ ۱۳۹۲.۰۳.۰۶ توسط سازمان بورس با روش عرضه عمومی و تخصیص صرف سهام حاصل از افزایش سرمایه به کلیه سهامداران .

با عنایت به توضیحات فوق شرکت طی مکاتبه مجدد با عضو محترم هیأت مدیره و معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار و ریاست محترم سازمان بورس و اوراق بهادار و ریاست محترم اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس و اوراق بهادار خواستار موافقت با پیشنهاد شرکت مبنی بر افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم سهامداران به نفع دارندگان حق تقدم استفاده نشده افزایش سرمایه اخیر و با روش عرضه خصوصی و تخصیص سهام جدید به دارندگان حق تقدم های استفاده نشده به ارزش اسمی سهام و یا تخصیص منابع صرف سهام حاصل از افزایش سرمایه این شرکت گردیده است.

اطلاعات طرح های توسعه شرکت (عملکرد شرکت در سال ۹۲)

حوزه مالی

اقدامات در خصوص تامین مالی

پیگیری وصول مطالبات از کارفرمایان

مذاکره با بانکها که منجر به کاهش کارمزد صدور ضمانتها از یک طرف و افزایش ظرفیت اخذ ضمانت نامه نزد بانکها از طرف دیگر شده است

مذاکره با بانکها جهت افزایش ظرفیت اخذ تسهیلات بانکی و همچنین دریافت تسهیلات مذکور با کمترین نرخ بهره ممکن

اخذ ضمانت نامه از طریق سپرده گذاری ۱۰ درصد آن و اخذ سود از بابت منابع سپرده گذاری شده آن

برنامه ریزی برای استفاده از مشوقها و صرفه های مالیاتی با توجه به قوانین و مقررات

پیگیریهای ادعاهای سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه قراردادها و استفاده حداکثری از ظرفیتهای قانونی در راستای استیفای حقوق سازمان

بررسی و تحلیل اقتصادی و مالی پیشنهادهای ایجاد، تاسیس و خرید شرکتهای جدید با در نظر گرفتن صرفه و صلاح گروه

برنامه ریزی و پرداخت سود سهام سال ۱۳۹۱ به سهامداران

برنامه ریزی برای پایش رتبه سنجی (Credit Rating) مپنا

پیگیری انجام تکالیف مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان محترم سهام مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۱

انتشار اوراق صکوک اجاره به مبلغ ۱۹۷۰ میلیارد ریال

عرضه سهم شرکت تولید برق عسلویه در فرابورس

بررسی فراهم آوردن مقدمات عرضه سهام شرکت تولید برق گناوه در فرابورس

تلاش برای ایجاد هولدینگ نیروگاهی و عرضه سهام آن در بورس

تهیه پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت از محل صرف سهام

برنامه ریزی برای انتشار اوراق صکوک قابل تبدیل به سهم به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال برای نیروگاه فارس

حوزه بازار، بازاریابی و جامعه

توسعه نظاممند ارتباطات درون و برون سازمانی و همچنین توسعه ارتباطات بین المللی در بازار های هدف

توسعه و گسترش ارتباطات با ذینفعان گروه مپنا

باز تعریف جایگاه برند مپنا با دیدگاه راهبردی و طراحی کمپین جایگاه سازی برند مپنا نزد جامعه و حاکمیت و تجزیه و تحلیل درونی و بیرونی برند و شروع پروژه تدوین راهبرد برند گروه مپنا

توسعه رویکردهای مشتری مداری و استقرار نظام مدیریت ارتباط با مشتریان و استقرار نظام رضایتمندی مشتریان

بررسی بازارهای استراتژیک هدف

ایجاد، ارتقاء و توسعه ارتباط گروه مپنا با برخی سفرای کشورهای مورد نظر در ایران و سفرای ایران در کشورهای مورد نظر

مشارکت فعال در اجلاس کمیسیون های مشترک ایران با کشورهای مختلف و تعامل با سازمان های متولی

برنامه ریزی جهت بازدید مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳

حوزه بازرگانی

شناسایی و ارزیابی تامین کنندگان جدید و ارزیابی عملکرد تأمین کنندگان

افزایش تعرفه ورودی توربین بخار و ژنراتور

مذاکره و عقد قرارداد خریدهای عمده مورد نیاز گروه

مذاکره ونهائی کردن قرارداد خرید و انتقال دانش فنی در حوزه های مورد نظر

حوزه برنامه ریزی راهبردی

بازنگری استراتژیهای گروه مپنا و کسب و کارها با بهره گیری از تجارب و دانش شرکت بین المللی پالادیوم

تسری و جاری سازی استراتژیها در سطح شرکتهای زیرمجموعه

بهره گیری از تجارب شرکتهای داخلی در زمینه برنامه ریزی استراتژیک

توسعه سیستم نرم افزاری در راستای افزایش اثربخشی اقدامات

حوزه بازرگانی بین الملل

راهبری اعتبارات اسنادی پروژه ها و کارخانجات

تامین مالی برای پروژه ها، خرید کارخانجات و مپنا

سرمایه گذاری در زمینه های مورد نظر

واحدهای بهره برداری شده نیروگاهی و آب شیرین کن در سال ۱۳۹۲

اخبار بورس امروز

اخبار بورس امروز

پروژههای جدید در سال ۱۳۹۲

نیروگاه بادی کهک قزوین

نیروگاه گل گهر سیرجان

نیروگاه غرب کارون

نیروگاه خرم آباد EP

فعالیتهای بخش تولید

اخبار بورس امروز
اخبار بورس امروز
اخبار بورس امروز

فعالیتهای بخش پروژه های سرمایه گذاری

پروژه های در حال بهره برداری

نیروگاه جنوب اصفهان (BOT)

نهایی شدن مذاکرات الحاقیه ارتقا ظرفیت نیروگاه

تولید ۳۲۷۷۶۶۶ مگاوات ساعت انرژی برق و ارسال صورتحساب فروش برق به مبلغ ۸۰.۹۶۷.۲۸۱ یورو و ۲۲۵.۰۴۹ میلیون ریال

نیروگاه عسلویه (BOO)

اورهال واحد ۵ و ۶ نیروگاه

امضای قرارداد بیع متقابل احداث بخش بخار نیروگاه با شرکت توانیر براساس بند ۱۹ قانون بودجه

تمدید پروانه بهره برداری نیروگاه عسلویه به مدت ۵ سال

عرضه سهام شرکت تولید برق عسلویه مپنا (سهامی عام) در بازار فرابورس ایران به عنوان نخستین نیروگاه در بازار سرمایهکشور

نیروگاه توس (BOO)

تمدید قرارداد خرید تضمینی توس به مدت پنج سال

امضای قرارداد بیع متقابل به منظور توسعه بخش بخار نیروگاه ( بند ۱۹ قانون بودجه )

تولید ۲۹۱۲۰۷۲ مگاوات ساعت انرژی برق و ارسال صورتحساب فروش برق به مبلغ ۲.۶۷۳.۲۹۰ میلیون ریال

نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر(BOT)

آغاز سال دوم بهره برداری تجاری زودهنگام (دو واحد از چهار واحد گازی)

PAC واحد چهارم گازی و سنکرون بلوک اول بخار و سنکرون بلوک دوم بخار

تولید ۹۹۰۴۱۳ مگاوات ساعت انرژی برق و ارسال صورت حساب فروش به مبلغ ۳۵.۷۳۱.۹۴۷ یورو و ۵۳.۱۵۱ میلیون ریال

نیروگاه فارس (B.O.T)

تحویل دائم واحدهای اول و دوم نیروگاه

تحویل موقت کلیه جزایر نیروگاه

تولید ۲۹۵۰۹۰۸ مگاوات ساعت انرژی برق و ارسال صورتحساب فروش به مبلغ ۱۰۵.۴۰۰.۷۰۹ یورو و ۸۸.۴۱۲ میلیون ریال

نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه (BOO)

افتتاح واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه (توسط معاون اول ریاست جمهوری)

تحویل موقت مشترکات اصلی واحدهای گازی

تولید ۱۱۲۷۳۳۹ مگاوات انرژی برق و ارسال صورتحساب فروش به مبلغ ۹۹۸،۹۵۵ میلیون ریال

نیروگاه پرند

امضای قرارداد بیع متقابل به منظور توسعه بخش بخار نیروگاه ( بند ۱۹ قانون بودجه )

تولید ۳۱۸۵۲۳۰ مگاوات ساعت انرژی برق و ارسال صورتحساب فروش به مبلغ ۱.۹۹۴.۸۱۶ میلیون ریال

نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج

تولید ۵۵۵۴۶۱۳ مگاوات ساعت انرژی برق و ارسال صورتحساب به مبلغ ۱.۷۶۸.۹۳۶ میلیون ریال

پروژه های در حال احداث

نیروگاههای بادی

الف : کهک

– خریداری زمین

– سنکرون اولین و دومین توربین بادی

ب: سایر مزارع بادی (سراب، کوهین، جرندق، قزوین و …)

– امضاء قرارداد بیع متقابل پروژه های کهک، خواف و سراب

نیروگاه تولید همزمان برق و آب قشم (BOO)

– سنکرون واحد گازی اول و دوم

– راه اندازی و تولید آب شیرین ۱-۱ MED

– عقد قرارداد جهت مطالعه طرح بسته بندی آب شیرین و فروش آب بطری

– تایید سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر اجرای پروژه تولید همزمان برق و آب قشم ۲

نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی بهبهان (BOO)

– ابلاغ قرارداد خرید تضمینی برق نیروگاه بهبهان از سوی سازمان توسعه برق ایران

– همکاری با شرکت سرمایه گذرای غدیر جهت تامین آورده نقدی پروژه و عقد قرارداد مشارکت مدنی

– مبادله قرارداد مشارکت مدنی با بانک صنعت و معدن بمنظور اخذ تسهیلات ارزی

پروژه های در حال توسعه، مذاکره یا آماده سازی برای اجرا

توسعه نیروگاه های پرند، عسلویه و توس در قالب ماده ۱۹ قانون بودجه

– پیگیری قراردادهای بیع متقابل

– اخذ تاییدیه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در خصوص قرارداد بیع متقابل توسعه نیروگاه عسلویه به سیکل ترکیبی

احداث نیروگاه با کارفرمای بخش نفت و گاز (غرب کارون) به ظرفیت ۴۸۸ مگاوات

مبادله قراردادECA و EPC

تحویل زمین به پیمانکار EPC

نیروگاه ۲۵ مگاواتی بنین

پیگیری قراردادEPC و قرارداد خرید و فروش برق

فعالیتهای بخش حمل و نقل ریلی

پروژه های اجرایی

پروژه لکوموتیو زیمنس

تحویل ۲۵ دستگاه لکوموتیو ساخت داخل به راه آهن

برنامه ریزی برای ساخت ۳۴ دستگاه لکوموتیو در سال ۱۳۹۳

پروژه مونوریل قم

پیشرفت اولویت اول در بخش تجهیزات ۶۳ درصد و پیشرفت کل بخش سیویل ۷۲ درصد

آماده سازی دو واگن و تامین کلیه تجهیزات کلیدی جهت راه اندازی اولیه اولویت اول

پروژه متروی اصفهان

پیشرفت بخش مهندسی ۷۷ درصد بخش تامین تجهیزات ۵۱ درصد و بخش اجرا ۱۱ درصد

تامین بخش عمده و اصلی تجهیزات هر دو فاز به استثنای سیستم سیگنالینگ و راه اندازی ۵ کیلومتر از فاز اول پس از تحویل اولین ست ناوگان توسط کارفرما

اجرای E&M خط ۲ متروی کرج

پیشرفت کلی پروژه حدود ۸ درصد

تهیه کلیه مطالعات پایه و الزامات تکنیکال توسط مپنا و پیشرفت معادل ۷۵ درصد با احتساب تاییدات کارفرما

قرارداد طراحی و ساخت ۲ دستگاه لکوموتیو مانوری پروتوتایپ

انتقال دانش فنی و مهندسی طراحی لکوموتیو مانوری برای اولین بار در ایران

انعقاد قرارداد انتقال تکنولوژی طراحی و ساخت با شرکتی آلمانی

ادامه اجرای فاز دوم پروژه انتقال دانش طراحی

قرارداد ساخت ۱۰ دستگاه لکوموتیو باری GT26

انعقاد قرارداد

شروع فاز مهندسی و انعقاد قراردادها با تامین کنند گان داخلی

قرارداد نگهداری و تعمیرات لکوموتیو زیمنس

امضای قرارداد نگهداری وتعمیرات لکوموتیوهای زیمنس با راه آهن

آماده به کار نگهداشتن لکوموتیوها بالاتر از شاخص تعیین شده توسط راه آهن

تکمیل ابزارها و قطعات مورد نیاز سرویس پیشگیرانه

برنامه ها

امضای موافقتنامه اجرای تراموای شهر اصفهان ، تهیه پیشنهاد فنی و انجام مذاکرات بازرگانی و قراردادی

بازاریابی برای فروش لکوموتیوهای تونلی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و لکوموتیو GT26 و لکوموتیو مانوری به بخش خصوصی

شرکت در پیش ارزیابی تدارک ۶ دستگاه لکوموتیو مانوری مورد نیاز شرکت ذوب آهن اصفهان

بازاریابی برای اجرای پروژه تراموا در شهر رشت و جزیره کیش

انجام مذاکرات فنی ، بازرگانی و قراردادی اجرای پروژه برقی کردن راه آهن تهران مشهد و اصفهان-اهواز

مطالعات بهره برداری از قطار مسافری و ارائه خدمات حمل مسافر در مسیر تهران -شیراز

بازاریابی خارج از کشور

حوزه مدیریت پروژه، سیستمی و مهندسی و تحقیقاتی

· لکوموتیو تونلی

· لکوموتیوهای باری جدید

· واگن تراموای ملی

دستاوردها

عملیاتی شدن پروژه طراحی و ساخت و انتقال دانش فنی طراحی لکوموتیو مانوری با همکاری شرکت شرکتی آلمانی

ساخت و ورود دو دستگاه واگن مونوریل قم

امضاء تفاهم نامه با شهرداری اصفهان جهت اجرای پروژه تراموا شهری

ورود بخش عمده محمولات لکوموتیو های زیمنس و دست یابی به رکورد ساخت و تحویل ۴ دستگاه لکوموتیو در ماه

اخذ سفارش ساخت فوری ۱۰ دستگاه لکوموتیو باری جدید MAP24 از راه آهن

طراحی و ساخت لکوموتیو تونلی

ورود به زمینه کسب و کار جدید بهره برداری ناوگان مسافری

فعالیتهای بخش نفت و گاز

پروژه های اجرایی

پروژه حفاری مناطق نفت خیز جنوب

· ادامه اجرای پروژه توسعه و تولید نفت از یال جنوبی مخزن آسماری و تامین ظرفیت مجاز واحد بهره برداری شماره ۳ (قطاع ۶-) میدان مارون

· ادامه حفاری در منطقه مارون و آغاز عملیات حفاری خشکی با دکل نور ۲ طبق قرارداد با کارفرما

· حفاری در میدان کوپال

ادامه روند ساخت داخل توربوکمپرسور، بهره برداری از تست بنچ توربین ۲۵ مگاواتی ساخت مپنا، تست اولین توربین ۲۵ مگاواتی گروه مپنا، ترخیص تجهیزات وارداتی از گمرک، سوپروایزری نصب و راه اندازی تجهیزات تحویلی به کارفرما، راه اندازی اولین توربوکمپرسور مپنا در ایستگاه آباده در پروژه یکصد دستگاه توربوکمپرسور

تکمیل مهندسی پروژه و ادامه فعالیت های ساختمانی و اجرای عملیات (AG/UG) Piping، ساخت و نصب Suction Drum & GPRS تحویل ۴ واحد توربوکمپرسور و آماده به حمل بودن دو واحد دیگر، تحویل دهی ۶ واحد توربین به سایت و آماده حمل و بازرسی بودن دو توربین باقیمانده در پروژه واحد۱۰۶ فاز ۱۹

ادامه طراحی پایه و تکمیل آن، سفارش گذاری تجهیزات در پروژه سویدیه سوریه (بخش Gas Treatment Package: G.T.P)

ادامه اجرای خدمات مهندسی، خرید، کارهای ساختمانی، نصب و راه اندازی واحدها در پروژه فاز ۱۳ پارس جنوبی

ادامه اجرای خدمات مهندسی، خرید، کارهای ساختمانی، نصب و راه اندازی در پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی

تحویل یک دستگاه توربین در پروژه تامین توربوکمپرسورهای فازهای ۱۳ پارس جنوبی

تحویل دو دستگاه توربین در پروژه تامین توربوکمپرسورهای فازهای ۲۲-۲۴ پارس جنوبی

ادامه فعالیتهای مربوط به تامین سرمایه، ارایه خدمات، تامین ماشین آلات و تجهیزات با آخرین تکنولوژی، ابزار و تجهیزات لازم به منظور توسعه میدان گازی فروز B در پروژه توسعه میدان گازی فروز B

پیش بینی برنامه ها در سال ۱۳۹۳

برنامه های بخش برق

پیش بینی نتایج شاخص سال ۱۳۹۳

· سنکرون ۲۱ واحد نیروگاهی در ۱۱ پروژه با ظرفیت کل ۲۴۰۳ مگاوات

· راه اندازی ۳ واحد آب شیرین کن در ۱ پروژه با ظرفیت ۱۳۵۰۰ مترمکعب در روز

· تحویل موقت ۳۴ واحد نیروگاهی در ۱۶ پروژه با ظرفیت کل ۳۹۰۶ مگاوات

· تحویل موقت ۴ واحد آب شیرین کن در ۱ پروژه با ظرفیت ۱۸۰۰۰ مترمکعب در روز

· تحویل دائم ۵۸ واحد نیروگاهی در ۲۴ پروژه با ظرفیت کل ۹۰۰۵ مگاوات

برنامه های بخش پروژه های سرمایه گذاری

پروژه های در حال بهره برداری

نیروگاه جنوب اصفهان(BOT)

مبادله الحاقیه ارتقاء ظرفیت واحدهای ۳و ۶ نیروگاه با شرکت توانیر

تعمیرات اساسی واحدهای ۱ و ۲

پیش بینی تولید ۵.۷۰۱.۳۴۸.۰۰۰ مگاوات ساعت انرژی(سال هشتم بهره برداری)

نیروگاه عسلویه(BOO)

توسعه بخش بخار نیروگاه در قالب بند ۱۹ قانون بودجه

الحاقیه آپگرید واحدهای ۱و ۲و ۴

بازپرداخت اقساط وام صندوق توسعه ملی

نیروگاه توس(BOO)

پیش بینی تولید ۲۴۲۸۷۷۷ مگاوات ساعت انرژی

اورهال واحدهای ۱ و ۵ نیروگاه توس ( فردوسی)

شروع احداث بخش بخار نیروگاه در چارچوب تبصره بند ۱۹ قانون بودجه سال ۹۳

نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر(BOT)

پیش بینی تولید ۴.۹۷۵.۹۵۹ مگاوات ساعت انرژی برق

تحویل دایم واحدهای گازی نیروگاه

شروع پرداخت اقساط بانکی پروژه

نیروگاه فارس(B.O.T)

تحویل دائم واحد های سه تا شش و کلیه جزایر نیروگاه

تکمیل عملیات احداث تا ۱۰۰ درصدپیشرفت و رفع کلیه نواقص باقی مانده

آغاز سال سوم بهره برداری تجاری نیروگاه

تامین مالی از طریق انتشار اوراق اجاره (صکوک)

نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه (BOO)

اخذ تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۲۰ میلیون یورو

سنکرون و بهره برداری تجاری واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات

تحویل موقت واحد بخار و تجهیزات کمکی آن

تحویل دائم واحدهای گازی/ پست ۲۳۰ کیلوولت و مشترکات بخش گاز

نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج

مکاتبه و پیگیری در جهت انتقال ۶۰ درصد سهام شرکت بهره بردار نیروگاه سنندج به شرکت مپنا

صادرات انرژی تولید شده نیروگاه سنندج در صورت مهیا بودن شرایط صادرات

اورهال واحد ۱و ۲ و ۳ گازی نیروگاه

نیروگاه پرند

شروع احداث بخش بخار نیروگاه در چارچوب تبصره بند ۱۹ قانون بودجه سال ۹۳

پیش بینی تولید ۳۴۱۶۹۹۴ مگاوات ساعت انرژی

پروژه های در حال احداث

نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی بهبهان (BOO)

پیگیری گشایش L/C و دریافت پیش پرداخت قراردادی

پیگیری عملیات احداث جهت تحقق سنکرون واحدها در سال ۹۴

نیروگاههای بادی

الف: نیروگاه بادی کهک

مبادله قرارداد بیع متقابل/ خرید تضمینی برق با توانیر

خریداری تعدادی از زمینهای مربوط به سایت کهک جهت اجرای فاز دوم

شروع فروش برق

اتمام نصب و راه اندازی توربین های ۳ تا ۸

ب: سایر مزارع بادی

اجاره زمین جهت نصب دکل های بادسنجی در سایتهای خراسان

تملک زمین از منابع طبیعی جهت سایتهای خواف و سراب

مبادله قرارداد بیع متقابل/ خرید تضمینی برق با توانیر (سایت های خواف و سراب)

آغاز عملیات اجرایی در سایت سراب یا خواف

مذاکرات برای اجرای نیروگاه بادی ایتالیا با توربین های ۳ مگاوواتی Direct Drive

ج: نیروگاههای خورشیدی

انتخاب محل ۲ نیروگاه خورشیدی هر یک به ظرفیت ۰.۵ مگاوات

نیروگاه تولید همزمان برق و آب قشم(BOO)

عقد قرارداد فروش آب و فروش برق

راه اندازی ماژولهای باقیمانده آب

پروژه های در حال توسعه

نیروگاه غرب کارون

تعیین تاریخ قطعیت، پیش پرداخت قرارداد و نهایی شدن نرخ فروش

پروژه های در حال مذاکره یا آماده سازی برای اجرا

پروژه بنین

ادامه مذاکرات قراردادی جهت نهایی نمودن مدارک فنی و قراردادی

توسعه نیروگاه پرند به سیکل ترکیبی

پیگیری تایید قرارداد بیع متقابل توسعه بخش سیکل ترکیبی نیروگاه توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری

امضا قرارداد EPC و شروع عملیات احداث

توسعه نیروگاه عسلویه به سیکل ترکیبی

پیگیری ابلاغ قرارداد بیع متقابل توسعه بخش سیکل ترکیبی نیروگاه از توانیر با توجه به تایید آن توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری

امضا قرارداد EPC و شروع عملیات احداث

توسعه نیروگاه توس به سیکل ترکیبی

پیگیری تایید قرارداد بیع متقابل توسعه بخش سیکل ترکیبی نیروگاه توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری

امضا قرارداد EPC و شروع عملیات احداث

دیگر برنامه ها

ایجاد صندوق پروژه در جهت تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری

توسعه کسب و کارهای جدید

· تولید همزمان آب و برق

· توسعه نیروگاههای بادی

بررسی و مطالعات زمینه های نوین (خورشیدی، اپراتور چهارم و…)

برنامه های بخش حمل و نقل ریلی

برقی سازی خط راه آهن تهران – مشهد

تحویل ۳۴ دستگاه لکوموتیو از قرارداد ۱۵۰ دستگاه لکوموتیو مسافری زیمنس

تکمیل فاز اول پروژه اجرای مونوریل قم

راه اندازی فاز یک و نهایی شدن قرارداد سیگنالینگ اجرای خط ۱ متروی اصفهان

مهندسی و تامین تجهیزات و شروع ساخت پروژه لکوموتیو باری GT 26

تکمیل فاز مهندسی و ادامه تامین تجهیزات و شروع اجرای پروژه خط ۲ متروی کرج

انجام فاز مذاکرات قراردادی سیستم تراموا

انجام فاز مهندسی و انتقال تکنولوژی مهندسی و ساخت لکوموتیو مانوری پروتوتایپ

برنامه های بخش نفت و گاز

پیگیری مناقصه گازهای همراه هفت شهیدان از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

پیگیری و نهایی سازی طرح استفاده از توربو اکسپندر بر روی چاه شماره ۳ لاوان برای شرکت نفت فلات قاره ایران

پیگیری مناقصه ذخیره سازی گاز در ساختار یورتشا – ورامین

پیگیری ذخیره سازی گاز در میدان البرز

مذاکره در خصوص جمع اوری و تزریق گاز های تولیدی در نیروگاههای مپنا جهت تزریق در میادین نفتی به منظور ازدیاد برداشت نفت

مذاکره و پیگیری در خصوص نفت سنگین و سرمایه گذاری

پروژه حفاری مناطق نفت خیز جنوب

· ادامه اجرای پروژه توسعه و تولید نفت از یال جنوبی مخزن آسماری و تامین ظرفیت مجاز واحد بهره برداری شماره ۳ (قطاع- ۶) میدان مارون

· ادامه حفاری در منطقه مارون و آغاز عملیات حفاری خشکی با دکل جدید خریداری شده

· حفاری در میدان کوپال

ادامه روند ساخت داخل توربوکمپرسور، بهره برداری از تست بنچ کمپرسور ساخت مپنا، تست اولین کمپرسور گروه مپنا، سوپروایزری نصب و راه اندازی تجهیزات تحویلی به کارفرما،. ادامه راه اندازی توربو کمپرسورهای مپنا در پروژه یکصد دستگاه توربوکمپرسور

تحویل کامل توربو کمپرسورها، اتمام نصب Piping، اتمام نصب و راه اندازی و تحویل واحد (۱۰۶) در پروژه واحد ۱۰۶ فاز ۱۹

ادامه طراحی پایه و تفصیلی مدارک مهندسی، سفارش گذاری تجهیزات، آغاز فعالیت های اجرایی در پروژه سویدیه سوریه (بخشGas Treatment Package: G.T.P)

ادامه اجرای خدمات مهندسی، خرید، کارهای ساختمانی، نصب و راه اندازی واحدها در پروژه فاز ۱۳ پارس جنوبی

ادامه اجرای خدمات مهندسی، خرید، کارهای ساختمانی، نصب و راه اندازی در پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی

ادامه فعالیتهای مربوط به تامین سرمایه، ارایه خدمات، تامین ماشین آلات و تجهیزات نو و با آخرین تکنولوژی و تامین ابزار و تجهیزات لازم به منظور توسعه میدان گازی فروز B و همچنین ارایه خدمات پشتیبانی فنی به کارفرما در خلال تولید میدان گازی فروز B در پروژه توسعه میدان گازی فروز B

تحویل، نظارت بر نصب و راه اندازی کامل توربو کمپرسورها در پروژه تامین توربوکمپرسورهای فازهای ۱۳ پارس جنوبی

تحویل، نظارت بر نصب و راه اندازی کامل توربو کمپرسورها در پروژه تامین توربوکمپرسورهای فازهای ۲۴-۲۲ پارس جنوبی

ادامه پیگیری و نهایی سازی قرارداد و آغاز اجرای پروژه (در صورت عقد قرارداد و پرداخت پیش پرداخت) در پروژه تجهیز مبادی تحویل و تحول صنعت نفت به سیستم های اندازه گیری دقیق خودکار و انتقال اطلاعات و مانیتورینگ

ادامه پیگیری و نهایی سازی قرارداد فاز یک و ۲ و اجرای آن در پروژه بسته C پالایشگاه اصفهان

ادامه پیگیری مذاکرات جهت نهایی سازی موضوع شروع مجدد پروژه در پروژه برق و بخار و بسته آب ایران ال.ان.جی

· سیستمی و مهندسی و تحقیقاتی

تکمیل و دستیابی کامل به دانش طراحی و مهندسی توربوکمپرسورهای موردنیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

ادامه برنامه طراحی و مهندسی PUMP های نفت (API PUMP + ESP)

انجام پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی مورد نیاز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ