هدیه ۵.۵ میلیارد یورویی وزارت راه دولت تدبیر به چینی‌ها! + سند

0
شرکت های چینی که پس از بد عهدی و تخلفات پیاپی سرانجام توسط اکثر دستگاه های اجرایی از پیمانکاری های ایرانی اخراج شدند، این بار به دنبال این هستند تا از روزنه دیگری به کسب منافع در ایران بپردازند.

در حالی که به جز شرکت های آلمانی- اروپایی شرکت دیگری توان ساخت قطارهای سریع السیر را ندارد، وزارت راه خواستار انعقاد قرارداد با یک شرکت واسطه چینی جهت انعقاد قرارداد برای ساخت خط آهن سریع السیر  آن هم با ترک تشریفات مناقصه شده است!

بنابر این گزارش قیمت پیشنهادی این شرکت چینی چیزی بالغ بر ۳ برابر قیمت شرکت اصلی آلمانی- اروپایی است و جالب این است که این شرکت چینی تنها در نقش واسطه ظاهر شده و در نهایت تمامی مراحل اجرایی توسط شرکت های اروپایی صورت خواهد گرفت.

سوابق عباس آخوندی

از دیگر نکات جالب توجه این قرار داد که در تاریخ ۱۳/۱۱/۱۳۹۲ در نامه ای از سوی وزیر راه به مهندس جهانگیری، وزارت خانه خواهان ترک تشریفات در خصوص آن شده است، این در حالی است که قیمت پیشنهادی شرکت آلمانی ۲ تا ۲.۵ میلیارد یورو است ولی شرکت چینی هزینه ای نزدیک به ۵.۷ میلیارد یورو را مطالبه کرده است و عاقلانه ترین در این بین این است که ضمن انجام تحقیقات گسترده حداقل با ترک تشریفات موافقت نشود تا شرکت های معتبر نیز قیمت خود را ارائه دهند تا منافع کشور بیش از این توسط چینی ها به یغما نرود.

باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ