بررسی وضعیت “فولاد مبارکه” در صورت افزایش نرخ طی سال ۹۳

0
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال درآمد هر سهم شرکت فولاد مبارکه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ به میزان ۷۰۱ ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم براساس آخرین اطلاعات شرکت فولاد مبارکه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲ به میزان ۸۵۸ ریال می باشد.

در همین راستا، یک منبع آگاه در شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی ناشی از اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها، هزینه های شرکت فولاد مبارکه طی سال جاری با افزایش همراه شد از طرفی نیز “فولاد” با توجه به عدم مجوز افزایش نرخ محصولات توسط دولت نتوانست افزایش هزینه های مذکور را جبران کند.

وی افزود: چنانچه دولت مجوز افزایش نرخ محصولات “فولاد” را صادر کند و یا حمایت هایی از جمله کاهش مالیات از طرف دولت صورت بگیرد، شرکت فولاد مبارکه قادر خواهد شد که هزینه های خود را کاهش دهد و در این صورت چشم انداز “فولاد” طی سال جاری مثبت خواهد بود.

این منبع آگاه عنوان کرد: برنامه صادرات شرکت فولاد مبارکه طی سال ۹۳ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن می باشد که صادرات “فولاد” طی سه ماهه نخست سال جاری نزدیک به برنامه صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین افزایش سرمایه ۳۸ درصدی “فولاد” در مجمع فوق العاده که در تاریخ ۲۹ تیر ماه سال جاری است، مطرح و پس از تأیید اجرایی خواهد شد. شایان ذکر است که با توجه به طرح های توسعه متعددی که شرکت فولاد مبارکه در نظر دارد، طرح های مذکور منجر به افزایش سودآوری “فولاد” خواهند شد.

این منبع آگاه بیان کرد: با توجه به سابقه شرکت فولاد مبارکه که جزء شرکت های دانش بنیاد است توصیه بنده به سهامداران این است که دیدگاه بلندمدت داشته باشند تا از بازدهی مطلوبی منتفع شوند.

وی در خاتمه افزود: با توجه به سیاست اصلی دولت که کنترل تورم است امیدواریم با توجه به برنامه دولت جهت افزایش نرخ محصولات با شیب ملایم، مجوز افزایش نرخ محصولات “فولاد” را نیز صادر کند بطور کلی به اعتقاد بنده چشم انداز شرکت فولاد مبارکه در صورت افزایش نرخ محصولات مثبت می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ