جزئیات وام ۳۰میلیونی مسکن مهر

0

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به مصوبه دولت برای افزایش تسهیلات مسکن مهر، گفت: موانع اجرای این مصوبه برطرف شده و تا ۱۰ روز آینده به ۱۹ هزار واحد مسکن (۵۰ پیمانکار) استان تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی مسکن مهر پرداخت می‌شود.

سعید صابونی با تاکید بر این‌که افزایش ۵ میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر اتفاق خوبی بود، افزود: دولت در راستای حمایت از اقشار کم‌درآمد افزایش تسهیلات مسکن مهر را تصویب و آنرا به بانک مرکزی ابلاغ کرد.
وی با اشاره به این‌که مصوبه بانک مرکزی اندکی با تاخیر ابلاغ شد، تصریح کرد: با توجه به این‌که این افزایش باید یک فرآیند را طی کند، مصوبه هیات دولت را برای ۱۹ هزار واحد گرفتیم اما بانک مسکن اعلام کرد افزایش تسهیلات شامل واحدهایی که کارت قسط را دریافت کرده اند، نمی‌شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی این کار در حال اجراست و واحدهایی را که کارت قسط گرفته‌اند وارد مدار دریافت کنیم.
صابونی با بیان این‌که البرز جزو اولین استان‌هایی است که توانسته وام ۳۰ میلیون تومانی را برای پیمانکاران اخذ کند در پاسخ به این پرسش که ۱۹ هزار واحد بر چه اساسی انتخاب شدند، گفت:‌  ۱۰۴۷۶ واحد ماهدشت و ۸۴۲۶ مسکن مهر شهرک ابریشم (بدون احتساب واحدهای خود مالک) برای افزایش تسهیلات ۵ میلیون تومانی انتخاب شدند.
وی با بیان این‌که در مجموع ۲۴ پیمانکار در ماهدشت و ۲۶ پیمانکار در شهرک ابریشم فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۱۸ پروژه (۱۸ پیمانکار) تسهیلات مسکن مهر افزایش یافته است و حداکثر تا ۱۰ روز تسهیلات ساخت ۳۲ پیمانکار دیگر نیز افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از واحدهای مسکونی کارت قسط را دریافت کرده‌اند، گفت:‌ حدود ۴ هزار متقاضی کارت قسط خود را دریافت کرده اند که برای حل مشکل این افراد یا کارت قسط متمم ۵ میلیون تومانی صادر شده یا این‌که کارت قسط قدیمی را به بانک تحویل داده و کارت جدید ۳۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ