اعزام نیروی کار توسط فن آوران حکیم خلیج فارس

0

مدیرعامل شرکت تعاونی فن آوران حکیم خلیج فارس و رئیس مؤسسه آموزش عالی آزاد فن آوران حکیم اعلام کرد: در راستای سیاست دولت ، این شرکت با هماهنگی دستگاههای ذی ربطآماده ثبت نام و برنامه ریزی برای اعزام نیروی کار ماهر به خارج است.

دکتر همایون حکیمی نیا با بیان این مطلب افزود: هدف از اعزام نیروی کار تنها حل معضل بیکاری نیست بلکه نیروی انسانی جوان سرمایه اصلی کشور است که می تواند پس از یک دوره کاری در خارج از کشور با اندوخته ای از تجارب ارزشمند مجددا به کشور بازگشته و تجارب خود را در داخل بکار گیرد..

مدیر عامل و رئیس کنسرسیوم فن آوران حکیم می گوید: سهم درآمد از اعزام نیروی کار در جهان ۴۸۳ میلیارد دلار بوده و بانک جهانی پیش بینی کرده است این میزان در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۵۹۳ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی معتقد است : اعزام نیروی کار به خارج از کشور ضمن مزایای اقتصادی ، در انتقال فرهنگ ایرانی – اسلامی به خارج نیز تاثیر مهمی دارد.

وی در ادامه اظهارداشت: براساس مجوز شماره ۲۵۹۵/۴۰/۱۶۲ سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این کنسرسیوم دارای شرایط لازم جهت اعزام نیروی کار ماهر و متخصص و همچنین انتقال توریست از کشورهای اتریش ، سوئد ، انگلستان ، اندونزی ، مالزی ، سنگاپور ، قزاقستان ، ازبکستان ، ارمنستان و افریقای جنوبی از طریق دفاتر مورد تأئید سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران و بالعکس می باشد.

دکتر حکیمی نیا تصریح کرد: علاقمندان می توانند به منظور اشتغال نیروی کار ماهر در کشورهای صدرالذکر با درج اطلاعات خود در قسمت “تماس با ما”مؤسسه آموزش عالی آزاد فنآوران حکیم به آدرسwww.fhakim.ac.ir اعلام فرمائید تا با تعیین اولویتهای تخصصی و نیازهای مربوطه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اعلام کرد: کارشناسان این کنسرسیوم پس از بررسی درخواستهای ارسالی با افراد واجد شرایط تماس خواهند گرفت.

شایان ذکر است روز گذشته حمید صافدل رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، سازمان توسعه تجارت ایران و انجمن کاریابی های بین المللی ایران به منظور حمایت از اعزام نیروی کار به خارج از کشور امضا شد.

به گفته وی این تفاهم نامه به منظور حضور بیشتر فارغ التحصیلان و نیروهای فنی و متخصص ایرانی در بازار کار جهانی ، صدور خدمات فنی ، مهندسی و پزشکی و جذب درآمدهای ارزی ایرانیان خارج از کشور تهیه شده است.

صافدل افزود: هم اکنون در ۱۸ کشور رایزنان بازرگانی مستقر داریم که برای افزایش اعزام نیروهای کار متخصص و همکاری با دفاتر مشاوره تخصصی و کاریابی بین المللی همکاری خواهیم کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ