سفر ۶۵ اسب با پرواز «فرست کلاس» به تهران! + عکس

0
یکی از اتفاقات خوبی که پس از مذاکرات ماههای اخیر ۱+۵ و ایران رخ داده، شکسته شدن فضای روانی ناشی از تحریم های غیرقانونی و ظالمانه سالهای اخیر است و بسیاری از شرکت های خارجی که تاکنون تلاشی برای بهبود روابط خود با ایران انجام نمی دادند، اکنون مترصد ایجاد فرصتی برای ایجاد و تعمیق همکاری ها هستند.
 
به گزارش صبحانه، علاوه بر خبرهای خوبی که از پهلوگیری کشتی های خارجی در بنادر ایران منتشر شده، طی روزهای اخیر اتفاق جالب و قابل توجهی نیز در عرصه حمل و نقل هوایی کشورمان به ثبت رسیده که علاوه بر کم نظیر بودن از برخی جهات، در عرصه حمل و نقل هوایی دنیا نیز قابل اعتنا و توجه بوده است.
 
در تعطیلات عید سعید فطر که فرودگاههای کشورمان با اوج فعالیت خود مواجه بودند، یک فروند بوئینگ ۷۷۷ کارگو متعلق به شرکت مشهور هواپیمایی “لوفتهانزا” با محموله ای ویژه در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به زمین نشست. این بویینگ یکی از جدیدترین هواپیماهایی است که تحویل لوفت هانزا شده و با فرود پرواز شماره LH8350 در این فرودگاه “رکورد جابه جایی هوایی چهارپایان” در جهان شکسته شد.
 
واردات اسب قیمت اسب
 
 
 
توجه رسانه ها به رکوردشکنی حمل چهارپایان
 
اما محموله این هواپیمای ویژه چه بود؟
 
بر اساس اطلاعات رسمی درج شده در پورتال لوفت هانزا که صبحانه به آن دست پیدا کرده، در این پرواز تعداد ۶۵ اسب اصیل و گران قیمت به ایران آورده شده اند و دهها خبرنگار و تصویربردار با حضور در فرودگاه فرانکفورت، سفر این اسب ها را به کشورمان پوشش خبری و تصویری دادند، هرچند جای رسانه های ایرانی در این رکودشکنی خالی بود.
 
طبق گفته رسانه ها، هواپیمای کارگو به کار رفته در این پرواز از بهترین و ایمن ترین هواپیماهای موجود در جهان بوده و قفسه های حمل حیوانات و نوع چینش و امکانات به کار گرفته در آن جهت انتقال این چهارپایان، به گونه ای بوده که گویی این حیوانات مسیر حدودا ۷ ساعته را در یک پرواز “فرست کلاس” سپری کرده اند.
 
واردات اسب قیمت اسب
 
 
 
نمونه قفس های به کار گرفته شده توسط لوفت هانزا
 
اسب های مذکور پس از رسیدن به تهران توسط متخصصان حیوانات کنترل شده و همه علائم حیاتی و واکنش های آنها مورد بررسی قرار گرفته است. آنطور که وبسایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی نقل کرده، به احتمال زیاد این اسب های گران قیمت برای جفت گیری به ایران آورده شده اند و در گذشته نیز این موضوع در حجمی محدودتر تکرار شده بود.
 
مسئولان لوفت هانزا به رسانه های آلمانی اعلام کرده اند که هفته ها هماهنگی بین مجری این سفر و بخش حمل و نقل لوفتهانزا برای انجام چنین پروازی صورت پذیرفته بود و آنها خوشحالند که دو کشور ایران و آلمان توانسته اند میزبان این رکوردشکنی هوایی باشند.
 
واردات اسب قیمت اسب
 
 

فرود هواپیمای بویینگ ۷۷۷ در فرودگاه امام (ره)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ