خبرهای خوش برای سربازان فراری

0

سردار موسی کمالی گفت:برابر موافقت فرمانده معظم کل قوا، آن دسته از سربازان فراری که تا پایان سال ۸۶ از یگان خدمتی خود تا پیش از اتمام مهلت قانونی خدمت خارج شده و به عبارتی فرار کرده اند مورد عفو قرار گرفته و تسهیلاتی نیز برایشان در نظر گرفته شده که مهلت بهره مندی از این تسهیلات تا پایان شهریور ماه سال ۹۲ است.

وی با بیان این که این دسته از سربازان فراری تا پایان سال ۸۶ مورد تعقیب و مجازات قرار نمی گیرند، گفت: این افراد چنانچه خود را تا پیش از اتمام این تاریخ برای گذراندن ادامه مهلت باقی مانده از خدمتشان معرفی کنند، مجازاتی برایشان در نظر گرفته نخواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای این دسته از سربازان نیز خاطرنشان کرد: همچنین ممکن است بخشی از این سربازان در حال حاضر مشمول بهره مندی از کسر خدمت یا معافیت باشند که با توجه به اینکه مشمول عفو شده اند، امکان بهره مندی از این شرایط نیز برایشان وجود دارد.

به گفته کمالی، همچنین در صورتی که این سربازان ازدواج کرده و یا دارای مسائل و مشکلات خانوادگی باشند، با مساعدت ستاد کل می توانند از تسهیلات مربوط به متاهلان بهره مند شده و نیز در نزدیک ترین یگان محل سکونتشان خدمت کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه گذراندن ادامه خدمت سربازان فراری تا پایان سال ۸۶ که حداکثر تا پایان شهریور ماه ۹۲ خود را معرفی کرده اند نیز به ایسنا گفت: این افراد برابر قانون همان زمانی که خدمت خود را ترک کرده اند، باید سربازی خود را ادامه دهند. به عنوان مثال در آن زمان طول مدت سربازی ۱۸ ماه بوده و آنان ۱۲ ماه از آن را سپری کرده بودند، با معرفی خود شش ماه باقی مانده خود را سپری و کارت پایان خدمت دریافت خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه این قوانین تا پایان شهریور ماه سال ۹۲ معتبر است و پس از آن هیچ گونه بخشش و تسهیلاتی شامل حال سربازان نخواهد شد،گفت: این افراد پس از این تاریخ به عنوان سرباز فراری محسوب شده و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: این افراد چنانچه پس از اتمام شهریور ماه ۹۲ دستگیر شوند، باید به دادسرا منتقل شده و به اتهام فرارشان از سربازی رسیدگی شود که ممکن است بر حسب نظر قاضی دادگاه، احکامی نظیر جریمه نقدی، اضافه خدمت، زندان و … برایشان صادر شود.

به گفته کمالی، در صورت صدور حکم دادگاه، این افراد باید پس از گذراندن دوران محکومیت خود به سربازی بروند.

وی همچنین درباره امکان تمدید مجدد این بخشش گفت: این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و از ابتدای مهرماه امسال با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: همچنین در حال حاضر نیز برنامه ای برای بخشش و عفو سربازان فراری سال ۸۷ و پس از آن وجود ندارد.

کمالی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد، خاطرنشان کرد: توصیه من به سربازان فراری تا پایان سال ۸۶ و همچنین تمامی سربازانی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده اند، این است که هر چه سریعتر نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ