بررسی وضعیت توقف نماد های معاملاتی / طولانی ترین زمان غیبت به “حتاید” رسید

0
توقف نماد معاملاتی، برنامه ای است که همواره از سوی متولیان بازار سرمایه به منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد دارای اطلاعات نهانی از وضعیت سودآوری شرکت ها اجرایی می شود. برهمین اساس، در این گزارش در نظر داریم تا براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت بورس به بررسی تعداد نمادهای معاملاتی که تا تاریخ ۱۱ مرداد ماه جاری متوقف مانده اند، بپردازیم.

براساس گزارش بورس نیوز، نماد معاملاتی شرکت تایدواتر خاورمیانه در حالی طی پنجم آبان ماه سال ۹۲ به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده که نماد “حتاید” هنوز مورد بازگشایی قرار نگرفته و سهامداران آن همچنان چشم انتظار آزاد شدن سرمایه های بلوکه شده خود در این سهم هستند.

بدین ترتیب “حتاید” با توقف حدود هشت ماهه طولانی ترین زمان توقف را به خود اختصاص می دهد.

پس از آن شرکت پالایش نفت اصفهان در جایگاه دوم قرار می گیرد، چراکه نماد “شپنا” در تاریخ ۱۹ اسفند ماه سال ۹۲به منظور برگزاری مجمع عمومی فوق العاده متوقف شده و هنوز به بازار سهام بازنگشته است. البته انتظار می رود در پی رفع ابهامات موجود میان شرکت های پالایشی و شرکت پالایش و پخش نماد این مجموعه نیز با انتشار صورت های مالی به بورس باز گردد.

سیمان هرمزگان نیز با توقف بیش از چهار ماهه رتبه سوم را از آن خود می کند، “سهرمز” به دلیل اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم در آخرین روز معاملاتی سال گذشته یعنی ۲۸ اسفند ماه ۹۲ متوقف شده و تاکنون بازگشایی نشده است.

اما صرف نظر از سه شرکت تایدواتر خاورمیانه، پالایش نفت اصفهان و سیمان هرمزگان که زمان توقف نماد آنها مربوط به سال گذشته بوده و طولانی ترین مدت زمان توقف به آنها تعلق دارد، به شرکت کارت اعتباری ایران کیش برخورد می کنیم که نماد آن طی ۱۲ خرداد ماه امسال به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران متوقف شده و حتی پس از برگزاری این مجمع و انتشار صورت جلسه آن روی سامانه کدال همچنان در همین وضعیت معاملاتی باقی مانده است.

پس از آن شرکت دشت مرغاب در حالی اقدام به اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم خود می کند و به همین دلیل نماد آن در تاریخ ۱۷ خرداد ماه امسال متوقف می شود که این سهم هنوز در بورس معامله نمی شود.

در پی آن شرکت داروسازی روزدارو نیز با توقف نماد در تاریخ ۲۱ خرداد ماه به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده در جایگاه سوم قرار می گیرد.

براساس اطلاعات موجود، نماد ۳۶ شرکت بورسی تا تاریخ ۱۱ مرداد ماه جاری متوقف باقی مانده که در میان آنها شرکت تایدواتر خاورمیانه در جایگاه نخست از نظر طولانی بودن زمان توقف نماد قرار می گیرد، مجموعه ای که پس از ماه ها توقف هنوز مدیران این مجموعه بورسی اقدام اساسی جهت بازگشایی نماد انجام نداده اند و هیچگونه اطلاعات شفافی پیرامون آخرین وضعیت آن در دسترس نمی باشد.

مجمع تایدواتر خاورمیانه (حتاید) سود سهام تایدواتر خاورمیانه (حتاید) اخبار بورس امروز
مجمع تایدواتر خاورمیانه (حتاید) سود سهام تایدواتر خاورمیانه (حتاید) اخبار بورس امروز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ