گزارش کامل مجمع سهامداران قند نقش جهان

0

چهل و هفتمین نشست مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام شرکت قند نقش جهان (سهامی عام)  با حضور دارندگان ۹۰۲۷۳۰۷۲ سهم از کل ۱۰۰ میلیون سهم معادل ۹۰.۳ درصد کل سرمایه در محل کارخانه، کیلومتر ۳۷ جاده اصفهان- مبارکه، شرکت قند نقش جهان با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع شد.

در ابتدا و پس از حصول اطمینان از کلیه شرایط قانونی، ریاست جلسه، اعلام و هیات رییسه مجمع به شرح زیر انتخاب شدند:
آقای سید نصرت‌اله طاهری به سمت رییس مجمع
آقای نادر آخوندی به سمت ناظر
آقای سیدحسین بدخشیان به سمت ناظر
آقای حمیدرضا مختاری یزدی به سمت منشی
در این نشست گزارش فعالیت هیات مدیره، حسابرس و بازرس قانونی و صورت‌های مالی شامل ترازنامه در تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۲، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۲شرکت به تصویب رسید. همچنین از محل ۱۲۶۸ریال سود قابل پرداخت به ازای هر سهم یک هزار ریالی، مبلغ ۶۰۰ ریال سود تقسیم نمود. موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت آیین تراز آریا به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و نیز موسسه حسابرسی آذرین حساب، به عنوان بازرس علی‌البدل برای مدت یک سال دیگر انتخاب گردید. روزنامه‌های دنیای اقتصاد و نسل فردا به عنوان جراید کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

مهندس مجتبی کاروان، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت قند نقش جهان در حاشیه این جلسه خاطرنشان کردند: در سالی که گذشت به دلیل وجود تحریم‌های گذشته علیه ایران، افزایش تورم، اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و نیز برخی آشفتگی‌ها در اوضاع کشورهای همسایه، منجر شد تا اکثر بنگاه‌های اقتصادی و بالاخص صنعت قند کشور با بحران‌های متعددی روبه‌رو گردند. از سوی دیگر حذف ارز مرجع کالاهای اساسی، سایه سنگین گرانی خرید شکر خام توسط تولیدکنندگان را دوچندان نمود. علاوه بر آن تداوم خشکسالی و کمبود منابع آب، عدم صرفه اقتصادی کشت چغندرقند در قیاس با محصولات رقیب و در نتیجه کاهش ۱۳ درصدی کشت چغندرقند نسبت به سال گذشته و ۳۵ درصد نسبت به میانگین سه سال گذشته را نیز باید به مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان صنعت قند و شکر کشور افزود.

علی‌رغم مشکلات موجود شرکت قند نقش جهان توانست با استعانت از حضرت حق و الطاف کریمانه او با سرلوحه قراردادن مبانی اقتصاد مقاومتی و انجام تحقیقات و مطالعه عوامل داخلی و خارجی تاثیرگذار بر وضعیت صنعت قند و تحلیل دقیق عملکرد سازمان، استراتژی های مناسبی را جهت مقابله با موانع موجود و دستیابی به اهداف کلان خود اتخاذ نماید. جاری‌سازی رویکردهایی نظیر ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات توسط پرسنل متخصص و متعهد شرکت در راستای دستیابی به خود کفایی، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از خروج ارز از مهم‌ترین سیاست‌ها و اقدامات صورت پذیرفته در سال‌های اخیر می‌باشد. انتخاب سه پروژه «نوسازی واحد چغندررسانی»، «ایجاد سیستم هوشمند تحویل چغندرقند» و «تدوین استانداردهای ملی شکر» در سال گذشته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان طرح‌های برتر در تولید علم و افزایش بهره‌وری گواهی صادق بر اثبات این مدعاست.

اجرای پروژه‌هایی از این دست و نیز پیاده‌سازی سیستم‌های نوین مدیریتی در سازمان، نه تنها  منجر به جذب بیش از ۱۷۰ هزار تن چغندر قند و تصفیه بیش از ۸۶ هزار تن شکر خام گردید، بلکه سبب اخذ گواهینامه اشتهار به کیفیت سه ستاره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط شرکت قند نقش جهان به عنوان تنها دارنده این گواهینامه در صنعت غذای کشور شد.
این شرکت با تدوین برنامه‌های راهبردی مناسب بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی در نظر دارد در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده در راستای سند چشم‌انداز خود ضمن ارتقای کمی و کیفی تولید از طریق جذب هرچه بیشتر مواد اولیه نظیر شکرخام و نیز کشت و جذب چغندرقند پاییزه علاوه بر چغندرقند بهاره در سال‌جاری؛ بتواند بر اساس مبانی این اقتصاد، محصولی ایمن و سالم با هدف جلب رضایت متوازن کلیه ذینفعان و افزایش سودآوری را تولید نماید.

امید است در سال جاری نیز با استعانت از درگاه خداوند متعال ضمن استمرار و ارتقاء دستاوردهای خویش گام‌های موثری در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور عزیزمان ایران برداریم. انشاءالله.

چشم‌انداز شرکت قند نقش جهان

پیشرو و سرآمد در صنعت قند و شکر کشور از نظر قابلیت‌های راهبردی و استراتژی، سرمایه های انسانی، مدیریت منابع، فرآیندها و جلب رضایت متوازن ذینفعان.

دستاوردها و موفقیت‌های سال۱۳۹۲ شرکت در یک نگاه

۱-کسب گواهینامه اشتهار به کیفیت سه ستاره در چهارمین دوره جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران به عنوان اولین و تنها دارنده آن در صنعت غذا (رتبه یک در میان صنایع غذایی، بهداشتی و آرایشی کشور)
۲-انتخاب واحد بهره برداری شرکت به عنوان گروه کار برتر استان اصفهان
واحد فنی، مهندسی کارخانه در راستای افزایش ظرفیت و ارتقاء کیفیت اقدام به طراحی، ساخت و راه‌اندازی سیستم چغندررسانی نمود.
۳-انتخاب واحد کنترل کیفیت شرکت به عنوان گروه کار نمونه استان اصفهان.
به پاس فعالیت صورت گرفته درتدوین چهار استاندارد ملی ۱۲۷۷۲.۱۴۶۳۰.۱۴۶۳۱.۱۴۶۳۲ که نه تنها امکان تولید انواع فرآورده‌های تولیدی در کارخانه مانند شکر قهوه‌ای، شکر مایع ، شکر رنگی و شکر پودری میسر گردید، بلکه امکان تولید آن در سطح ملی نیز فراهم شد.
۴-انتخاب واحد طرح و برنامه شرکت به عنوان گروه کار نمونه استان اصفهان و انتخاب کارگر نمونه کشوری
این واحد با انجام پروژه تحویل هوشمند چغندرقند با استفاده از مدل‌های علمی زمان‌سنجی و کارسنجی اقدام به اندازه‌گیری زمان فعالیت‌ها، مطالعه روش‌های انجام کار، بازنگری و بهبودهای لازم در فرایند موجود تحویل چغندرقند به عمل آورد.
۵-کسب عنوان سازمان برتر صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و دریافت تندیس ایمنی و سلامت جامعه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۶-کسب گواهی مدیر کنترل کیفیت برتر از سوی اداره کل استاندارد استان اصفهان.

مجمع قند نقش جهان (قنقش) سود سهام قند نقش جهان (قنقش) تحلیل قند نقش جهان (قنقش) اخبار بورس امروز
مجمع قند نقش جهان (قنقش) سود سهام قند نقش جهان (قنقش) تحلیل قند نقش جهان (قنقش) اخبار بورس امروز

مجمع قند نقش جهان (قنقش) سود سهام قند نقش جهان (قنقش) تحلیل قند نقش جهان (قنقش) اخبار بورس امروز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ