کاهش تعداد شرکت‌های میلیاردی در بورس تهران

0

  با ادامه دار شدن روند افت بورس از ابتدای سال تاکنون، جایگاه بزرگان بورس با تغییراتی مواجه شده و تعداد شرکتهای ۱۰ هزار میلیاردی در بورس تهران کاهش یافته است.
جدیدترین آمار منتشر شده از تالار شیشه‌ای نشان می‌دهد که با کاهش قیمت‌ها در تالار شیشه‌ای تعداد شرکتهای ۱۰ هزار میلیاردی در بورس کاهش یافته است به طوری که در حال حاضر تنها ۶ شرکت ۱۰ هزار میلیاردی در بورس تهران حضور دارند.

به این ترتیب با کاهش شاخص بورس و بازدهی منفی بورس تهران از ابتدای سال تاکنون جایگاه بزرگان بورسی با کاهش معناداری مواجه شده و تعداد شرکتهای ۱۰ هزار میلیاردی به ۶ شرکت رسیده است.بر این اساس تازه‌ ترین رتبه ‌بندی شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد که هلدینگ خلیج فارس در حال حاضر با ارزشی معادل ۳۷ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان در صدر جدول قرار گرفته است.این درحالی است که ارزش این شرکت در ابتدای سال ۴۰ هزار میلیارد تومان بود.

پس از هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو و ارتباطات سیار نیز با کاهش معنادار ارزش بازار مواجه شده و به ترتیب ارزشی معادل ۱۴هزار و ۹۵۲ میلیارد و ۱۲ هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان رتبه های دوم و سوم را در اختیار گرفته است.

مخابرات با ۱۲ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان، غدیر با ۱۲ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان و نفت و گاز پارسیان با ۱۱هزار و ۷۲۵میلیارد تومان رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند و شش شرکت ۱۰ هزار میلیاردی بازار سرمایه شدند.

این در حالی است که با ادامه افت بورس از ابتدای سال تاکنون، تعداد شرکتهای هزار میلیاردی در بورس تهران افزایش یافته و ارزش بازار شرکتهای مطرح بازار به هزار میلیارد تومان تقلیل یافته است به طوری که در حال حاضر ارزش بازارگل گهر ۹ هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان، ملی مس ۹ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان، چادرملو ۷ هزار و ۵۶۸ میلیارد تومان، مپنا ۷ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان، فولاد خوزستان ۵ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان، صندوق بازنشستگی ۵ هزار و ۸۳۹ میلیارد تومان، توسعه معادن و فلزات ۴ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان، بانک صادرات با ۴ هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان، بانک پارسیان ۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان، بانک تجارت چهار هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان و کشترانی ۴ هزار و ۴۸۸ میلیارد تومان رتبه‌های بعدی را در اختیار گرفتند.

این در حالی است که شرکت‌هایی همچون پتروشیمی خارک، فولاد خراسان، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، ایران خودرو، خدمات انفورماتیک، پتروشیمی شازند، بانک اقتصاد نوین، پتروشیمی فناوران، سایپا، بانک کارآفرین، پتروشیمی شیراز، نفت بهران، صنایع شیمیایی ایران، دارویی تامین، سرمایه گذاری خوارزمی، نفت سپاهان، بانک انصار، سیمان فارس و خوزستان، صبانور، بانک سینا، حفاری شمال، پتروشیمی کرمانشاه، توسعه صنایع بهشهر و سرمایه گذاری ملی ایران ارزشی معادل ۳ هزار تا هزار میلیارد را در اختیار گرفته و در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ