تحریم ارسال توپ فوتبال به ایران!

0
مدیر دپارتمان مسوولیت های اجتماعی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) گفت: قرار بود ۵۵۰۰ توپ ازسوی ای اف سی برای فستیوال فوتبال معلولان در همدان اختصاص یابد که به دلیل تحریم نتوانستیم این تعداد توپ فوتبال را به ایران وارد کنیم.
 
به گزارش ایرنا، رانگاندان آناتوری امروز ( دوشنبه ) در جمع خبرنگاران در مجموعه ورزشی حاجی بابایی مریانج گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده میان شرکت خودروسازی شورولت آمریکا با ای اف سی ، این شرکت مسوول تهیه و عرضه این توپ ها در قاره آسیا بود . مفاد این تفاهم نامه با عنوان ˈفوتبال برای جهان متحدˈ در کشورهای مختلف اجرایی شد اما مسئولان اجرایی این تفاهم نامه از ارایه ۵۵۰۰ توپ به ایران به دلیل تحریم ممانعت کردند.
 
وی خاطرنشان کرد که هدف اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا از برپایی رقابت های قهرمانی فوتبال زیر ۱۴ سال ، حمایت از فوتبال معلولان و داشتن زندگی سالم است و دپارتمان مسوولیت های اجتماعی ای اف سی وظیفه دارد برنامه های اجرایی و تبلیغاتی براساس این هدف رااجرا کند.
 
به گفته مدیر دپارتمان مسوولیت های اجتماعی کنفدراسیون فوتبال آسیا توسعه فوتبال باید با تقویت روحیه اجتماعی رده های سنی پایه فوتبال کشورها همراه باشد تا بتوانیم در کنار پیشرفت های ورزشی، برای داشتن زندگی سالم، سیاست ضد سیگار،غذای سالم، آگاهی از خطر مواد مخدر و توسعه فوتبال برای کودکان معلول فعالیت کنیم.
 
وی اظهار کرد: دپارتمان مسوولیت های اجتماعی ای اف سی درچهار سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده است و موضوعات محیط زیست، سلامت بازیکنان، کودکان، بانوان و افراد معلول را در قالب برنامه های مطالعاتی، پژوهشی و زیربنایی مورد توجه قرار می دهد.
 
آناتوری در مورد برگزاری فستیوال فوتبال معلولان ایران در حاشیه رقابت های فوتبال زیر ۱۴ سال آسیا در همدان گفت: این فستیوال به پیشنهاد ایران و موافقت دپارتمان از فردا (سه شنبه) در زمین چمن بانک صادرات شهر همدان و با حضور هشت تیم آغاز می شود.
 
وی همچنین از برگزاری کنفرانس روانشناسی معلولان خبر داد و گفت: در این کنفرانس بیژن ذوالفقارنسب مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران و چند از مسوولان ورزشی کشور سخنرانی خواهند داشت. رقابت های فوتبال زیر ۱۴ سال قهرمانی آسیا امروز( دوشنبه ) با دیدار تیم های ایران و تیمور شرقی در ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج همدان آغاز شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ