گزینه‌های احتمالی برای ریاست شورای شهر

0
گزینه‌های برای ریاست شورای اسلامی شهر تهران مطرح است. تکلیف نهایی رئیس شورای پایتخت ۱۲ شهریور مشخص می‌شود.
 بر اساس شنیده ها یکی از گزینه های احتمالی مهدی چمران رئیس فعلی شورای اسلامی شهر تهران است. وی برادر کوچکتر مصطفی چمران است.
چمران یکی از چهره‌های اصولگرا در مقاطعی، ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده داشته است. ریاست دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران نیز از جمله مسئولیت‌های اجرایی  وی است.
موسس دانشگاه پیام نور تهران مهدی چمران گزینه‌های احتمالی ریاست شورای شهر رضا تقی پور پرویز سروری احمد مسجد جامعی
همچنین یکی دیگر از گزینه های احتمالی پرویز سروری است. سروری متولد ۵ اسفند ۱۳۳۷ در شهر همدان، عزیمت با والدین در نیمه سال ۱۳۳۸به تهران و سکونت در یکی از محلات جنوب تهران فعالیت های فرهنگی و مذهبی را با شرکت در جلسات مختلف و هیئت های مذهبی با فراگیری تعالیم اسلامی آغاز کرد و در سن ۱۵ و ۱۶ سالگی در برخی هیات مذهبی و مساجد و جلسات محلی شروع به سخنرانی نمود.
عضو موسس دانشگاه پیام نور تهران، اسلامشهر و چهار دانگه، عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزشهای باستانی و پهلوانی، عضو هیئت عالی نظارت استان تهران در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران، عضو ستاد جبهه متحد اصولگرایان تهران،عضو هیئت امناء هیئت رزمندگان غرب تهران از جمله فعالیت های وی است.
یکی دیگر از گزینه های احتمالی رضا تقی پور است. وی از ۱۳۸۸ تا آذر ۱۳۹۱ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
وی در سال ۱۳۳۶ در شهر مراغه به دنیا آمد. وی دارای مدرک دکترای رشته علوم پیشرفته مدیریت و کارشناسی ارشد در رشته پژوهشی علوم مدیریت و مهندسی صنایع و مدرک کارشناسی در رشته کامپیوتر است.
تقی پور کارشناس ارشد مهندسی صنایع، مدیر صنایع امنیت مخابرات – گروه صنایع مخابرات در سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۵ بوده‌است. همچنین وی مدیرعامل صنایع الکترونیک شیراز در سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۱ و مدیرعامل صنایع مخابرات ایران در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ بوده‌است.
در سوابق مدیریتی تقی پور، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران و مدیریت کلان پروژه‌های طراحی و ایجاد ایستگاه‌های زمینی، طراحی و ساخت ماهواره‌های کوچک دیده می‌شود. (تدوین برنامه پنج ساله توسعه در حوزه فضا) پیش از معرفی تقی پور به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد سلیمانی، دکتر سید احمد معتمدی، دکتر سید محمدرضا عارف، مهندس سید محمد غرضی، مهندس سید مرتضی نبوی، شهید دکتر سید محمود قندی، دکتر محمدحسین اسلامی ، مسئولیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر عهده داشتند.
رضا تقی پور در سال ۱۳۸۸ و توسط محمود احمدی نژاد، به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس شورای اسلامی ، معرفی و در روز ۱۲ شهریور همان سال با کسب اکثریت آرا انتخاب شد.
یکی دیگر از گزینه های احتمالی مسجد جامعی است.احمد مسجد جامعی در سال ۱۳۳۵، در تهران و در قسمت بازار مسجد جامع متولد شد و دوران نوجوانی و کودکی را در آن محله سپری کرد.
وی کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران دارد. وی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوم محمد خاتمی (پس از استعفای سید عطاءالله مهاجرانی) بوده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ