فیلم ضد ایرانی “گلاب” در سراسر آمریکا اکران می‌شود

1
فیلم ضد ایرانی«گلاب» که اولین تجربه کارگردانی جان استوارت، شومن تلویزیونی است، قرار است در فستیوال فیلم تورنتو پیش‌نمایش داده شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، کمپانی «اوپن رود فیلمز» درام سیاسی ضدایرانی جان استوارت را که «گلاب» نام دارد، اکران خواهد کرد.
این فیلم برای اولین بار در فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو پیش‌نمایش داده خواهد شد و بعد از آن هم روز هفتم ماه نوامبر (۱۶ آبان) به صورت سراسری در آمریکا اکران می‌شود. این فیلم اولین تجربه کارگردانی مجری برنامه «دیلی شو» است.

فیلم ضد ایرانی شوهر گلشیفته فراهانی دانلود فیلم گلاب بیوگرافی مازیار بهاری بیوگرافی شهره آغداشلو
در یکی از این تصاویر شعارهای مربوط به جنبش سبز در همه جای آن به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد مربوط به پل حافظ باشد.

 فیلم ضد ایرانی شوهر گلشیفته فراهانی دانلود فیلم گلاب بیوگرافی مازیار بهاری بیوگرافی شهره آغداشلو

در اکثر تصاویر «جان استوارت» آمریکایی با مچ‌بند سبز حاضر شده است.

فیلم ضد ایرانی شوهر گلشیفته فراهانی دانلود فیلم گلاب بیوگرافی مازیار بهاری بیوگرافی شهره آغداشلو

 

کمپانی آدلات انترتینمنت سرمایه‌گذاری این فیلم را انجام داده است. استوارت در سال ۲۰۱۳ به مدت سه ماه از برنامه «دیلی شو» کناره‌گیری کرد تا بتواند این فیلم مستقل را کارگردانی کند.

فیلم «گلاب» اقتباس سینمایی از کتاب خاطرات «بعد آن‌ها سراغم آمدند: داستان عشق، اسارت و بقای یک خانواده» است که توسط مازیار بهاری روزنامه نگار فراری ایران بعد از اتفاقات فتنه ۸۸ و ایمی مولوی نوشته شده است. این کتاب خاطرات داستان دستگیری بهاری در سال ۲۰۰۹ و فعالیت جنبش افراطی سبز در آن زمان را تعریف می‌کند.

فیلم ضد ایرانی شوهر گلشیفته فراهانی دانلود فیلم گلاب بیوگرافی مازیار بهاری بیوگرافی شهره آغداشلو

بهاری و همسرش

ماجرای کتاب، خاطرات ۱۱۸ روز زندان خبرنگار بی بی سی ، مازیار بهاری است که در زمان فتنه ی ۸۸ به ایران آمده بود. او که در مصاحبه اش با پرس تی وی اعتراف کرد که خبرنگاران غربی برای جاسوسی کار می کنند و او هم به دنبال تحقق یک انقلاب رنگی بوده، پس از آزادی از زندان و گریختن از کشور اعترافاتش را پس گرفت و کتاب “…بعد آنها به دنبال من آمدند” را نوشت.

مازیار بهاری، که متولد ۱۹۶۷ در تهران می باشد . او از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۱ گزارشگر نیوزویک بود. در جریان اغتشاشات پس از انتخابات در ایران، به دلیل همکاری با سرویس‌های جاسوسی غربی دستگیر شد و پس از آزادی موقت به صورت غیرقانونی از ایران خارج شد و هم‌اکنون به فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و همکاری با رسانه‌های فارسی‌زبان نظیر بی‌بی‌سی‌فارسی می‌پردازد.

بهاری با پائولا گورلی، وکیل زیبای ایتالیایی- انگلیسی شاغل در شرکت Latham & Watkins در لندن در زمینه بانکداری، ازدواج کرده است. آن دو در کلاب فرانتلاین، که پاتوق گزارشگران جنگی در پادینگتن بود، با هم آشنا شدند. بر طبق لیگال چیک، گرلی به بهاری ضرب‌الاجل داد که اگر می‌خواهد با او بماند باید آندو صاحب فرزند شوند، و بهاری با این ضرب‌الاجل موافقت کرد! بهاری و گورلی توافق کردند که در زمان معینی بچه دار شده و در جای ثابتی ساکن شوند. گورلی پس از مدت کوتاهی حامله شد، اما بهاری که برای تهیه گزارش برای کانال ۴ به ایران رفته بود، دستگیر شد و به زندان افتاد. مدت کوتاهی پس از آزادی بهاری از زندان در سال ۲۰۰۹، گورلی نوزاد دختری بدنیا آورد.

  این کتاب داستان او را روایت می کند، در حالی که نامزد حامله اش پائولا را در لندن گذاشته و به ایران آمده و در شلوغی فتنه ی سال ۸۸ به زندان اوین می افتد و ۱۱۸ روز در آن به سر می برد.

گائل گارسیا برنال نقش بهاری را در فیلم «گلاب» بازی می‌کند.

استوارت به همراهی اسکات رودین و جیجی پریتزکر از کمپانی آدلات مسئولیت تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشته‌اند. لیلا یاکوب، ایلای بوش و کریس مک‌شین هم تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم هستند. کمپانی سیرا/افینیتی این فیلم را در سراسر جهان پخش و توزیع خواهد کرد.

در ساخت فیلم «گلاب»، حدود ۷۰_۸۰ نفر همکاری دارند که در میان بازیگران این پروژه سینمایی کسانی چون «شهره آغداشلو»، «گلشیفته فراهانی» و «گائل گارسیا برنال» به چشم می‌خوردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. Yasin می گوید

    آشغال مردم آزار