واکنش وزیر اقتصاد به خودروی لوکس و گرانقیمتی که با هواپیما وارد کشور شد +عکس

0

هر دم دیده می​شود که خودروهایی وارد کشور می​شود، خودروهایی که پول این کشور را بیرون می​برد و فخرفروشی و سرمایه​داری مرفه را وارد می​کند.

نه! جور در نمی​آید! این پول​های وحشتناک زیاد، برای خرید چنین خودروهایی از کجا آمده است؟ الله و اعلم.

قیمت این ماشینی که در عکس می​بینید مدل ۲۰۱۴ آن نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار آب می​خورد. روی آن بگذارید مالیات و گمرک را، بسیار بیش از این می​شود. همین ۵۰۰ هزار دلارش هم می​شود با دلار ۳ هزار تومان به عبارتی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان.چقدر هم هزینه حمل آن با هواپیما شده است.قدم نو رسیده مبارک!

علی طیب نیا وزیر اقتصاد شب گذشته با حضور در برنامه پایش علاوه بر تشریح جزئیات بسته خروج از رکود ، به سوالات بینندگان این برنامه نیز پاسخ داد .وی گفت: آن چیزی که از سیاست های اقتصاد مقاومتی قابل فهم بوده این است که همه مردم باید فرهنگ استفاده و مصرف کالاهای داخلی را باید تبلیغ و ترویج کنند.

 در بخشی از این برنامه یکی از بینندگان با ارسال عکسی به شبکه اجتماعی پایش ، نظر وزیر اقتصاد را در مورد آن عکس جویا شد.
قیمت ماشین های لوکس سوابق علی طیب نیا خودرو لوکس برنامه پایش آخرین اخبار واردات خودرو
وزیر اقتصاد در واکنش به این عکس گفت : مسلما دولت تصمیم ندارد که واردات کالاهای لوکس و تجملی را تشویق کند. به همین دلیل نرخ سود روی کالاهای تجملی افزایش پیدا کرده است و ما در آستانه تشکیل دولت نرخ سود مربوط به کالاهای گروه دهم را دو برابر کردیم. این رشد فزاینده واردات نشان دهنده توزیع نابرابر درآمد است.

وی افزود : آن چیزی که از سیاست های اقتصاد مقاومتی قابل فهم بوده این است که همه مردم باید فرهنگ استفاده و مصرف کالاهای داخلی را باید تبلیغ و ترویج کنند. اینکه استفاده از کالاهای خارجی و لوکس به عنوان تفاخر محسوب می شود جای تاسف دارد و با ارزش های والای اسلامی سازگار نیست. به هر حال استفاده از این کالاها حاکی از وجود نابرابری های درآمدی است و قطعا یکی از وظایفی که دولت برعهده دارد این است که زمینه برقراری تعادل و توازن نسبی در توزیع درآمد در کشور را برقرار کند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ