“داعش” چگونه جوانان را جذب خود می کند؟

0
الحیات نوشت: مردم شهر جرف الصخر در استان بابل عراق اطلاعات زیادی در مورد محمد مرزوق جوان ندارند. تمام انچه مردم می دانند، آن است که این فرد که به سختی توانست تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام برساند، یک روز با خودرویی بسیار لوکس که پول آن فراتر از داشته های مالی او بود دیده شد.
عکس داعش داعش جنایات داعش
 این جوان بیست و چندساله پس از اتمام تحصیلات، موفق به یافتن شغل دولتی نشد. با این حال، پستی در داعش نصیبش شد که با حقوق بسیار خوب، اسلحه و خودروی لوکس همراه است.
او پس از پیوستن به  داعش مسئولیت جذب جوانان را در منطقه ای که زندگی می کند برعهده گرفت. بسیاری از جوانان در منطقه ی مرزوق، همکاری با داعش را فرصتی برای قدرتمند و مورد احترام ظاهر شدن در نگاه ساکنان حامی این گروه تروریستی می دانند.
داعش این شهر را به منظور دسترسی به جاده ای که منتهی به بغداد پایتخت عراق می شود، اشغال کرده است.  شهر جرف الصخر به استان انبار نیز متصول می شود که توسط داعش چندین ماه پیش تسخیر شد.
تقریبا روزانه درگیری هایی در این منطقه رخ می دهد که منجر به ویرانی خانه ها می شود. خانه های خالی از سکنه گهگاه  توسط اعضای داعش که منتظر ورود ارتش هستند بمبگذاری و منفجر می شود.
گروه تروریستی داعش تاکنون بسیاری از اعضای جوان ارتش عراق را بدین شیوه کشته است. با این حال، سربازان دیگر فریب این ترفند را نمی خورند و از ورود به خانه های خالی اجتناب می کنند.
شهر همچنان شاهد درگیری بین داعش و ارتش است و هر دو طرف بخش هایی را در اختیار خود گرفته اند.
مرزوق نه تنها جوانان جرف الصخر را جذب کرده بلکه همکلاسی هایش در استان های بابل و بغداد را نیز به استخدام داعش دراورده است.
این منطقه که در شمال بابل قرار گرفته مشهور به مثلث مرگ است که پس از درگیری های فرقه ای در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ چنین نامی بر آن گذاشته شد.
از زمان اعلام تشکیل خلاف اسلامی، این گروه تروریستی  عملیات های خود را از شهر موصل هدایت می کند و جوانان بسیاری را برای پست های مختلف جذب کرده است.
داعش همچنین موافق به فریب افراد بیکار و نوجونان نیز شده است. داعش با پیشنهاد پول، قدرت و فرصت انتقام از افراد مورد تنفر آنان در آن منطقه ،جوانان را برای ورود به داعش وسوسه می کند.
مرزوق اخیرا بسیار در شهر دیده می شود و بسیاری از جوانان را با آن داشته های مالی خود جذب داعش می کند. او اکنون از جوانی محروم به رهبری با پرستیژ، پول و البته توانا به جذب جوانان تبدیل شده است.
با این حال، مرزوق نمی داند که شبه نظامیان تندرو روزی به پایان خط می رسند چراکه در چندین دهه اخیر شاهد تکرار چنین مسئله ای بودیم. اما در این میان مردم هرگز فراموش نخواهند کرد که چه کسی عامل مرگ بسیاری از افراد بی گناه شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ