ثروتمندترین پزشک دنیاست کیست؟ + عکس و زندگینامه

0

فوربس او را ثروتمندترین آمریکایی‌ای شاغل در رشته‌های پزشکی و نیز ثروتمندترین مرد لس آنجلس می‌داند.ثروت او حدود ۱۰٫۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

پاتریک سون شیونگ، جراح آفریقایی-آمریکایی و موسس، رییس و مدیرعامل شرکت آبراکسیس بیوساینس است .

شرکت آبراکسیس بیوساینس زندگینامه ثروتمندان جهان بیوگرافی پاتریک سون شیونگشیونگ و همسرش یک بنیاد خیره به نام بنیاد خیریه چان سون شیونگ تأسیس کرده‌اند.

آرابکس یک شرکت بیوتکنولوژی در زمینه درمان سرطان دارد و یکی از بزرگ‌ترین سازندگان وسائل پزشکی دنیا به شمار می‌آید. این شرکت که عمده فعالیت خود را در زمینه «بیوتکنولوژی» متمرکز کرده، یکی از پیشگامان معالجه‌های موثر سرطان و دیگر بیماری‌های خطرناک در جهان است.

سون شیونگ در سال ۱۹۵۲ در آفریقای جنوبی آپارتاید و در یک خانواده مهاجر چینی که در جنگ جهانی دوم از چین به آفریقای جنوبی گریخته بودند، متولد شد. پدر سون شیونگ در چین یک دکتر محلی بود. شیونگ کوچک یک کودک نابغه بود، به‌طوری که معلمان پاتریک همواره از هوش و ذکاوت او تعجب می‌کردند. پاتریک از همان ابتدا عاشق خلق وسائل جدید و بازی با وسائل کاری پدرش بود. او از همان کودکی دوست داشت یک پزشک زبردست شود.

شرکت آبراکسیس بیوساینس زندگینامه ثروتمندان جهان بیوگرافی پاتریک سون شیونگ

پاتریک سون شیونگ در سن ۱۶ سالگی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد و مدرک پزشکی خود را نیز در سن ۲۳ سالگی از دانشگاه «ویت‌واترز راند» دریافت کرد. او در میان ۱۸۹ هم‌رشته‌ای خود چهارمین نفری بود که فارغ‌التحصیل شد. سون شیونگ در آفریقا به خاطر قوانین آپارتاید تنها نصف حقوق پزشکان معمولی را دریافت می‌کرد.

سون شیونگ پس از اتمام دوره انترنی در بیمارستان عمومی ژوهانسبورگ از دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا مدرک کارشناسی ارشد گرفت. وی سپس به آمریکا نقل مکان کرد و در آنجا به دانشگاه UCLA پیوست و به عنوان یکی از اعضای کالج سلطنتی جراحان کانادا و کالج جراحان آمریکا مشغول به کار شد. همچنین در سن ۳۱ سالگی در جایگاه کمک استاد به مدرسه پزشکی UCLA پیوست، اما در سال ۱۹۹۱ این مدرسه را ترک کرد تا شرکت ویوو آرابکس، یک شرکت تحقیقات دیابت، را به همراه برادرش تاسیس کند. ولی پس از مجادله‌ای با برادرش و سرمایه‌گذاران شرکت، این شرکت را ترک کرد.

شرکت آبراکسیس بیوساینس زندگینامه ثروتمندان جهان بیوگرافی پاتریک سون شیونگ

در سال ۱۹۹۳؛ او نخستین پیوند سلو‌ل‌های جزیره‌ای را در انسان انجام داد و برای نخستین بار سلول‌های جزیره‌ای را خوک به انسان منتقل کرد.
او نخستین جراحی در آمریکا بود که برای درمان سرطان متاستاتیک پستان، از پروتئین‌های نانو استفاده کرد و با این کار میزان پاسخدهی بیماران را به درمان دو باربر کرد.
سون شیونگ یک محقق تمام عیار است و ۵۰ پتنت در زمینه‌های دارویی و درمانی در آمریکا ثبت کرده است و بیشتر از ۱۰۰ مقاله علمی معتبر نوشته است.
او تا به حال دو شرکت دارویی با ارزش چندمیلیاردی تأسیس و سپس فروخته است. شرکت اول APP بود که عمده کارش در زمینه تولید داروی هپارین بود. شرکت دوم هم داروی شیمی‌درمانی مشهور Abraxane را تولید می‌کرد.
سون شیونگ بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۱ در دانشکده پزشکی UCLA بود، اما در سال ۱۹۹۱، برای تأسیس یک شرکت زیست فناوری در زمینه دیابت و سرطان UCLA را ترک کرد.
در سال ۲۰۰۹ او با سمت استاد میکروبیولوژی، ایمنی‌‌شناسی، ژنتیک مولکولی و مهندسی زیستی به UCLA برگشت.
در سال ۲۰۰۷، شیونگ شرکت NantHealth را تأسیس کرد. در اکتبر سال ۲۰۱۲ یکی از ثمرات این شرکت اعلام شد: سیستم ابرکامپیوتری این شرکت می‌توانست اطلاعات ژنتیکی یکی نمونه سرطانی را تنها در ۴۷ ثانیه بخواند و اطلاعات را ظرف ۱۸ ثانیه انتقال دهد.
ایشان در سپتامبر سال ۲۰۱۱ شرکت NantWorks را تأسیس کردند که هدفش استفاده از فناوری‌هایی مثل نیمه‌هادی‌ها، ابرکامپیوترها، شبکه‌های ایمن پیشرفته و هوش مصنوعی در پزشکی بود.
هدف از تأسیس این دو شرکت این بود که زیر ساخت‌ها و فناوری‌های دیجیتال برای اشتراک اطلاعات ژنتیکی بین مراکز تحقیقاتی فراهم شود.
در ژانویه سال ۲۰۱۳، شیونگ یک شرکت دیگر به نام NantOmics را تأسیس کرد که این یکی در زمینه تولید داروهای سرطان بر پایه مهارکننده‌های کیناز فعالیت می‌کرد.
شرکت آبراکسیس بیوساینس زندگینامه ثروتمندان جهان بیوگرافی پاتریک سون شیونگ
در اکتبر سال ۲۰۱۰، شیونگ ۴٫۵ درصد سهام باشگاه لوس آنجلس لیکرز را با خرید سهام‌های میجک جانسون به چنگ آورد.
 در تازه‌ترین خبر، سون شیونگ اعلام کرده است که شرکت NantHealth ماشین‌های پیشرفته تعیین توالی یا سکانس DNA خریده است که به این شرکت اجازه می‌دهد ژنوم هر انسان را تنها با هزینه هزار دلار بررسی کنند. به این ترتیب این شرکت می‌تواند به ۲۲ هزار بیمار که هر سال در بیمارستان‌های چند ایالت بزرگ آمریکا مبتلا به سرطان تشخیص داده می‌شوند، خدمات ارائه کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ