عربستان ازدواج با زنان چهار کشور را ممنوع کرد

0

یک مقام پلیس عربستان سعودی اعلام کرد که دولت این کشور ازدواج شهروندان مرد عربستانی را با زنان مهاجر چهار کشور پاکستان، بنگلادش، چاد و میانمار ممنوع کرده است.

به نقل از خبرگزاری هند و آسیا، اعلام این ممنوعیت در راستای تلاش‌های عربستان به منظور جلوگیری و کنترل ازدواج مردان این کشور با مهاجران انجام می‌شود.
این مساله مدتی است که در عربستان بحث برانگیز شده است. برآورد شده که حدود ۵۰۰ هزار زن مهاجر از چهار کشور ذکر شده ساکن عربستان هستند.
آصف القریشی، رئیس پلیس مکه اعلام کرد: محدودیت‌های بیشتری به منظور صدور مجوز ازدواج با خارجی‌ها در عربستان اعمال شده است.
براساس این گزارش قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای چنین ازدواج‌هایی معرفی شده است که شامل کسب مجوز از مقامات و تسلیم تقاضای ازدواج در مجراهای رسمی هستند.
براساس این قوانین متقاضیان باید بالای ۲۵ سال سن داشته و اسناد هویتی امضا شده خود توسط شهردار منطقه خود را همراه با دیگر اوراق شناسایی تسلیم کنند.
القریشی خاطرنشان ساخت: اگر فرد متقاضی متاهل باشد باید گزارشی از بیمارستان داشته باشد که ثابت کند همسر وی معلول، مبتلا به یک بیماری مزمن و یا نابارور است.
با این حال، هنوز دولت عربستان بیانیه‌ای رسمی در این زمینه منتشر نکرده است.
در سال‌های اخیر ازدواج بی‌رویه مردان عربستانی با زنانی که برای کار به این کشور می‌روند و نبود قوانین خاص برای این ازدواج‌ها و نیز عدم ثبت دقیق آن، برای دولتمردان این کشور مشکل ساز شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ