درآمد روزانه یک میلیون تومانی کارگران در میدان تره بار تهران!!

0

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان افزود: وزارت صنعت،بازرسان، تعزیرات و اتاق اصناف کسانی هستند که می‌توانند بالا بودن قیمت میوه از تولید‌ تا رسیدن به دست مصرف‌کننده را پیگیری کنند.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات میدان مرکزی میوه و تره‌بار گفت: غرفه‌داران باید ملزم به خالص‌فروش شوند اما آنها میوه‌ها را با وزن جعبه محاسبه می‌کنند و به همین دلیل مغازه‌دار مجبور است دو کیلوگرم وزن جعبه را نیز با قیمت میوه محاسبه کند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان افزود: از سوی دیگر کارگرانی که برای غرفه‌داران کار می‌کنند روزانه بیش از یک میلیون تومان از فروشندگان می‌گیرند.

وی ادامه داد: کار این کارگران حمل و نقل بار میوه و گذاشتن روی باسکول است که هزینه زیادی را از فروشندگان می‌گیرند و حتی غرفه‌داران هزینه حجره‌ها را نیز از آنها دریافت می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر حجره‌داران هم با دریافت ۱۰ درصد حق‌العمل کاری هزینه زیادی را به دوش تولید‌کنندگان می‌گذارند.

مهاجران گفت: زمانی که قیمت میوه کیلویی ۵۰۰ تومان بود حق‌العمل حجره‌داران ۱۰ درصد محاسبه می‌شد و اکنون نیز که قیمت میوه به ۱۰ هزار تومان رسیده حق‌العمل ۱۰ درصدی حساب می‌کنند.

وی افزود: کارگرانی که در حجره‌ها کار می‌کنند باید بیمه شوند اما آنها را بیمه نمی‌کنند بنابراین این کارگران هزینه‌های خود و هزینه‌های حجره‌ها را از تولید‌کنندگان و فروشندگان میوه می‌گیرند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ