یک گروه انگلیسی با دزدی آهنگ ایرانی معروف شد/ دانلود آهنگ

0

یک گروه انگلیسی که یکی از آهنگ‌های گروه «نیوش» را کپی کرده است به رتبه چهارم چارت فروش این کشور رسیده است.

 

سروش قهرمانلو آهنگساز و خواننده گروه نیوش ضمن اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: چند روز پیش یکی از دوستان به من اطلاع داد که آهنگ جدیدی از گروه انگلیسی Kaiser Chiefs شنیده که عینا شبیه یکی از آهنگ‌های معروف گروه نیوش بوده؛ بعد از اینکه کار را برای من پخش کرد دیدم دقیقا آهنگ “بازکن چشمت را” یا همان سقف می‌ریزد” ماست و حتی ریتم کلمات و اوج و فرود کار عینا کپی شده است.

دانلود آهنگ جدید بیوگرافی سروش قهرمانلو Kaiser Chiefs

قهرمانلو افزود: ورژن کپی‌شده این کار The Factory Gates دارد که اخیرا به رتبه چهارم چارت فروش انگلستان دست پیدا کرده است. کلام آهنگ انگلیسی به لحاظ محتوا کاملا اعتراضی است و بسیار نزدیک به شعر اصلی است که کامران رسول‌زاده آن را سروده است.
خواننده گروه نیوش درخصوص ترانه “بازکن چشمت را” اظهار داشت: دو سال پیش گروه نیوش با این آهنگ در جشنواره اینترنتی وومد (Woomad) شرکت کردیم که برگزارکننده‌اش کشور انگلیس بود و در آن فستیوال این قطعه خیلی خوب شنیده شد.

آهنگساز گروه نیوش در پاسخ به این سوال که “بعد از اینکه متوجه شدی یک گروه معروف خارجی آهنگ نیوش را کپی کرده، چه احساسی داشتی” گفت: هم احساس ناراحتی و هم خوشحال. ناراحتی از این بابت که هیچ اسمی از سازنده نیاورده بودند و خوشحال از این جهت که گروه نیوش به آن سطح از کیفیت رسیده که آثارش در دنیا شنیده شود و مورد تقلید قرار بگیرد.

قهرمانلو نظرش در خصوص قطعه کپی موسیقی در سال‌های اخیر گفت: در زمان گذشته کارها آنقدر زیبت گاور می‌شد که شما آثاری از خود آهنگساز را در کار می‌بینید. مثلا کار ماندگاری مثل “عاشقم من” طوری ساخته شده که هیچ کس به ذهنش خطور نمی‌کرد اصل آهنگ از یک موسیقی یونانی باشد. اما این روزها خیلی راحت قطعات موسیقی از انواع موزیک ترکی و عربی و یونانی کپی زده می‌شود.

ترانه «سقف می ریزد» از گروه نیوش را می توانید در اینجا  دانلود کنید و ترانه گروه انگلیسی Kaiser Chiefs را از اینجا دانلود کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ