مصاحبه با مریم هاشم پور دختر جمشید هاشم پور و مجری برنامه “با اجازه” + عکس

0

سوای اهمیت و محتوای این برنامه، مجریش در صدر اخبار مرتبط با این برنامه قرار گرفته زیرا او فرزند یکی از بازیگران مطرح سینمای ایران است. او که خود نیز حقوق خوانده اینک مجری برنامه‌ای شده که قرار است مشکلات حقوقی مردم را با زبانی ساده بیان کند.

همسر مریم هاشم پور خانواده جمشید هاشم پور خانواده بازیگران بیوگرافی مریم هاشم پور بیوگرافی جمشید هاشم پور

با مریم هاشم پور مجری این برنامه به گفت و گو نشستیم تا از چند و چون و چگونگی اجرای این برنامه آگاه شویم.

هدف از تولید و پخش برنامه «با اجازه» چیست؟

این برنامه یک برنامه اجتماعی با رویکرد حقوقی است که هدفش کاهش مشکلات مردم است و تلاش می‌کند حتی‌المقدور یک‌سری آگاهی‌هایی ازعلم حقوق به مردم بدهد تا در دعوی‌های دادگاهی بتوانند از حقوق اولیه خود دفاع کنند.

چطورشد که اجرای این برنامه به شما واگذار شده است؟

رشته تحصیلی من در دانشگاه حقوق بوده و مدرکم هم کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل است. من هم‌اکنون نیز به عنوان وکیل پایه یک دادگستری مشغول به کار هستم و در دانشگاه نیز در این رشته تدریس می‌کنم که این ویژگی‌ها باعث شد تا تهیه‌کننده برنامه «با اجازه» اجرای این برنامه را به من واگذار کند.

چگونه با گروه تولید این برنامه آشنا شدید؟

دوست وکیلی دارم که با خانم الهه بهبودی، تهیه‌کننده این برنامه دوست است و وی من را برای اجرا در این برنامه پیشنهاد داد که با توجه به این‌که سال‌ها قبل اجرای تلویزیونی را نیز تجربه کرده بودم، توانستم با گروه تولید برنامه «با اجازه» همراه شوم.

از سابقه مجری‌گری‌تان برایمان بگویید؟

حدود ۱۲ سال پیش برنامه «نیمرخ» فراخوانی برای دعوت به کار مجریان نوجوان و جوان داد که من هم در آن فراخوان ثبت‌نام کرده و نوع اجرایم مورد قبول تهیه‌کنندگان آن برنامه قرار گرفت و چند قسمت از این برنامه را اجرا کردم بنابراین با فضای اجرا و فضای تلویزیون آشنا هستم.

همسر مریم هاشم پور خانواده جمشید هاشم پور خانواده بازیگران بیوگرافی مریم هاشم پور بیوگرافی جمشید هاشم پور

مجری برنامه «با اجازه» چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

این برنامه کم و بیش یک برنامه علمی و حقوقی است که باید ویژگی‌های سرگرم‌کنندگی هم داشته باشد. از آنجایی که مبانی حقوقی برای مردم ناآشناست و معمولا در این علم از اصطلاحاتی استفاده می‌شود که مردم آنها را نمی‌دانند و کمتر با آنها آشنا هستند مجبوریم که سختی‌ها و سنگینی حقوق را تلطیف کنیم و آن را به زبان عامیانه‌تری بیان کنیم.

تمام سعی من به عنوان مجری برنامه و گروه تولید با اجازه این است که بحث‌های حقوقی، کارشناسی صرف و خسته‌کننده نباشد و از این‌که به بیان مباحثی که تئوریک و آکادمیک است، بپردازیم، پرهیز می‌کنیم تا در نهایت گره‌ای از مشکلات مردم باز شود. زمان پخش برنامه به‌گونه‌ای است که معمولا مخاطب‌های عام‌تر برنامه را پیگیری می‌کنند به همین دلیل من نمی‌توانم مباحث را به زبان حقوقی صرف بیان کنم و مثلا نمی‌توانم جزئیات بزه و جرم را به زبان خشک و رسمی بیان کنم. سعی کرده‌ام مباحث را طوری بیان کنم که عامه فهم باشد.

شما فرزند یکی از بازیگران مشهور و معتبر دنیای سینما و تلویزیون یعنی جمشید هاشم‌پور هستید. این شبهه به‌وجود می‌آید که شما به همین دلیل برای اجرا در این برنامه انتخاب شده‌اید. نظر خودتان در این باره چیست؟

من دختر جمشید هاشم پور هستم و برای همیشه به پدرم افتخار می‌کنم؛ ولی باید بگویم که تحصیلات من با این برنامه انطباق دارد و خانم الهه بهبودی به دلیل اطلاعاتی که داشتم، من را برگزید. من انتخاب‌کننده نبودم بلکه انتخاب شدم.

همسر مریم هاشم پور خانواده جمشید هاشم پور خانواده بازیگران بیوگرافی مریم هاشم پور بیوگرافی جمشید هاشم پور

در برنامه «با اجازه» به چه موضوعاتی پرداخته می‌شود؟

همان‌طور که گفتم ما سعی می‌کنیم که برنامه «با اجازه» را به سمت فضایی ببریم که مشکلات حقوقی مردم در آن مطرح و راه‌حلی برای آنها ارائه شود به عنوان مثال ما در هفته اول پخش برنامه بحث نزاع‌های خیابانی و نیز حوادث رانندگی را پیش کشیده و با توجه به گفت‌وگومحور بودن برنامه‌مان این موضوع را در گفت‌وگو با هنرمندان، کارشناسان و نیز افراد آسیب‌دیده دنبال می‌کنیم.

مجید احمدی/ جام جم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ