یک ایرانی خارج‌نشین تمام بدهی ضامن بابک زنجانی را گردن گرفت !

0
به گفته خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران، یک ایرانی مستقر در خارج از کشور، پذیرفته است تمام بدهی بابک زنجانی به دولت را پرداخت کند.
حمید حسینی در گفت‌وگو با «اقتصادنیوز» با بیان اینکه فردی که مدعی است بدهی بابک زنجانی را پرداخت می‌کند اصرار دارد نامش فاش نشود، اظهار کرد: این فرد ادعا می‌کند که نامه رسمی به بانک مرکزی زده است تا ضمانت‌نامه بانکی برای پرداخت بدهی‌های بابک زنجانی ارائه کند.
وی ادامه داد: این بحث در جریان است و قرار شده که در روزهای آینده حرف‌های این فرد بررسی شود که چقدر جدی و عملیاتی است.
حسینی با بیان اینکه مدیران بانکی اعلام کرده‌اند اینکه کسی پیدا شده و مدعی پرداخت بدهی بابک زنجانی شده، دور از عقل نیست، خاطرنشان کرد: بنا بر اظهارات این فرد، بابک زنجانی به دولت ایران در شرایط تحریم کمک زیادی کرده است و الان نباید او را تنها گذاشت.
خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه این موضوع در حال پیگیری است و تا هشت روز آینده صحت آن مشخص می‌شود، تصریح کرد: همچنین در هفته آینده مشخص می‌شود که این فرد در صورت صحت ادعا چه میزان از بدهی بابک زنجانی را پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: گفته‌اند این فرد قرار است به اندازه کل بدهی بابک زنجانی به شرکت نفت ضمانت بانکی ارائه کند.
به گفته حسینی، مجموع بدهی‌های بابک زنجانی دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو است که وی پیش از این با خرید دو قطعه نفتی برای شرکت پترو پارس معادل ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون یورو آن را پرداخت کرده است.
خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ظرف هفته آینده نتایج این موضوع اعلام می‌شود، افزود: برای بررسی این موضوع قرار است هیاتی با حضور نمایندگان مقامات عالی به کشور امارات اعزام و با این فرد وارد مذاکره شود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه اگر این بدهی پرداخت شود همه ذی‌نفعان از آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: با تایید صحت ادعای این فرد همه از این معرکه نجات پیدا می‌کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ