احتمال پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران صنعت برق / خسارت دیرکرد مطالبات را پرداخت کنید

0
با توجه به افزایش سه برابری قیمت دلار و همچنین کاهش ارزش پول رایج کشور، شرایط به گونه ای می باشد که پرداخت خسارت دیرکرد مطالبات پیمانکاران برقی نسبت به پرداخت اصل مطالبات مهمتر می باشد.

محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در یک برنامه تلویزیونی از پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران کشور به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۳ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و ۲ هزار میلیارد تومان دیگر آن نیز به عرضه اوراق مشارکت به پیمانکاران پرداخت می گردد.

در همین راستا دبیر سندیکای صنعت برق در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز مبنی پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران برقی و تاثیر آن در افزایش سودآوری شرکت های برقی اظهار داشت: بدهی سازندگان پروژه های برقی به بانک ها بسیار زیاد می باشد که با ارائه مستندات موجود مشخص می گردد که در بیشتر موارد مبلغ وامی که از یک بانک به ارزش دو میلیارد تومان توسط یک شرکت پیمانکاری اخذ شده است با احتساب جریمه دیرکرد به بازپرداخت ۶ میلیارد تومان تغییر ارزش یافته است.

حمیدرضا صالحی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن ارزش سه برابری دلار و همچنین کاهش ارزش پول رایج کشور شرایط به گونه ای می باشد که بانک ها، با دریافت وصیغه از پیمانکاران در ضبط املاک و همچنین ممنوع الخروج شدن پیمانکاران اقدام می نمایند.

وی به بدهی وزارت نیرو به سازمان بانکی کشور اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو ۱۴ هزار میلیارد تومان به صنعت برق و همچنین ۶ هزار میلیارد تومان به اداره سازمان آب بدهکار می باشد.

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار بورس نیوز مبنی بر اینکه چه بخشی از مطالبات پیمانکاران برقی واریز می گردد گفت: مذاکراتی در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران برقی انجام شده است که به نظر می رسد بخشی از آن در آینده ای نزدیک به آنها پرداخت شود ولی آنچه که بیش از همه برای پیمانکاران برقی حائز اهمیت می باشد دریافت مصوبه مبنی بر پرداخت جریمه دیرکرد مطالبات می باشد.

دبیر سندیکای صنعت برق در خصوص نحوه خسارت ناشی از جریمه دیرکرد در پرداخت مطالبات پیمانکاران برقی از سوی وزارت نیرو گفت: در حال حاضر پرداخت خسارت دیرکرد مطالبات پیمانکاران برقی از دریافت اصل مطالبات مهم تر می باشد و دولت می بایست آیین نامه ای را مبنی بر پرداخت خسارت جریمه دیرکرد مطالبات پیمانکاران برقی که به نظام بانکی کشور می باشد را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و مصوبه ای را اخذ نماید که بایستی تمامی خسارت ناشی از جریمه دیرکرد مطالبات پیمانکاران برقی به نظام بانکی کشور از سوی وزارت نیرو پرداخت گردد.

صالحی به دلایل ایجاد مشکل در صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: شرایط بایستی به گونه باشد که بنگاه های کشور در پرداخت تسهیلات اخذ شده از بانک ها با هیچ گونه دیرکردی مواجه نگردند ولی هم اکنون نه تنها تسهیلات دریافت شده بازپرداخت نمی گردد بلکه جریمه دیرکرد آن نیز روز به روز در حال افزایش و در حساب پیمانکاران ثبت می گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ