حکم دادگاه بین المللی به نفع امارات در ماجرای قرارداد نفتی کرسنت

0

گالف بیزنس نوشت: شرکت اماراتی دانا گاز اعلام کرد که دادگاه بین المللی در ماجرا قرارداد کرسنت به نفع این شرکت حکم صادر کرده است.

قرارداد کرسنت سوابق بیژن نامدار زنگنه جزییات قرارداد کرسنت بیژن نامدار زنگنه
به گزارش «انتخاب»، این دادگاه اعلام کرد که قرارداد ۲۵ ساله شرکت ملی نفت ایران برای ارائه گاز به شرکت کرسنت، معتبر و الزام اور است و شرکت ملی ایران ملزم به انتقال گاز از دسامبر ۲۰۰۵ بوده است.
به نوشته ی این وبسایت اماراتی، شرکت ملی نفت ایران و کرسنت قراردادی ۲۵ ساله در سال ۲۰۰۱ امضا کردند. اما تحویل گاز با افزایش قیمت نفت  تاخیر پیدا کرد.
بنابراعلام شرک دانا، شرکت ملی نفت ایران گاز را به شبکه ی انتقال خود و تاسیسات نفتی شرکت دانا در امارات در جولای ۲۰۱۰ انتقال داده بود اما در سیستم انتقال نشتی کشف شده بود.
دانا با این حال اعلام نکرد که انتقال گاز به این شرکت از سوی ایران از چه زمانی آغاز می شود.
قرارداد کرسنت قراردادی است بین شرکت اماراتی کرسنت پترولیوم با شرکت ملی نفت ایران در سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۱) و در زمان وزارت بیژن زنگنه منعقد شد. مذاکرات اولیه این قرارداد از سال ۱۹۹۷ آغاز شد و در نهایت، سال ۲۰۰۱ منجر به تفاهم مشترک شد. بر اساس مفاد این قرارداد، با لوله‌کشی در خلیج فارس، گاز میدان سلمان به امارات (مخزن مشترک با ابوظبی)، به میزان روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب به امارات صادر کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ