سرمایه گذاری های بورسی “سرمایه گذاری فرهنگیان ” افزایش یافت

0

جلال قاسمی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان در نشست مشترک با دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران حجم سرمایه‌گذاری این شرکت در شرکت های بورسی موجود در پرتفوی را ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم به طور متوسط در ۶۰ شرکت توزیع شده است.

 قاسمی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شرکت از حجم تعداد شرکت‌های سرمایه‌پذیر کاهش داده و بر حجم سرمایه‌گذاری افزوده است به طوری‌که در سال ۸۶ تعداد شرکت‌های سرمایه‌پذیر ۱۶۰ شرکت و کل سرمایه گذاری بورسی ۱۴۰ میلیارد تومان و تعداد شرکت‌های سرمایه‌پذیربه۶۰ شرکت کاهش یافته است.

وی پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری در پرتفوی شرکت را سهام ماشین‌سازی اراک اعلام کرد و گفت: با تدابیر انجام شده و تلاش هیأت مدیره ماشین سازی اراک در طول ۴ سال، زیان‌انباشتی شرکت تبدیل به سود شده به طوری‌که در مجمعی که در روزهای آینده برگزار می‌شود و بعد از ۱۰ سال، شرکت سود تقسیم خواهد کرد.

عضو کانون افزود: سود شرکت از ۴۲ تومان در سال ۹۱ به ۱۵۳تومان درحال حاضر رسیده است.

وی گفت: شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان در نظر دارد در ترکیب هیأت مدیره شرکت ذوب آهن که در روزهای آینده مجمع برگزار خواهد کرد حضور داشته باشد.

قاسمی به مباحث ومسایل روز بازار اشاره کرد و گفت :ضرورت بازنگری در قوانین و دستورالعمل ها وجود دارد.

بهروز خدارحمی، دبیرکل کانون نیز پس از اهدا گواهی عضویت شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان به مدیرعامل شرکت گفت: کانون در سیاست‌های خود همیشه دیدگاه حمایتی از اعضا را در اولویت قرار داده در این راستا تلاش کرده تریبون اعضا باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰درصد ارزش بازار متعلق به شرکت‌های عضو کانون افزود: مکانیزم‌های انگیزش برای صنایع مادر کشور اندک است که بازار سرمایه نیز از این امر مستثنی نیست.

دبیرکل کانون بیان کرد: ضرورت دارد مکانیزم‌های تشویقی برای ورود شرکت‌ها به بورس مورد بررسی قرار گیرد که در این راستا کانون جلسات مستمری را با مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان مجلس برای این امر و همچنین دخول در وضع قوانین و اصلاح آن‌ها برگزار کرده است.

وی همچنین پیشنهاد داد ترتیبی داده شود تا بازدیدهایی را اعضای کانون با زیر مجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان انجام دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ