یک خبر از پتروشیمی اصفهان و رفع اختلاف آن

0

جمهوری اسلامی ایران برای سال جاری برای صادرات ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری به بازارهای جهانی هدف گذاری کرده است .

بر این اساس پس از توافق هسته یا ژنو و تعلیق برخی از تحریم‌های بین‌المللی، محدودیت‌های صادرات محصولات پتروشیمیایی همچون تامین بیمه، کشتی حمل محصولات و نقل و انتقال منابع ارزی کاهش یافت .

احمد مهدوی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی اخیرا در گفتگو با مهر از آغاز صادرات پتروشیمی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا خبر داده و و با اشاره به رفع موانع صادرات پتروشیمی به کشورهای مختلف جهان، گفته است: هم اکنون ظرفیت مازاد برای افزایش صادرات پتروشیمی به دلیل بالا بودن تقاضا نداریم .

در همین حال با ارسال خوراک به پتروشیمی اصفهان و از سرگیری تولید محصولات پتروشیمیایی در این مجتمع تاکنون چندین محموله تولوئن و و پارازایلین این واحد پتروشیمی به هند و چین صادر شده است .

گزارش‌های رسمی نشان می دهد که تاکنون دو محموله در مجموع به وزن ۲۵ هزار تن تولوئن و پارازایلین پتروشیمی اصفهان به کشورهیا هند و چین صادر شده است. ارزش صادراتی این محصولات پتروشیمیایی حدود ۲۹ میلیون دلار برآورد می شود .

صادرات این دو محصول پتروشیمی در حالی به هند و چین از سر گرفته شده است که در طول چند سال گذشته تاکنون به دلیل اختلاف پالایشگاه و پتروشیمی اصفهان، تولید محصولات پتروشیمی در نصف جهان متوقف و یا به صورت پراکنده انجام می شد .

علاوه بر هند و چین، سال گذشته در مجموع بیش از ۳۵ هزار تن رافینت، پارازایلین، تولوئن و انیدریدستالیک به کشورهای چین، هند و تایوان صادر شده بود.

مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ