خبرهای مهم و موثر بر بازار بورس امروز / ۲۰ مرداد ماه

0

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه در پایان سال ۹۴ نرخ تورم را به ۱۵ درصد کاهش خواهیم داد، گفت: این حداکثر تورمی است که می‌تواند محقق شود، ضمن اینکه حتما دستاورد حاصل از بسته خروج از رکود کمتر از این نرخ خواهد شد، همچنین احتمال دارد در ماه‌های آینده درصدهای نزدیکتری از نرخ تورم را نسبت به آنچه در واقعیت اتفاق می افتد، اعلام کنیم.

· رییس جمهور با بیان اینکه در سال آغاز فعالیت دولت یازدهم رشد منفی رکود نسبت به سال ۹۱ که شاهد رشد منفی ۶.۸ بودیم، کمتر شد، افزود: بانک مرکزی عصر امروز اعلام کرد که رشد منفی سال ۹۲ در حدود منفی ۱.۱ بوده، بنابراین حرکت خوبی در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته صورت گرفته است.

· رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش دولت، رشد مثبت در پایان سال است، گفت: کشور باید از رکود خارج و به سمت رونق تولید ملی برود و در این زمینه به همکاری مجلس و قوه قضائیه وحرکت آنها در این زمینه نیاز داریم تا اقتصاد در مسیر درست خود قرار گرفته و با فساد و رانت مبارزه شود و همچنین مشوق های لازم برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی فراهم شود.

· روحانی از ارائه لایحه ای  یک فوریتی به مجلس خبر داد و گفت: در این رابطه لایحه‌ای یک‌فوریتی توسط دولت تهیه و تقدیم مجلس شده و روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس مطرح می شود که تصویب آن به اقتصاد کشور و دولت کمک خواهد کرد.

· قائم مقام بانک مرکزی با اعلام اینکه نرخ رشد اقتصادی امسال قطعا مثبت خواهد شد، گفت: چنانچه با رفتن به سمت یکسان سازی نرخ ارز، این نرخ دوباره شروع به نوسان کند، بهتر است که چنین نرخی را فعلا اتخاذ نکنیم. برهمین اساس، دنبال نرخ ارزی هستیم که در کنار واحد بودن ثبات هم داشته باشد و نقش مداخله گری و هدایت برای بانک مرکزی لحاظ می شود.

· قائم مقام بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: ما در بسته سیاست های خروج از رکود، ۲ سیاست را تعریف و ابلاغ کردیم. موافقت با ایجاد صندوق های پست انداز مسکن در کلیه بانک ها و همچنین شرکت های پس انداز و تسهیلات. نرخ های لیزینک را نیز تعیین کرده ایم.

· وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارائه‌ لایحه‌ای به مجلس در هفته جاری برای رفع موانع تولید، گفت: تولید خودروی سواری در چهار ماه ابتدایی امسال ۷۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال ۹۱ بخش صنعت ۳۶ درصد رشد منفی داشت که این میزان در سال ۹۲ با سرعت کمتر ادامه یافت، بیان کرد: اما از ابتدای سال جاری این رشد مثبت شده است.

· نعمت زاده با اشاره به اینکه در تولید خودروی سواری در چهار ماه ابتدایی امسال ۷۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل وجود دارد، اظهار داشت: قطعه سازان هم در سال جاری فعال‌تر شده اند و در سه ماه ابتدایی امسال ۲۰ هزار نیروی کار جدید را جذب کردند.

· گزارش‌ها از بازار مسکن در مناطق مختلف شهر تهران حاکی است که بازار مسکن در مناطق مختلف وضعیت مشابهی ندارند، چرا که خرید و فروش مسکن در برخی از نقاط رونق نسبی داشته و برخی از نقاط هنوز در رکود به سر می‌برد.

· مشاور انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه اگر به گفته وزیر بهداشت استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی خطرناک است، چرا واردات آن متوقف نمی‌شود، گفت: سالانه ۷۶۰ هزار تن روغن پالم به کشور وارد و به مصرف خوراکی مردم می‌رسد.صنایع لبنی از این خبر ضرر زیادی را متحمل شدند.

· حسین عبده تبریزی مشاور بنام وزیر راه و شهرسازی از ابتدای وزارت عباس آخوندی دست اندر کار تشکیل صندوق پس‌انداز مسکن شد و چندی قبل نیز اعلام کرد: راه‌اندازی صندوق‌های پس‌انداز مسکن با امکان پرداخت تسهیلات ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومانی در حال نهایی شدن است.
· تولید واکسن آبله گوسفندی در موسسه سرم‌سازی رازی افزایش یافت

· سیف اعلام کردخروج از رکود با تورم کمتر از ۲۵ درصد/ آمادگی بانک مرکزی برای راه‌اندازی صندوق مسکن

 · رامین پاشایی فام مدیرعامل بانک کارآفرین شد

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ