بازیکن ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیونی در لیگ برتر ایران کیست؟

0

در حالی که همچنان بحث و جدل بر سر غیرواقعی بودن ارقام قرارداد منتشره بازیکنان لیگ برتر ادامه دارد، خداداد عزیزی در برنامه «مناظره» از حضور بازیکنی در لیگ چهاردهم خبر داد که امسال ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پول گرفته است!

 مبلغ قرارداد بازیکنان قرارداد بازیکنان اخبار ورزشی اخبار فوتبال

برنامه «مناظره» دیروز با حضور چند پیشکسوت و صاحبنظر در عرصه ورزش برگزار شد. موضوع این برنامه، کمک‌های مالی دولت و شرکت‌های دولتی به باشگاه‌های فوتبال بود.

اما مهم‌ترین و جنجالی‌ترین قسمت برنامه به صحبت‌های خداداد عزیزی برمی‌گشت. مهاجم سابق تیم ملی در بخشی از حرف‌های خود گفت: «من بررسی کرده‌ام و آمار گرفته‌ام. دیده‌ام که یک بازیکن لیگ برتر که پارسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پول گرفته بود، امسال ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پول گرفته است.»

این جمله عزیزی تنها نام دو نفر را به ذهن می‌آورد. اولین بازیکن آندرانیک تیموریان است که در فصل قبل با قرارداد رسمی اعلام شده ۲ میلیارد و ۴ میلیون تومانی تبدیل به گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ ایران شد. جالب اینکه رقم قرارداد او برای فصل جدید یک میلیارد اعلام شده که برای هیچ کس قابل باور نیست. البته عزیزی در پاسخ به این سوال که منظور او از بازیکن مورد نظر آندو بوده یا خیر، گفت: «آندرانیک تیموریان دوست من است. او پارسال ۲.۴ میلیارد تومان گرفته بود. حالا چه کسی باور می‌کند که او امسال یک میلیارد تومان گرفته است؟»

به نظر هم نمی‌رسد بازیکن مورد نظر این مربی مشهدی، آندو باشد زیرا بهرام افشارزاده تحت فشار وزارت ورزش قادر به پرداخت چنین مبلغی نیست.

تنها گزینه‌ای که شرایط مورد نظر برای دریافت رقم نجومی عزیزی را دارد، محمدرضا خلعتبری است. زیرا او فصل قبل با توجه به هزینه‌ای که باید برای دریافت رضایت‌نامه‌اش پرداخت می‌شد حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خرج روی دست پرسپولیس گذاشت که با رقم اعلامی خداداد جور در می‌آید.

ستاره سپاهان که در همین دو بازی ابتدایی لیگ فوق‌العاده کار کرده برای پیوستن به زردپوشان اصفهانی باید مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان جهت صدور رضایت‌نامه به عجمان امارات می‌پرداخت که به زعم خودش، این مبلغ را شخصا پرداخت کرده است.

از سوی دیگر مبلغ رسمی قرارداد او یک میلیارد تومان اعلام شده که با کمی پاداش برد و قهرمانی به یک میلیارد و دویست میلیون تومان می‌رسد. مبلغی که برای هیچ کس قابل باور نیست. آن هم کسی مانند خلعتبری که همیشه صراحتا بیان کرده ملاک اصلی او برای انتخاب تیم، پول است و بار قبلی که به ایران برگشت تنها به خاطر پرداختی بیشتر سپاهان، قید استقلال و پرسپولیس را زد.

از آنجایی که تیم صنعتی اصفهانی جزو متمول‌ترین باشگاه‌های ایران محسوب می‌شود توانایی پرداخت این مبلغ به خلعتبری را دارد. با این حساب محمدرضا خلعتبری با دریافت ۳ میلیارد و ۳ میلیون تومان که البته خارج از سیستم ثبت شده در هیأت فوتبال پرداخت خواهد شد کاملا تلاش‌های وزارت ورزش و سازمان لیگ برای کاهش مبلغ دریافتی فوتبالیست‌ها را خنثی می‌کند.(فرارو)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ