رامسین کبریتی: هنوز دستمزد کاملم برای “ستایش ۲” را نگرفته‌ام

0

رامسین کبریتی بازیگر سریال «ستایش» در خصوص حضورش در فصل سوم سریال «ستایش» گفت: «هنوز برای فصل سوم با من صحبتی نشده است اگر هم صحبتی کنند با توجه به عدم تسویه حساب دستمزدم در فصل دوم سریال، حضورم منطقی به نظر نمی‌آید.»

همسر رامسین کبریتی بیوگرافی رامسین کبریتی بازیگران سریال ستایش

کبریتی تصریح کرد: «هنوز برای بازی در فصل دوم از سریال با من تسویه نکرده‌اند. هنوز دستمزد کاملم برای «ستایش۲» را نگرفته‌ام! من نگران هستم آینده من، آینده خانم حکمت شود! ما کار می‌کنیم که زندگی کنیم، بازیگری شغل ماست. ما بازی می‌کنیم که زندگی کنیم. من هم باید جواب سوپر مارکت و صاحب خانه را بدهم. ۸-۹ ماه از این کار گذشته و هنوز با من تسویه نکرده‌اند. اگر به همین صورت پیش برود ترجیح می‌دهم در فصل سوم حضور نداشته باشم.»


کبریتی اظهار داشت: «هیچ ارگانی و نهادی هم وجود ندارد که یک بازیگر در چنین مواقعی از حق خود دفاع کند. این اتفاق خیلی غیر منطقی است. من بازیگری هستم که وقتی قراردادی را امضا می‌کنم طبق تعهداتم عمل می‌کنم. من بلد نیستم سر کار بازی کنم. ادا و اصول‌های خیلی از دوستانی که دارند، من ندارم. من کارم را در صورت پرداخت هزینه به شکل منظم انجام می‌دهم و اهل حاشیه نیستم.»


هر روز تسویه را به روز بعد موکول می‌کنند


وی افزود: «در این سریال ما هر ماه مشکل پرداخت داشته‌ایم. هر ماه تسویه ما را به روز بعد موکول می‌کردند. اما ۸ ماه از کار گذشته و وجه منطقی ندارد که من هنوز از پروژه طلبکار باشم.»


کبریتی در خصوص چرایی عدم وجود نهادی برای دفاع از بازیگران گفت: «حرفه ما را شغل نمی‌دانند. برای همین است که خبردار می‌شویم همکار پیشکسوت ما کنار خیابان چادر زده و فرزندش را به خوابگاه می‌فرستد. این واقعاً مرگ یک بازیگر است. یعنی۱۲ -۱۳ سال کسی نبوده که پروژه‌ای را به ایشان پیشنهاد دهد؟ در سال این همه پروژه ساخته می‌شود اما این خانم بازیگر حق کار کردن نداشته است؟ حتی در سال حق یک پروژه کار کردن را نداشته است که الان باید چنین شرایطی را تجربه کند؟ من به عنوان یک بازیگر به شدت متأسف هستم و فکر می‌کنم آینده من، آینده ثریا حکمت است!»

همسر رامسین کبریتی بیوگرافی رامسین کبریتی بازیگران سریال ستایش

بعد از ۸ ماه بیکاری تازه مشغول به کار شدم


کبریتی در پایان افزود: «من بعد از ۸ ماه بیکاری تازه مشغول به کار شدم. در این ۸ ماه من جوابگوی سوپر مارکت و صاحب خانه نیستم؟ من هم در همین مملکت زندگی می‌کنم. اگر گرانی است برای من هم است فرقی نمی‌کند. همه فکر می‌کنند بازیگران آدم‌های خاصی هستند و مریض نمی‌شوند. البته درست هم می‌گوید چون بازیگران تمام مدت در انزوا زندگی می‌کنند و کسی از شرایط زندگیشان خبردار نمی‌شود. فکر می‌کنند از مال دنیا بی‌نیاز هستند.»
وی ادامه داد: «در هر پروژه‌ای که کار می‌کنیم می‌گویند تو که وضع مالی‌ات خوب است. کسی نیست بگوید شما از کجا می‌دانید وضع مالی من خوب است؟ مگر یک بازیگر در سال چند کار انجام می‌دهد؟ جالب است وقتی به مرحله قرارداد می‌رسند آن قدر از اوضاع بد مالی شکایت می‌کنند که آدم دلش می‌خواد برایشان مجانی کار کند. به مرز انفجار رسیده‌ام. تهیه کننده‌ای که دستمزد عوامل را پرداخت نمی‌کند برای چه کار بعدی‌اش را شروع می‌کند؟ اول باید تسویه‌اش را بگیرند. سازمان برای بازیگران، ممیزی اعمال می‌کند اما چرا برای تهیه کنندگان ممیزی وجود ندارد؟ چرا تهیه کننده‌ای که کار قبلی‌اش را تسویه نکرده کار دوم‌اش را شروع می‌کند؟»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ