حسن روحانی: خوب به جهنم ، بروید یک جای گرم پیدا کنید

0

رئیس‌ جمهوری روز دوشنبه در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اعلام کرد: مبنای ما در سیاست خارجی، در مذاکرات هسته‌ای و در تعامل با جهان، خواست ملت است. آنچه را مردم از ما خواسته‌اند و یا خواهند خواست، با کمال شهامت و بدون دغدغه دنبال خواهیم کرد و به حول و قوه الهی این مسیر را به خوبی به انتها خواهیم رساند.

 

همسر حسن روحانی خانواده حسن روحانی حسن روحانی کیست

به گزارش «انتخاب»،دکتر حسن روحانی در این همایش اظهار داشت: اگر دچار محاسبه غلط شویم به پیروزی نمی‌رسیم و یا با هزینه گزاف به پیروزی دست پیدا می‌کنیم؛ در هشت سال دفاع مقدس هم هر جا درست محاسبه کردیم با هزینه کم پیروز شدیم و هر جا خوب محاسبه نکردیم به فتح نرسیدیم.
تأکید بر محاسبه درست برای پیروزی
ما در تمام صحنه‌ها وقتی دقیق با طرف مقابل مواجه می‌شویم، اگر از قدرت خود و دشمن و شرایط منطقه و جهان محاسبه درست نداشته باشیم، به پیروزی نمی‌رسیم. سنت خداوند، سنت ثابت است؛ آنجا که عقل و محاسبه و تدبیر و آینده‌نگری و محاسبه درست قدرت خود و محاسبه دقیق قدرت دشمن پیش رو باشد، خدا هم کمک می‌کند.
برخی داخلی‌ها تعامل‌هراسی می‌کنند
آنها که به ناروا ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی و اسلام‌هراسی را مطرح می‌کنند و از طرف دیگر در داخل هم یک عده تعامل‌هراسی را مطرح می‌کنند، باید بدانند که ایران سراسر صلح و پرهیز از جنگ و مداخله در امور دیگران است؛ اسلام سراسرش هدایت و شیعه همه‌اش اخلاق و کرامت انسانی است.
آنچه تعامل‌هراسان می‌گویند
عده‌ای در داخل تعامل‌هراسی می‌کنند و می‌گویند چرا به یک خارجی نزدیک شدید؟ می‌گویند خارجی‌ها الکتریسته خطرناکی دارند، به آنها نزدیک نشوید! یک آقایی می‌گوید هر موقع با خارجی‌ها مذاکره کردیم دچار شکست شدیم. این همه امام و رهبری فریاد زدند خودباوری و اعتماد به نفس؛ این است اعتماد به نفس افرادی که تعامل‌هراسی می‌کنند.
آنها که وقت مذاکره می‌لرزند، جای گرم پیدا کنند
ما در منطق کم نمی‌آوریم؛ ما دیپلمات‌های مجربی داریم. امروز در رأس وزارت امور خارجه افرادی هستند که جزو برترین دیپلمات‌های جهانی هستند و نه فقط منطقه؛ از بس بعضی‌ها هراسان زندگی می‌کنند و چون خودشان اعتماد به نفس ندارد، دیگران را هم این چنین می‌بینند لذا چند مورد از مذاکرات خود را در کتاب هسته‌ای آوردم تا این ترسوها بخوانند. یک عده شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی‌اند؛ هر وقت می‌خواهد مذاکره شود یک عده می‌گویند داریم می‌لرزیم؛ خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید.
نرمش قهرمانانه هراسی غلط است
تعامل‌هراسی و مذاکره‌هراسی و مفاهمه‌هراسی غلط است؛ حتی نرمش قهرمانانه هراسی غلط است.
تدبیر می‌خواهیم به جای تصمیمات یک شبه
ایران در سایه استقلال و خودباوری در برابر دیگران می‌ایستد و از منافعش دفاع می‌کند؛ امروز این دولت اهل شعار نیست، اهل عمل است؛ ما شعور می‌خواهیم به جای شعار؛ تدبیر می‌خواهیم به جای تصمیمات یک شبه.
برد – برد؛ برای همه روابط خارجی
تصمیم دولت یازدهم بر تعامل سازنده با دنیاست. شما (سفرا و نمایندگان ایران در خارج) باید اراده ملت ایران را برای سیاسیون و افکار عمومی جهان باز کنید وتوضیح دهید. ما در پی روابط نزدیک‌تر با دنیا هستیم البته از حقوق و منافع و امنیت ملی خود دفاع می‌کنیم و سفرا مدافعان این عرصه هستند. ما تعارف نمی‌کنیم و شعار نمی‌دهیم و دنبال یک روابط صمیمانه و برد – برد نه فقط در روابط هسته‌ای بلکه در تمام روابط‌‌‌مان هستیم.
خط قرمز ما هیچ چیز جز منافع ملی ما نیست؛ آنجا که منافع ملی بخواهد خدشه‌دار شود خط قرمز ما است.
دیپلمات‌ها، اراده ملت ایران مبنی بر اعتدال را به دنیا برسانند 
سفرا دیده‌بانان ما در دنیا هستند. سفرای ما دیده‌بانان خط مقدم‌اند؛ دیپلمات‌های ما نباید در دنیا غافلگیر شوند بلکه باید قبل از حادثه بتوانند حادثه را پیش‌بینی و آن را به مرکز منتقل کنند. دیده‌بانان ما با چشمی بصیر و دقیق و بینا زوایای مختلف را ببینند و تحلیل و گزارش کنند و به دنیا برسانند که اراده این ملت اعتدال و تعامل با جهان است.
برد – باخت، ثابت و باقی نمی‌ماند
ما دنبال برد – باخت نیستیم. چون برد – باخت، ثابت و باقی نمی‌ماند؛ آن که می‌ماند و پایه‌ای برای حرکت بعد می‌شود برد – برد است. در بحث هسته‌ای نیز بنای ما برد – برد است. دنیا بفمهد که هیچ عجله‌ای نداریم، در عین حال تاخیر را هم به نفع کسی نمی‌دانیم.
به هیچ وجه از حقوق مسلم ملت ایران عقب‌نشینی نخواهیم کرد
ما بر مبنای عقل و شرع و فتوای رهبری عزیز، دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم و دنیا بداند ما با جدیت دنبال مذاکره و حل مسایل هستیم و همه بدانند که مذاکره را برای مذاکره نمی پذیریم.
دنیا بداند اراده جدی برای حل و فصل مسایل داریم اما به هیچ عنوان از حقوق مسلم ملت ایران عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
سه قوه در کنار هدایت های رهبری ید واحده هستیم
این دولت، دولتی نیست که بخواهد از حقوق مسلم ملت عقب‌نشینی کند. این دولت بهترین و بالاترین پشتیبانی مردمی و ملی را پشت سر خود دارد و بهترین شرایط را برای تعامل با سایر قوا داراست و امروز سه قوه در کنار هم هستیم و همگی در کنار هدایت‌های رهبری عزیز یک ید واحده هستیم، به هیچ کس اجازه نمی دهیم بین قوا اختلاف ایجاد کرده و خدای ناکرده به رهبری معظم انقلاب توهین کند.
با لبخند و منطق سخن می‌گوییم
به صورت یکپارچه، خودباور، مستقل و دلیرانه ایستاده‌ایم و در عین حال در میدان مذاکره البته با لبخند و منطق سخن می‌گوییم و با کمک پروردگار به پیروزی دست خواهیم یافت.
روان‌سازی روابط‌ اقتصادی از وظایف مهم سفرا است
امروز یکی از مسایل مهم کشور بخش اقتصاد و فناوری است تلاش همه سفرا و نمایندگان کشورمان باید در کنار سایر وظایف‌شان، روان‌سازی روابط اقتصادی‌ کشورمان با جهان باشد.
رابطه با همسایگان و کشورهای منطقه در اولویت نخست دولت قرار دارد
برای این دولت رابطه با همسایگان و کشورهای منطقه در اولویت نخست قرار دارد و در ۱۱ ماه گذشته با بسیاری از همسایگان‌مان روابط نزدیک‌تری ایجاد کرده‌ایم و تنها یکی دو کشور از همسایگان‌مان هستند که امیدواریم آنها هم به جرگه اکثریت بپیوندند. امروز روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و جهان بهتر از گذشته است و جایگاه ایران کاملاً متفاوت شده و چهره واقعی ایران در حال نمایان شدن است.
اجازه نمی‌دهم کسی به رهبری توهین کند
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این دولت، دولتی نیست که بخواهد از حقوق ملت عقب نشینی کند، اظهار کرد: این دولت بزرگترین و بهترین پشتیبانی ملت را دارد و همکاری و هماهنگی سران قوا در بهترین حالت است. همه ما در کنار هدایت‌های رهبری به صورت ید واحده‌ای هستیم که به کسی نه اجازه می‌دهیم میان قوا اختلاف ایجاد کند و نه خدای نکرده به رهبری توهین کند.
انتخاب
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ