ثروتمندترین فرد ایرانی (پارسی) در جهان را بشناسید + عکس و زندگینامه

6

پالونجی میستری (Pallonji Shapoorji Mistry) (متولد ۱۹۲۹) سرمایه دار خیلی مهم در ساخت و ساز و رئیس گروه ساختمانی (Shapoorji Pallonji) با سرمایه ۲.۵ میلیارد دلار است.

به گزارش ساتین ، ثروت او درسال سال ۲۰۱۲ معادل  ۹.۷ میلیارد دلار بوده و دارای خالص او در سال ۲۰۱۴ به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است .

گروه تاتا ثروتمندترین افراد ایران تاتا موتورز بیوگرافی سیروس میستری بیوگرافی پالونجی میستری Pallonji Mistry

او در فهرست فوربز ۶۹ امین ثروتمند جهان و ۵ امین ثروتمند هند و ثروتمندترین فرد از تبار پارسی است. او در ۷۰ سالگی  ۱۸.۴ درصد  از سهام شرکت سرمایه گذاری ( گروه تاتا) را در اختبار گرفت . اکنون  پسر او سیروس رئیس  شرکت سرمایه گذاری (گروه تاتا) می باشد .

او بزرگترین سهامدار در بزرگترین شرکت خصوصی هند یعنی  (گروه تاتا)  است. او همچنین رئیس سابق شرکت سیمان Associated بود.وی در زمینه های ملک و زمین، ماشین، صنایع سنگین، تجارت چای فعالیت داشته و تا حدی مالک هتل تاج محل به حساب می آید.

او اکنون ۸۵ ساله است و هم‌اکنون در «بمبئی» زندگی می‌کند. ثروت خود را از راه ساخت و ساز به‌ دست آورده است. علاوه بر این بخشی از ثروتش ناشی از ارثی است که پدر میلیاردرش برای او به‌جا گذاشت. وی ازدواج کرده و چهار فرزند نیز دارد.  نخستین میلیاردر ایرلند نیز کسی جز «پالونجی میستری» نیست.

گروه تاتا ثروتمندترین افراد ایران تاتا موتورز بیوگرافی سیروس میستری بیوگرافی پالونجی میستری Pallonji Mistry

 پسران میستری، شاپور و سیروس نیز به ترتیب عضو هیات مدیره هتل هند و برج تاتا هستند. او دو دختر به نام های لیلا و الو دارد .

میستری در سال ۲۰۰۳ به خاطر همسر ایرلندی خود، تابعیت هندی خود را داد ( در قوانین کشور هند نمی توان تابعیت دوگانه داشت) و تابعیت ایرلندی گرفت .

در دنیا از پالونجی میستری به عنوان  غول املاک و مستغلات می شناسند .

گروه تاتا ثروتمندترین افراد ایران تاتا موتورز بیوگرافی سیروس میستری بیوگرافی پالونجی میستری Pallonji Mistryسیروس میستری

آقای میستری شرکت تولیدی بسیار بزرگی دارد که با بانک های بزرگی مثل هنگ کنگ،گرنلاین بانک، بانک استاندارد چارتر و … همکاری دارد، وی همچنین یکی از حامیان مالی مهم نهمین کنگره جهانی زرتشتیان در دبی بوده است.

پدر پالونجی لولین با در سال ۱۹۳۰ سهام شرکت سرمایه گذاری گرو تاتا را خریداری نمود .

لازم به توضیح می باشد که :

 

خانواده تاتا، ( Tata family) خانواده کارآفرین و صنعتگر هندی می‌باشند، که از پارسیان هند بشمار می‌آیند. موسس این خانواده جمشیدجی تاتا بود، که امروزه بعنوان پدر صنعت هند، شناخته می‌شود و در سال ۱۸۶۸ گروه تاتا را راه‌اندازی کرد.

این گروه امروزه بزرگترین گروه صنعتی هند محسوب می‌شود، که دارای بیش از ۱۰۰ شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی است. این شرکت‌ها عموما در حوزه‌های تولید فولاد، خودروسازی، مخابرات، هتلداری، نرم‌افزار و ارائه خدمات مشاوره اطلاعاتی فعال می‌باشند.

از شرکت‌هایی که خانواده تاتا بصورت مستقیم یا غیر مستقیم، کنترل آنها را در اختیار دارند، می‌توان به: تاتا موتورز، تاتا استیل، خدمات مشاوره تاتا، تاتا پاور، تاتا کمیکال، تاتا دوو، جگوار کارز، لندرور و هتل‌های تاج اشاره نمود.

گروه تاتا ، یک گروه صنعتی بزرگ و چندملیتی است، که مقر اصلی آن در بمبئی، هند قرار دارد. گروه تاتا بر حسب بازار سرمایه و درآمدها، بزرگترین شرکت مجتمع خصوصی در هند است و از سال‌ها پیش به‌عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های جهان شناخته می‌شده است.

گروه صنعتی تاتا توسط جمشیدجی تاتا از پارسیان هند در سال ۱۸۶۸ بنیان گذاشته شد. امروزه بخشی از این گروه صنعتی بزرگ را اعضای خاندان تاتا اداره می‌کنند

تاتا موتورز ( Tata Motors) بزرگترین شرکت خودروسازی هند است. این شرکت متعلق به گروه تاتا است. تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی دادابهوی تاتا از پارسیان هند بنیان نهاده شد.

مشهورترین محصول این شرکت تاتا نانو می‌باشد که به دلیل قیمت بسیار پایین و اقتصادی بودنش در جهان مشهور است. این خودرو تنها ده هزار روپیه معادل ۲۵۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد.

تاتا موتورز در سال ۲۰۰۸ میلادی جگوار و لندرور را از فورد خریداری کرد و پس از آن هم با جنرال موتورز آمریکا برای خرید هامر وارد مذاکره شده که البته در نهایت هامر به شرکت دیگری فروخته شد.

گروه تاتا ثروتمندترین افراد ایران تاتا موتورز بیوگرافی سیروس میستری بیوگرافی پالونجی میستری Pallonji Mistryشاپور میستری

خدمات مشاوره تاتا، (Tata Consultancy Services) شرکت فناوری اطلاعات هندی و چندملیتی است، که به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه تاتا به‌شمار می‌آید.

شرکت خدمات مشاوره تاتا در سال ۱۹۶۸ توسط جی آر دی تاتا تاسیس شد و در حال حاضر یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های هندی به‌شمار می‌آید، که به‌عنوان بزرگترین شرکت ارائه‌کننده خدمات فناوری اطلاعات محسوب می‌شود. این شرکت دارای تخصص در حوزه‌هایی چون: مشاور مدیریت، مشاوره اطلاعاتی، برنامه‌ریزی منابع سازمانی و برون‌سپاری می‌باشد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر بمبئی، هند قرار دارد و سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار بمبئی و بورس اوراق بهادار ملی هند دادوستد می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 6 )
  1. مهدی می گوید

    انقدر دروغ رو از کجاتون در میارین مینویسین؟
    این کجاش ایرانیه آخه؟ در ضمن ایران چه ربطی به پارس داره؟
    پارس به منطقه جغرافیایی بین شیراز تا خلیج فارس گفته میشه! (حتی تهران هم جزو پارس محسوب نمیشه بیسواد جان)
    جلوی ایران نوشتین پارس درحالی که پارس ۳۰% ایران هم نمیشه!!!
    درضمن ایشون ایرانی نیستن و اهل و متولد و تابعیت هندی داشتن کم اراجیف بنویسین، لطفا!!!

    1. ............. می گوید

      حماقت شما قابل تقدیره با اراجیفی که نوشتید. اگر عقل داشتید یک ذره در اینترنت جستجو می کردید . یک ذره عقل !!

      نادانی بد دردیه و جالب تر این که خودت هم نفهمی نادانی . با این اراجیفی که نوشتی

    2. سی می گوید

      سرزمین ایران در نقاطه دیگه دنیا به پارس معروفه- پارسیان هند هم زمان صفوی برای فرار از ازار صفویان به هند کوچیدن.

    3. راد می گوید

      دوست گرامی.پارسیان هند گروهی از ایرانیان زرتشتی هستند که پس از یورش اعراب به هند کوچ کرده اند و چون در بین مردم ملل دیگر سرزمین ایران به پارس مشهور است در هند هم به انها پارسی می گویند و کلا به پارسیان هند معروفند.پارسیان هند پس از هزاران سال هنوز بر ایین اشو زرتشت مانده اند و بسیار هم به سرزمین پدری خود ایران علاقه دارند و انرا کتمان نمی کنند و برای زیارت اماکن مقدس زرتشتیان به ایران هم مسافرت میکنند.در هند هم بسیار مورد احترام هستند.همین گروه تاتا قبل از انقلاب قرار بود در زمینه ی داروسازی در ایران سرمایه گذاری کنه که با انقلاب این قرارداد به هم خورد.در ضمن به دلیل پارسی بودن دو سلسله هخامنشیان و ساسانیان از قدیم الایام ایران در نزد یونانیان و اعراب به سرزمین پارس شناخته شده و به همه ی ایرانیان پارسی مب گفتند و این یک اصطلاح می باشد.

    4. amin می گوید

      تا دوره قاجار هم ایران رو با نام پارس میدونستن.سیاست شاه بود که اسم پارس رو به ایران تغییر بده بعضی ها میگن میخواسته اتحادش رو با آلمان بالا ببره.یه جوری آریای شرق و آریای غرب درست شه

  2. علی آزاد مرد می گوید

    اخیرا” کتابی بنام ایرانشاه چاپ سال ۱۹۲۵ تالیف آقای پور داود موضوع تاریخچه مهاجرت زرتشتیان بهندوستان از ساسله انتشارات انجمن زرتشتیان ایرانی بمبئی مطالعه نمودم.کتاب حاوی ۵۷ عکس از بزرگان زرتشتی ایرانی تبار هندوستان و ساختمان کارخانجات و مراکز دانشگاهی،بیمارستانو یتیم خانه تاسیس شده توسط آنها بود.کارخانجات