جزییات و نحوه دریافت کارت اعتباری جهیزیه

0

معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در زمینه تخصیص کارت اعتباری جهیزیه اقداماتی انجام داده‌ایم و قرار است با برگزاری جلساتی تا هفته اول شهریورماه این امر نهایی شود.

ثبت نام وام ازدواج ثبت نام کارت جهیزیه
دکتر محمود گلزاری در حاشیه برگزاری نخستین گردهمایی سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلساتی با بانک ملی و شرکت‌های معتبر صنعتی داخل کشور در حوزه تولید لوازم خانگی جلساتی داشته‌ایم و قرار است با همکاری بانک‌ها و هماهنگی معاونت ساماندهی امور جوانان کارت اعتباری در مبالغ ۵ و ۱۰ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت شود.
وی افزود: افراد می‌توانند با این کارتها تنها لوازم خانگی مربوط به جهیزیه را خریداری کنند، البته قرار است این شرکت‌ها تخفیف‌های بیشتری را به دارندگان کارت جهیزیه بدهند و بانک‌ها نیز با قبول تضمین‌های ساده‌ای در این زمینه به جوانان مساعدت کنند. به عنوان نمونه یک کارمند دولت یا حتی یک کاسب معتبر می‌تواند به عنوان ضامن معرفی شود. احتمال دارد بانک‌ها با سود ۱۲ تا ۱۶ درصد این وام را پرداخت کنند.
معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: کارمندان شرکت‌های غیردولتی می‌توانند یک کاسب معتبر یا پدر و مادر کارمند خود را به عنوان ضامن معرفی کنند.
گلزاری با بیان اینکه در حوزه اقتصادی جوانان در زمینه اختصاص وام ازدواج و مجمع ملی خیرین ازدواج نیز فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: مجمع خیرین ازدواج در حال نهایی شدن است و ۲۰ استان در حال فعال شدن هستند. از سوی دیگر فردا جلسه‌ای با سازمان اوقاف و امور خیریه داریم تا از ظرفیت‌های این سازمان برای حمایت‌های اقتصادی از جوانان بهره ببریم.
وی با بیان اینکه در حوزه مسکن و اشتغال نیز در حال انجام پیگیری‌هایی هستیم، گفت: در حوزه اشتغال و کارآفرینی جلسات اولیه‌ای را با مسوولان برگزار کرده‌ایم و قصد داریم فعالانه وارد این حوزه شویم و امیدواریم که مالیات شغل‌اولی‌ها کاهش یابد.
معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره زمان برگزاری شورای عالی جوانان گفت: دفتر معاون اول رییس جمهور در حال پیگیری آن است و از ما موضوعات جلسه را درخواست کردند و امیدواریم تا شهریورماه این جلسه برگزار شود.
به گزارش ایسنا، گلزاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه اوقات فراغت گفت: بخش اصلی تابستان در ماه مبارک رمضان بود، البته ما در زمینه اوقات فراغت سازمان‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان محیط زیست را فعال کرده‌ایم. فعالیت‌های استان‌ها را نیز در این زمینه رصد می‌کنیم. البته ۸۰ درصد اوقات فراغت جوانان از طریق ورزش کردن پر می‌شود و بخش دیگری از آن با فعالیت‌های فرهنگی تأمین می‌شود.
وی اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کرده‌ایم و حدود چهار آسیب که شامل اعتیاد، طلاق، خشونت و آسیب‌های دنیای مجازی می‌شوند، عمده‌تر هستند.
راه‌اندازی کلینیک کنترل خشم
معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: در حوزه اعتیاد، ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک ستاد فراگیر فعالیت می‌کند و موضوع مبارزه با مواد مخدر در این ستاد پیگیری می‌شود. قرار است با دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر، از طریق سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب اعتیاد فعالیت کنیم. در زمینه کنترل خشونت با شهرداری تهران مذاکراتی داشتیم و قرار است با وزارت بهداشت نیز گفت‌وگوهایی در این زمینه انجام دهیم و کلینیک کنترل خشم را راه‌اندازی کنیم.
وی با اشاره به اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه پیشگیری از طلاق اظهار کرد: این موضوع در اداره کل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان پیگیری می‌شود و قرار است به مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره بعد از ازدواج و کاهش آسیب‌های پس از طلاق بپردازیم. علاوه بر آن جلساتی را نیز در زمینه کاهش آسیب‌های دنیای مجازی آغاز کرده‌ایم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ