خبر وزیر اقتصاد از آمار حذف قطعی یارانه بگیران

0
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بررسی‌های کارگروه سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر بخواهیم به صورت قطعی و بدون خطا کسی را از یارانه حذف کنیم، ۲۰۰ هزار نفر قابل حذف کردن هستند.
به گزارش ایسنا، علی طیب‌نیا در نشست تخصصی اقتصاد کلان در همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود با بیان اینکه دولت بحث حذف پردرآمدها از یارانه را نیمه تمام نگذاشته است اظهار کرد: کارگروه خانوار ستاد هدفمندی یارانه‌ها به طور مستمر با حضور نمایندگان تمام دستگاه‌های مرتبط یعنی کسانی که بانک‌های اطلاعاتی مرتبط را در اختیار دارند، اعم از وزارت کار، مرکز آمار، سازمان هدفمندی یارانه‌ها، وزارت اقتصاد و… مرتبا جلساتی را تشکیل می‌دهند تصریح کرد: ما معتقدیم که پرداخت نقدی به همه افراد جامعه به یک شکل نه عادلانه و نه کارآمد است و اگر این مبلغ را بیاوریم و صرف تولید کنیم به راحتی می‌توانیم از رکود خارج شویم.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه به هر حال ما در مقابل یک کار انجام شده قرار گرفته‌ایم گفت: پرداخت‌هایی به مردم در پی سال‌های اخیر انجام شده و برای بخشی از مردم به یک حقوق مکتسبه تبدیل شده است.
طیب‌نیا افزود: برآوردها اولیه حاکی از این بود که شاید بتوانیم ۱۰ میلیون نفر را از دریافت یارانه حذف کنیم که قرار بود کارگروه خانوارها این اطلاعات را بررسی کند که متقن است یا خیر.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه اگر ما افرادی را حذف کنیم و اطلاعات‌مان دقیق نباشد، آثار اجتماعی بدی خواهد داشت، اظهار کرد: من شهادت می‌دهم به عنوان کسی که اعتقاد جدی داشتم که این قضیه اتفاق بیفتد بررسی‌ها در حال انجام است.
وی تاکید کرد: کسانی که دست‌اندرکار سامانه‌های مهم کشور هستند از جمله مرکز آمار به وضوح گفتند اگر بخواهیم به صورت قطعی و بدون خطا عده‌ای را از دریافت یارانه حذف کنیم ۲۰۰ هزار نفر قابل حذف کردن هستند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در کنار ایده حذف ثروتمندان، طرح‌های دیگری نیز در دست بررسی است اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها ایجاد یک صندوق از محل درآمد یارانه‌هاست تا با واریز آن‌ها بتوان پروژه‌های مختلفی را در سطح کشوری و استانی مدیریت کرد.
وی افزود: دولت از همان روز نخست اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و اگر برای مدتی در این رابطه سخنی به میان نیامده، دلیل بر این نمی‌شود که این طرح فراموش شده است. بررسی‌ها از همان روز نخست آغاز شده و همچنان نیز با تمام توان ادامه دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ