توضیحاتی درمورد پتروشیمی پارس

0

شرکت پتروشیمی پارس با سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومان یکی از مهمترین زیرمجموعه های هلدینگ خلیج فارس می باشد . بر این اساس فارس مالک ۶۰ درصدی پتروپارس می باشد و نزدیک به ۴۰ درصد باقیمانده نیز متعلق به سازمان تامین نیروهای مسلح می باشد .

با توجه به ارائه گزارش فعالیت هیئت مدیره سال ۹۲ پتروپارس، شاهد ۱۹ درصد تعدیل مثبت نسبت به بودجه پیش بینی شده برای سال مالی ۹۲ توسط شرکت می باشیم . بر این اساس شرکت سود ۲۵۰۶ ریالی را به ۲۹۸۲ ریال افزایش داده است .
این در حالی است که فارس ، سود سال ۹۲ پتروپارس را مبلغ ۳۳۹۱ ریال پیش بینی کرده است که با توجه به سود محقق شده ۲۹۸۲ ریالی پتروپارس شاهد ۱۲ درصد تعدیل منفی می باشیم . لازم به ذکر است که فارس سود تقسیمی پتروپارس را مبلغ ۳۰۰ تومان پیش بینی کرده است .
در مورد روند تولیدات شرکت می توان به مواردی اشاره کرد :

تولیدات واقعی این شرکت در سال ۹۲ جمعا به میزان ۲,۶۴۰,۹۷۰ تن می باشد که این مقدار نسبت به برنامه مصوب ،  ۶۴ درصد و نسبت به ظرفیت اسمی ۵۹ درصد محقق یافته است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش نشان می دهد کاهش میزان تولید به دلیل اعمال محدودیت های حمل محصولات به خاطر تشدید تحریم های بین المللی می باشد . تحریم های اعمال شده در خصوص حمل محصولات پتروشیمی از مهر ماه ۹۱ ، با شدت اجرا و ظرفیت واحدهای شرکت پتروشیمی پارس به علت پر شدن مخازن پروپان به نصف تقلیل پیدا کرد .
توجه به این نکته بسیار ضروری است که برنامه تولید ابلاغ شده در سال ۹۲ در برنامه تولید سال های ۹۰ و ۹۱ به ترتیب ۲و ۱۵ درصد بیشتر مصوب شده بود که به دلیل محدودیت های بین المللی و عدم امکان حمل و صادرات محصولات پتروشیمی پارس این افزایش تولید محقق نگردید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ