پیشنهادهای اروپایی روی میز ستاره‌های والیبال ایرانی

0
تیم‌ملی والیبال ایران بازی‌های لیگ جهانی را همان‌گونه تمام کرد که شروع کرده بود. تیم ایران شنبه‌شب بعد از یک برد شیرین مقابل آلمان دوباره به مصاف حریف خود رفت، اما این‌بار شکست خورد تا اول و پایان قصه والیبال ایران در لیگ جهانی یکی باشد. دومین روز از هفته هفتم مسابقات والیبال لیگ جهانی ۲۰۱۳ روز شنبه با برگزاری سه دیدار پیگیری شد. در جریان این روز از رقابت‌ها و در تهران، ملی‌پوشان کشورمان در دیداری پرانتقاد و ضعیف‌تر از همیشه برابر آلمان که در سالن مملو از تماشاگر ۱۲هزارنفری آزادی برگزار شد، متحمل شکست ۳ بر صفر شدند. ایران با این شکست ۱۵ امتیازی ماند و بار دیگر به رده پنجم سقوط کرد. تماشاگران با وجود شکست، ملی‌پوشان ایران را به خاطر درخشش در طول لیگ جهانی مورد تشویق قرار دادند.
خولیو ولاسکو سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران در باره باخت تیم‌ملی گفت: «شکست در بازی دوم در برابر آلمان خصوصیات و دلایل روحی و روانی دارد که در فرصت‌های مناسب درباره آنان صحبت خواهم کرد. اما با نتایجی که تیم‌ملی کسب کرد کار برای قهرمانی در آسیا هم سخت شد. در همه پست‌ها مشکل داشتیم. برخی بازیکنان، دیگر انرژی نداشتند. ما در تمام بازی‌ها می‌توانیم چیزی یاد بگیریم. هرچند نتیجه آن بازی با توقعات ما همخوانی نداشته باشد.»
امیر خوش‌خبر سرپرست تیم‌ملی والیبال در گفت‌وگو با «شرق» هم صحبت‌های ولاسکو را تایید می‌کند و در مورد علت باخت تیم‌ملی می‌گوید: «بازیکنان بعد از پیروزی برابر آلمان در بازی اول، تا صبح نتوانستند بخوابند و حدود پنج صبح اکثر آنها در اتاق دکتر تیم بودند و همه دنبال قرص و آمپول بودند تا بتوانند کمی استراحت کنند. اکثر بازیکنان شش صبح خوابیدند و ۱۰:۳۰ بیدار شدند و به سر میز صبحانه آمدند، قیافه اکثر آنها خسته بود و می‌شد تشخیص داد بازی سختی داریم، ضمن اینکه مباشری که یکی از اعضای ثابت تیم بود به دلیل خستگی پیش از حد خونریزی زیادی از بینی داشت.
هرچند اگر ست دوم را می‌توانستیم بگیریم، می‌توانستیم به بازی برگردیم که متاسفانه نشد.»قرار است پاداش بازیکنان تیم‌ملی والیبال به اندازه فوتبالیست‌ها باشد، به گفته سرپرست تیم‌ملی والیبال قرار است طبق قول‌وقرارهایی که رحیمی معاون اول رییس‌جمهور و عباسی وزیر ورزش اعلام کرده در جلسه هیات دولت از بازیکنان تقدیر شود. دیروز اعضای تیم‌ملی والیبال به دیدار محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور رفتند.
خوش‌خبر در مورد برنامه‌های تیم‌ملی گفت: «بعد از ۱۰ روز استراحت، بازیکنان تیم‌ملی تمرینات خود را شروع خواهند کرد، آنها روز ۲۶ مرداد به آرژانتین می‌روند تا در دو تورنمنت شرکت کنند که حضور تیم‌های روسیه و استرالیا در آنها قطعی شده است. بعد از آن برای دو بازی دوستانه به برزیل می‌روند. سپس در مسابقات مقدماتی قهرمانی جهان ۲۰۱۴ لهستان شرکت خواهند کرد و با تیم‌های پاکستان، اندونزی و لبنان همگروه هستند و تیم اول به این مسابقات خواهد رفت. سپس تیم‌ملی در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت خواهد کرد و اگر در این مسابقات به قهرمانی برسیم به مسابقات جام بین قاره خواهیم رفت که آبان‌ماه برگزار می‌شود.»
قرارداد ولاسکو با فدراسیون والیبال ایران تا پایان بازی‌های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ در کره‌جنوبی است. گفته می‌شود اکثر بازیکنان تیم‌ملی پیشنهاد خارجی به خصوص از کشور ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی دارند و به غیر از بازیکنانی که سرباز هستند بقیه بازیکنان از جمله زرینی، قائمی، معروف و موسوی پیشنهاد‌های خوبی دارند که از طریق سیلیچو کمک مربی آرژانتینی به دست بازیکنان رسیده است. هفته هفتم و پایانی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ جهانی جدول رده‌بندی مسابقات والیبال لیگ جهانی با صعود تیم‌های برزیل و بلغارستان (گروه A)، ایتالیا و روسیه (گروه B) و کانادا (گروه C) به مرحله دوم نهایی شده است. این پنج تیم از هفته دیگر در آرژانتین رقابت‌های خود را در قالب مرحله نهایی، همراه با تیم میزبان آغاز می‌کنند.
پیشنهاد ولاسکو برای میزبانی ایران
خولیو ولاسکو سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران پیش از آخرین بازی ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۳ به مسوولان فدراسیون پیشنهاد داد تا درخواست رسمی خود برای میزبانی مرحله نهایی دوره‌های بعدی لیگ جهانی را به فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) ارایه کنند. او پیش از بازی‌های ایران مقابل آلمان به مسوولان فدراسیون والیبال کشورمان پیشنهاد داد تا با توجه به شرایط بسیار خوب ایران از نظر اسکان تیم‌ها و همچنین وجود سالن‌هایی همچون سالن ۱۲هزارنفری آزادی و سالن غدیر ارومیه درخواست رسمی خود را برای میزبانی مرحله نهایی دوره‌های بعدی لیگ جهانی والیبال را به فدراسیون جهانی (FIVB) بفرستند. ولاسکو همچنین به مسوولان فدراسیون والیبال اعلام کرده که هرچند ایران در صورت میزبانی مرحله پایانی لیگ جهانی باید ورودیه بیشتری را به فدراسیون جهانی بپردازد ولی در صورت موافقت فدراسیون جهانی والیبال با درخواست ایران، مسوولان فدراسیون کشورمان می‌توانند درآمدزایی بسیار بیشتری نسبت به حق ورودیه پرداختی خود داشته باشند. البته در این پیشنهاد، ولاسکو به بحث حضور بانوان در سالن مسابقه‌ها نیز اشاره کرده است .
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ