ارزشمندترین تیم ورزشی جهان معرفی شد

0

به گزارش  روز گذشته (دوشنبه) مجله فوربس اسامی ۵۰ تیم ورزشی ارزشمند جهان را منتشر کرد که براین اساس ۳ تیم قدرتمند اروپا یعنی رئال مادرید، منچستریونایتد و بارسلونا در صدر این فهرست قرار دارند.

فوربس در بیانیه‌ای اعلام کرد رئال مادرید، قهرمان ۹ دوره رقابت‌های اروپایی که با شرکت تولید پوشاک ورزشی آدیداس و خطوط هوایی امارات قرارداد همکاری دارد، ۳.۳ بیلیون دلار (سال گذشته ۱.۸۸ بیلیون دلار) درآمد داشته و ارزشمندترین تیم باشگاهی جهان است.

در این رده بندی تیم منچستریونایتد با ۳.۱۷ بیلیون دلار درآمد جای خود را با رئال مادرید عوض کرد و در جای دوم ایستاد. تیم بارسلونا نیز با ۲.۶ بیلیون دلار درآمد از مکان پنجم سال گذشته خود را تا جایگاه سوم بالا کشید.

براساس این گزارش، تیم بیسبال نیویورک یانکیز با ۲.۳ بیلیون درآمد و یک پله سقوط نسبت به سال گذشته در مکان چهارم رده بندی ارزشمندترین باشگاه‌های جهان ایستاد. تیم‌های فوتبال‌ آمریکایی دالاس کاوبویز و نیو انگلند پَتریوتز نیز به ترتیب با ۲.۱ بیلیون دلار و ۱.۶ بیلیون دلار درآمد در مکان‌های بعدی جای دارند.

در بین ۵۰ تیم این فهرست در سال ۲۰۱۳ نام ۳۰ تیم لیگ فوتبال آمریکایی (NFL) به چشم می‌خورد که ۶۰ درصد این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند. میانگین ارزش این ۵۰ تیم‌ ۱.۲۴ بیلیون دلار است که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ