کوچک‌زاده به بیژن زنگنه: آقای بخور بخور!

0

«مهدی کوچک زاده» از نمایندگان منتقد دولت یازدهم گفت: اگر در دوران رستم قاسمی و وزیری هامانه که هردو در این دولت هم به کار گرفته شده اند، بخور بخور بوده است شما زیر سوال خواهید رفت.

سوابق مهدی کوچک زاده بیوگرافی مهدی کوچک زاده بیوگرافی بیژن زنگنه
به گزارش ایرنا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: بهشت موعود ما در مقاومت و ایستادگی مومنانه در جهنمی دنیایی است که به دست غارت گران اشغالگر و کودک کش در جهان محرومان و پابرهنگان برپا شده است.
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: مباد که یک عمر «یا لیتنا کنا معک» لقلقه زبانمان بوده باشد و نینوا که شد پایمان بلرزد و امان نامه شمر، فریب مان دهد و بهشت میز مذاکره توام به قول رهبر معظم انقلاب، حرکت های نابجا با قداره بندان و اربابان کودک کش فریب مان دهد.
وی یادآور شد: ما یقین داریم که گرگ خونخوار و گاو شاخ دار، زبان منطق را نمی فهمد و با گفت و گو و منطق استیفای حق مظلوم نخواهد شد. انشاء الله نتیجه مذاکرات جاری که رهبر معظم انقلاب نیز به آن خوشبین نیستند، در قضیه هسته ای، حداقل خوشبینان به این مذاکرات را نیز به این اصل مسلم عقلی واقف کند.
کوچک زاده در ادامه به برنامه تلویزیونی وزیر نفت اشاره کرد و گفت: آقای زنگنه وزیر نفت که دربرنامه تلویزیونی چند شب پیش خود می فرمایند دوران بخور بخور تمام شد، حافظه تاریخی ایشان را اشارت می دهم به این که تنها وزیری که از دولت قبل در این دولت به کار گرفته اید، برادر مجاهدم رستم قاسمی وزیر سابق نفت است.
وی ادامه داد: اگر در دوران رستم قاسمی و وزیری هامانه که هردو در دولت شما به کار گرفته شده اند بخور بخور بوده است شما زیر سوال خواهید رفت.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مردم بدانید در همان دوران بخوربخور که آقای وزیر نفت گفت، کاری شد که امروز هوای تهران که خانم رییس محیط زیست می گوید اول مشکل این مملکت، محیط زیست است «سلمنا»، هوای تهران به جای اینکه دو برابر آلوده باشد نصف آلوده است. چرا؟ چون شهامت آن مرد که رفته است در اجرای طرح سهمیه بندی بنزین موجب شد، امروز به جای ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین، ۷۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود.
کوچک زاده افزود: همین یکی کافی است. در دوران بخور بخور باعث شد آن مرد با این طرحش که امروز فقط ۲۰ میلیارد دلار بنزین کمتر خریداری و سوخته می شود.
این نماینده منتقد دولت تدبیر و امید گفت: شما که بخور بخور را به رخ ما می کشید از زبان روحانی بگویم. شما آقای زنگنه قرارداد کرسنت را منعقد کردید که در آن قیمت گاز را ۱۷.۵ دلار در هزار مترمکعب به امارات دادید، برای چندین سال غیرقابل بازنگری است. این در همان زمانی است که قطر به امارات گاز را ۶۵ دلار می فروخت.
کوچک زاده گفت: این همان قراردادی است که حسن روحانی آن موقع دبیر شورای عالی امنیت بود درباره اش طی نامه شماره ۲۲۰/۱-۱۹۱۴ مورخ ۹/۸/۸۰ به رییس جمهور آن موقع می گوید آیا کرسنت دارای اعتبار برای عقد قراردادی چندصد میلیون دلاری است و ضمانت معتبری دارد؟
وی افزود: عین نوشته حسن روحانی است «آیا این قرارداد با قرارداد فروش گاز قطر به دوبی (پروژه دلفین) مقایسه شده است. ظاهرا قطر بسیار گرانتر به امارات گاز می فروشد. آیا پیش بینی ۷۰ درصد گاز به صورت «تیک اُپی» کافی است؟ ظاهرا در عموم قراردادها ۹۰ درصد پیش بینی شده است. آیا تحویل در سکوی مبارک، تاثیری بر تفاهم نامه ۱۹۷۱ بین ایران و شارجه نخواهد داشت؟ علاوه بر سوالات فوق مطالعه اقتصادی طرح نیز ضروری است.
وی یادآور شد: یک سال و سه ماه این سوالات حسن روحانی توسط زنگنه بی پاسخ گذاشته می شود تا اینکه دوباره رییس جمهور وقت از دبیر شورای امنیت وقت که حسن روحانی است، می پرسد نظرت راجع این چیست؟ دوباره در ۹/۹/۸۲ حسن روحانی می گوید قرارداد کرسنت وجوه مثبت و منفی زیر را دارد.
این نماینده منتقد دولت تدبیرو امید ادامه داد: حسن روحانی می گوید این قرارداد دو نکته مثبت دارد و خودش هردو نکته را نفی می کند. یک: ارتباط با امارات گرچه خوب است ولی این قرارداد با یک شرکت کوچک و کم اعتبار اماراتی است. دوم: ورود به بازار خلیج فارس وجه مثبت دیگری است گرچه در مقایسه با اقدامات قطر و کنترل همه بازارهای بزرگ منطقه نظیر کویت و امارات حجم این قرارداد قابل ملاحظه نمی شود.
کوچک زاده اضافه کرد: روحانی بعد ۵ نکته منفی درباره این قرارداد می گوید.
وی گفت: حسن روحانی به کسی که امروز وزیر نفت کرده است، می گوید این قرارداد در شرایط فعلی هیچ منفعت اقتصادی که ندارد هیچ، هیچ منفعت سیاسی هم برای ایران نخواهد داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به زنگنه گفت: آقای بخوربخور! این قرارداد که امروز در دادگاه های بین المللی ملت ایران میلیاردها بنا است متهمش کنند و می خواهند از جیب ملت ایران به خاطر قراردادی که تو بستی، میلیاردها دلار پول بردارند، حالا قضاوت کنید آن مرد که رفته است بخور بخور کرد یا شما که اینقدر مدعی و پرو هستید؟
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ