اجرای برنامه افزایش سرمایه و درخواست “ذوب آهن” برای انتقال نماد

0

اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت ذوب آهن اصفهان و احتمال اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی آن از محل بهره برداری از طرح توسعه خطوط نورد ریل از جمله مهمترین موضوعاتی است که پیرامون این مجموعه مطرح می گردد.

در همین راستا، مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اقدامات لازم جهت اجرای برنامه افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه “ذوب” از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در حال پیگیری است و اکنون نیز در مرحله انتخاب کارشناس دادگستری بسر می برد. از همین رو، پیش بینی می شود این برنامه طی سال جاری اجرایی شود.

مجتبی فریدونی با تکذیب خبر احتمال اعلام تعدیل مثبت سودآوری از محل بهره برداری از طرح توسعه خطوط نورد ریل، در این خصوص افزود: هیچ یک از پروژه های در دست اجرای این مجموعه امسال به بهره برداری نمی رسند و طرح خطوط نورد ریل طی سال آینده به اجرا در خواهد آمد.

وی در خصوص وضعیت سودآروی “ذوب” ابراز داشت: این مجموعه طی عملکرد ۱۲ ماهه سال گذشته توانست حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از زیان انباشته خود را پوشش دهد و در پی جبران مابقی آن طی عملکرد سه ماهه اول امسال به سود دست یافته است.

وی افزود: عملکرد مناسب “ذوب” طی سه ماهه نخست امسال نتیجه روند رو به رشد تولید و فروش محصولات بوده، به گونه ای که طی فروردین ماه سال جاری به دلیل وضعیت مناسب بازار فروش حدود ۱۰۰۰ تن از محصولات به فروش رسیده است. حال آنکه در پی ایجاد رکود در بازار فروش محصولات طی ماه های اخیر تنها ۷۰۰ تن از تولیدات از اردیبهشت ماه امسال تاکنون به فروش رفته است.

مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان به اقدامات شرکت جهت انتقال از بازار دوم فرابورس به بازار اول اشاره کرد و گفت: این مجموعه در حالی پس از پوشش زیان انباشته درخواست خود را به سازمان بورس مبنی بر انتقال نماد معاملاتی سهام آن از بازار دوم فرابورس به بازار اول ارسال کرده که “ذوب” از تمامی شرایط لازم جهت انجام معامله در تابلوی اصلی بورس همچون میزان سرمایه و تعداد سهام شناور برخوردار است. برهمین اساس، انتظار می رود نماد معاملاتی شرکت پس از شش ماه انجام معامله در بازار اول فرابورس به تابلوی اصلی بورس انتقال یابد.

فریدونی در خاتمه به آتش سوزی حوضچه پالایشگاه ذغال سنگ طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: این سانحه مربوط به آتش سوزی ضایعات پالایشگاه ذغالسنگ بوده و همانطور که طی نامه شفاف سازی اعلام گردید، هیچگونه خسارتی از بابت این سانحه به وضعیت تولید و فروش محصولات وارد نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ