انگیزه خرید سهام وجود ندارد/فروش توجیه پذیر نیست!

0

در حالی بازار سرمایه در روز گذشته با افت ۳۱۲ واحدی شاخص مواجه شد که شاخص کل بورس همچنان در کانال ۷۴ هزار واحدی در حرکت است. اما در این شرایط با وجود رسیدن قیمت اکثر سهام به سطوح جذاب قیمتی خود، همچنان با افت قیمت ها در بازار سرمایه مواجه هستیم.

در همین راستا، مصطفی امید قائمی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آینده نگر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، اظهار داشت: به اعتقاد بنده در حال حاضر بسیاری از سهامداران نقد شده اند بنابراین در شرایط کنونی، سرمایه گذاران در بازار سرمایه انگیزه خاصی جهت خرید مجدد سهام ندارند. افزون بر آنکه با توجه به افت متوالی قیمت سهام، هم اکنون توجیهی جهت فروش سهام با قیمت های فعلی توجیه پذیر نیست.

امید قائمی تصریح کرد: البته روند کنونی بازار سرمایه حاکی از حرکت منطقی سهامداران است بطوریکه این قضیه نشان می دهد که سرمایه گذاران با تجربه بیشتری نسبت به گذشته در بازار سرمایه فعال هستند و بطور کلی می توان اظهار کرد که سهامداران کنونی، شناخت بیشتری از وضعیت بازار سرمایه دارند و سهام بنیادی را با دیدگاه بلندمدت خریداری می کنند. بنابراین اکثر سهامداران فعال، حتی با کاهش قیمت سهام موجود در پرتفوی خود نگرانی خاصی نخواهند داشت چراکه اکثراً خرید سهام را با دیدگاه کوتاه مدت انجام نمی دهند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آینده نگر عنوان کرد: وضعیت بازار سرمایه به گونه ای است که در شرایط فعلی، نیازمند محرکی جهت خروج از رکود است که این محرک، یک شبه ایجاد نخواهد شد. در این شرایط، دولت می تواند طی یک پروسه بلندمدت، اطمینانی را که از بازار سرمایه سلب شده است، به آن برگرداند.

امید قائمی بیان کرد: بطور کلی چنانچه عملکرد دولت در جهت سیاست اقتصادی خروج از رکود، ایجاد فضا برای بخش خصوصی، اعمال حمایت هایی از صنایع، شفاف سازی در خصوص عوارض، نرخ گذاری فروش صنایع مختلف و شفاف سازی اقتصاد در بلندمدت صورت گیرد، می توان انتظار ایجاد محرک را در بازار سرمایه داشت بطوریکه اثرات این شفاف سازی و اقدامات مذکور توسط دولت، تأثیر مثبتی بر روند بازار سرمایه خواهد گذاشت.

وی در خاتمه افزود: به اعتقاد بنده روند کلی قیمت آتی سهام در بازار سرمایه صعودی خواهد بود بطوریکه احتمال می رود این روند توأم با نوسان متعادل نیز باشد. اما نکته حائز اهمیت این است که نقطه شروع این حرکت صعودی در بازار سرمایه مشخص نیست؛ بطوریکه شروع حرکت صعودی، بستگی به عملکرد حوزه داخلی اقتصاد کلان کشور دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ