محبوبترین نام برای نوزادان بریتانیایی

0

براساس آمار منتشر شده توسط دفتر آمار ملی بریتانیا، نام محمد، پیامبر اسلام (ص) در صدر نامهای محبوب نوزادان تازه متولد شده در انگلستان و ولز بوده است.

به گزارش مهر، آمارهای دفتر آمار ملی بریتانیا برای یکسال گذشته یعنی سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که نام محمد در صدر نامهای محبوب قرار داشته و پس از آن نام اولیور برای نوزادان بریتانیایی انتخاب شده است.
اگرچه در آمار منتشر شده اولیور را با فراوانی ۶۹۴۹ بار در صدر این فهرست قرار داده، اما با توجه به تنوع هجی کردن نام پیامبر (ص) این نام با فراوانی های متفاوت ذکر شده است و جمع همه آنها به سادگی نشان می دهد که نام محمد در صدر فهرست آمار قرار دارد.
به این معنا که Muhammad با فراوانی ۳۴۹۹ کودک در رده پانزدهم، Mohammed با فراوانی ۲۸۸۷ نام در رده بیست و سوم و Mohammad با فراوانی ۱۰۵۹ نام در رده پنجاه و هفتم قرار گرفت.
در نتیجه نوع نگارش و هجی کردن متفاوت نام پیامبر (ص)، ۷۴۴۵ کودک در بریتانیا محمد نامگذاری شده اند. در این میان نام پیامبر اسلام(ص) با فاصله ای قابل توجه محبوبترین نام پسر در لندن اعلام شده است.
اقلیت مسلمان بریتانیا ۲.۷ میلیون نفر تخمین زده می شود که عمدتا هندی، بنگلادشی و پاکسانی هستند. محبوبیت نام محمد در سالهای اخیر در این کشور رشد کرده است. در سال ۲۰۰۹ نام پیامبر اسلام محبوب ترین نام نوزادان انگلستان و ولز بود. در سال ۲۰۰۸ این نام سومین نام محبوب بریتانیا اعلام شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ