ساکنین شرق تهران روزهای سختی پیش رو دارند/ سدهای لار و لتیان خالی شدند

0

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: سد لتیان یک دوم و لار یک بیست و هفتم ظرفیت مخزن آب دارد، لذا ساکنین شرق تهران روزهای سختی پیش رو دارند.

علیرضا نوذری‌پور، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اعلام وضعیت اضطراری سدهای تهران به لحاظ ذخیره آبی گفت: در سدهای لتیان و لار ذخیره آب به حداقل ممکن کاهش یافته اما سدهای امیرکبیر و طالقان وضعیت ذخایر چندان بحرانی نیست.
آب سدهای تهران۵۰۰ میلیون متر مکعب منفی شد
وی افزود: روز گذشته ذخیره آب سدهای تامین کننده آب تهران نسبت به مدت مشابه سال ۹۱یعنی ۲۵ مرداد ۲ سال گذشته ۵۰۰ میلیون متر مکعب اختلاف را نشان می‌دهد.
هشدار؛ به روزهای سخت‌تر آبی نزدیک می‌شویم
نوذری‌پور تصریح کرد: با اعمال مدیریت مصرف از سوی مردم می‌توانیم از وضعیت بحرانی عبور کنیم و در غیر این صورت در پاییز دچار مشکل می‌شویم.
چشم امید شرق تهران به ماملو و چاه‌ها
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چشم امید شرق تهران به راه اندازی تصفیه خانه شماره ۷ در سد ماملو است که تمام سعی ما بر این است که تا اوایل پاییز راه اندازی شود.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تهران بویژه شرق شرایط خاصی را سپری می‌کند، از مردم خواست که مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند زیرا چنانچه بارندگی نداشته باشیم روزهای سختی در انتظارمان خواهد بود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر غیر از برنامه بهره برداری از تصفیه خانه شماره ۷ به کمک شهرداری تهران بدنبال حفر چاه نیز هستیم تا بتوانیم تاحدی از این اوضاع عبور کنیم.
کاهش فشار آب تا اطلاع ثانوی ادامه دارد
نوذری‌پور گفت: حتی المقدور سعی می‌کنیم که قطعی یا جیره بندی آب نداشته باشیم به شرطی که مردم مصرف خود را مدیریت کنند اما کاهش فشار آب یکی از گزینه‌های در دست اجرای وزارت نیرو است.
نظامی‌ها میزان مشخصی اجازه برداشت آب دارند
وی تاکید کرد: چنانچه مشترکین پر مصرف به اخطارهای وزارت نیرو جامه عمل نپوشانند برخوردهای جدی تری خواهیم داشت یعنی در مورد مصرف کنندگان غیرخانگی و مراکز نظامی محدودیت مصرف اعمال می‌شود به این نحو که حجم مشخصی آب تحویل می‌دهیم و بیش از میزان تعیین شده اجازه برداشت نخواهند داشت.
سدهای لار و لتیان خالی شد/ وخامت اوضاع شرق پایتخت
این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ذخیره مفید دو سد لار و لتیان ۷۵ میلیون متر مکعب است یعنی لتیان از ۸۵ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره آب ۴۰ میلیون متر مکعب و لار از ۹۵۰ میلیون متر مکعب ظرفیت فقط ۳۵ میلیون متر مکعب آب دارد بنابراین حجم مخازن سد‌ها خالی شده است که باید با بارندگی و البته کمک مردم حل شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ