تولید برق برای دامداران با کمک الاغ + عکس

0

چوپان ها و دامدارانی که در مناطق دور افتاده ترکیه و مناطق دور از جریان برق، می توانند با استفاده از دستگاه تولید برق از انرژی خورشیدی که برق مورد نظر خودشان را تهیه کنند. با توجه به حجم و وزن اندک این دستگاه، می توان آن را بر روی پالان الاغ حمل و از مکانی به مکان دیگر جابه جا کرد.

 

عکس خلاقیت آموزش تولید برق

 این دستگاه با همکاری دامداران و چوپان های استان ازمیر و یک شرکت خصوصی تولید شده است.
“اوزر تورر” رئیس انجمن دامداران استان ازمیر ترکیه گفت: هدف این طرح، ایجاد امکانات بیشتر برای زندگی دامداران و افزایش بهره وری و کاستن از هزینه های آنهاست.

دستگاه مذکور، در اندازه های مختلف تولید شده است و می توان نوع بزرگ آن را بر روی پشت بام طویله ها نصب و از آن استفاده کرد. اما نوع کوچک آن حتی می تواند در هنگام جابجایی با استفاده از وسایل نقلیه مختلف، از جمله الاغ ها کار کند.

تورر با اشاره به منافع این ابتکار برای دامداران گفت: آنها می توانند شیر را برای مدت طولانی تری از طریق حفظ در یخچال نگهداری کنند و شب هنگام طویله ها را روشن نگه دارند که این امر، باعث شده است آمار تلفات دام ها در هنگام زایمان در شب کاهش یابد. علاوه بر این، دامداران و چوپان ها، می توانند از طریق رادیو و تلویزیون از رویدادهای جهان اطلاع پیدا کنند. همچنین استفاده از تلفن همراه برای آنها آسانتر خواهد شد. زیرا از این به بعد برای شارژ کردن گوشی هایشان لازم نیست هر چند روز یک بار به روستاها مراجعه کنند.

تورر با اشاره به منافع این دستگاه برای دامداران و کوچ نشینانی که با هدف دستیابی به علف تازه تر و بیشتر از منطقه ای به منطقه دیگری مهاجرت می کنند گفت: از این به بعد دامداران با بهره گیری از این دستگاه جدید، می توانند در هنگام کوچ از کلیه دستگاههای الکترونیکی استفاده کنند. علاوه بر این با استفاده از این انرژی، امکان سرزدن به دام ها و وارسی آنها در هنگام شب برایشان فراهم خواهد شد.

یک دامدار ترک به نام ابراهیم اوز اوغول، در یکی از مناطق روستایی استان ازمیر که دارای ۵۰۰ رأس دام است با اشاره به منافع فراوان این دستگاه گفت: با بهره گیری از این دستگاهها، می توان شیر را به مدت طولانی تری نگهداری و همچنین از دستگاه شیردوش برقی استفاده کرد. علاوه بر این امکان استفاده از کلیه دستگاههای الکتریکی برقی از جمله تلویزیون، یخچال و … برای دامداران فراهم خواهد شد.

عکس خلاقیت آموزش تولید برق عکس خلاقیت آموزش تولید برق  عکس خلاقیت آموزش تولید برق عکس خلاقیت آموزش تولید برق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ