نزدیکان ۲ وزیر دولت روحانی که بورسیه غیر قانونی تحصیلی گرفتند!

0

در روزهای گذشته و در جریان استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ادعای افشای بورسیه های غیرقانونی دولت قبل به عنوان یکی از موارد استیضاح وی، از سوی رسانه های اصلاح طلب مطرح می شود.

سید محمود علوی بیوگرافی محمود علوی بیوگرافی علی طیب نیا

 این روزنامه‌ها بدون توجه به دلایل مطرح شده از سوی نمایندگان استیضاح کننده، این استیضاح را سیاسی خوانده و آن را تاوان فرجی دانا برای افشای بورسیه های غیر قانونی دولت قبل عنوان کردند.

اما طرح مساله بورسیه های غیرقانونی دولت قبل در حالی مطرح می شود که در زمان اصلاحات بسیاری از افرادی که به عنوان بورسیه برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتند، دیگر به کشور بازنگشته و یا تحرکات ضد انقلابی از خود نشان داده اند.

همچنین موضوع بورسیه آقازاده ها و منسوبان دولت قبل نیز به صورت جدی از سوی رسانه های اصلاح طلب مطرح می شود در حالی که در دولت یازدهم نیز مواردی از بورسیه آقازاده ها و منسوبان به چهره های دولتی مشاهده می شود.

جهان نیوز اسنادی در اختیار دارد که بر اساس آن تنها در دو مورد اعضای خانواده دو وزیر کابینه در لیست بورسیه قرار گرفته‌اند.

سید محمد مهدی بهشتی زاده، خواهر زاده و داماد علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی یکی از افرادی است که نامش در میان افراد بورسیه شده قرار دارد.

همچنین حجت‌الله اسماعیلی، باجناق پسر سید محمود علوی وزیر اطلاعات نیز از دیگر افرادی است که بورسیه به وی اعطا شده است.

اینکه این دو فرد، به صورت غیرقانونی بورسیه گرفته‌اند یا خیر مسئله‌ای است که مراجع ذیصلاح باید به آن رسیدگی کنند.

بنابراین گزارش، این موارد در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های اصلاح طلب شدیدا بر روی موضوع بورسیه آقازاده‌ها در دولت قبل مانور داده و حتی با نام بردن از برخی منسوبان به افراد دولت‌مردان گذشته، بورسیه آنها را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

همچنین این رسانه‌ها به گونه‌ای اقدام به فضاسازی علیه اعطای بورسیه تحصیلی در دولت قبل کرده اند که گویا همگی ۳ هزار نفر بورسیه شده، به طور غیرقانونی از این امکان بهره‌مند شده‌اند؛ همین موضوع اعتراض بسیاری از بورسیه شدگان در دولت قبل را برانگیخته به گونه‌ای که برخی از این افراد به دنبال شکایت از رضا فرجی‌دانا و مجتبی صدیقی وزیر علوم و معاون وی هستند.

منبع: جهان نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ