سهام ۱۰ شرکت کمتر از قیمت اسمی معامله می شوند

0

روند منفی حاکم بر معاملات بورس و کاهش ارزش سهام شرکت های بورسی در حالی چند ماهی است که با شدت و ضعف تداوم دارد که در این میان قیمت سهام برخی مجموعه های بورسی با افت قابل توجهی همراه شده اند و در برخی موارد به کمتر از قیمت اسمی خود رسیده است.

براساس گزارش بورس نیوز، با بررسی قیمت روز شرکت های فعال در بورس در پایان معاملات روز گذشته در می یابیم که ارزش روز ۱۰ شرکت از جمله سرمایه گذاری ملت، پارس خودرو، بانک صادرات ایران و … کمتر از قیمت اسمی آن است و سهام آنها کمتر از ۱۰۰ تومان در بورس معامله می شوند.

مجموعه های مذکور که فهرست آنها در جدول زیر آورده شده در گروه های مختلفی همچون بانک، سیمان، پتروشیمی و سرمایه گذاری فعالیت می کنند و میزان بازدهی های آنها از زمان شروع روند نزولی در بورس یعنی اواسط دی ماه سا ل۹۲ تا روز گذشته حائز اهمیت است.

وضعیت پتروشیمی ممسنی تحلیل پتروشیمی ممسنی تحلیل بورس امروز بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار بورس امروز

براساس اطلاعات موجود، شرکت هایی که در جدول فوق جای گرفته اند عمدتاً فعال در صنعت خودرو هستند و برخی از مجموعه هایی که نماد معاملاتی آنها با دستور متولیان بازار سرمایه طی ۲۱ دی ماه سال گذشته از بازار عادی فرابورس به بازار پایه منتقل شده، در ادامه جدول قرار گرفته اند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت پتروشیمی ممسنی با تحقق بازدهی منفی بیش از ۵۹ درصدی بیشترین افت قیمتی را در سابقه معاملات خود ثبت نموده و در مقابل آن، شرکت پارس خودرو با بازدهی مثبت بیش از ۲۰ درصدی با رشد قیمت همراه شده است. هرچند که شرکت پارس خودرو پس از انجام برنامه افزایش سرمایه ۲۳۹ درصدی همچنان در محدوده قیمتی کمتر از ۱۰۰ تومان نوسان می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ