خلاصه بازار از نگاه یک کارگزار بورس / سه شنبه ۲۸ مرداد

0

امروز همچنان شاهد بازاری کم حجم و بی رمق در گروه های بزرگ و با شناوری بالا و رشدهای عجیب غریب در سهام کوچک با شناوری بسیار اندک و بخصوص در بازار پایه و توافقی بودیم.

فعال نبودن حقوقی ها، کمبود نقدینگی و کمبود انگیزه در فعالان بازار، حرکت به سمت نوسانگیری و سفته بازی را بیشتر نموده است.

گروه پالایشگاهی همچنان متوقف، گروه پتروشیمی، دارویی، سیمانی، بانکی و برقی اکثرا متعادل با گرایشی منفی و گروه خودرویی و زیر مجموعه ها منفی به کار خود پایان دادند.

جابجایی بلوک ۲۳۰ میلیونی تاپیکو احتمالا از مجموعه شستا به صندوق عشایر و معاملات روبه رشد اخابر و احتمال کاهش محصولات گروه خودریی در حدود۳% از سوی کارخانجات به درخواست دولتمردان از رخدادهای مهم امروز بود.

در گروه حمل و نقل دریایی و ریلی شاهد رشد مجدد سهم جنجالی حسینا و بازگشایی موفق و رشد قیمتی حکشتی و اکثر هم گرو هی ها و البته معاملات منفی توریل و فروش های تامل برانگیز حقوقی سهم بودیم.

خبر واقعی شدن نرخ برق از سوی وزیر نیرو و مصوبه روزهای اخیر هیئت دولت مبنی بر اختصاص مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی برای اجرای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای انتفاعی نیمه تمام وزارتخانه های نیرو و راه و شهرسازی نیز همچنان با کم توجهی فعالان بازار سرمایه مواجه گردید. اخبار مثبت و حائز اهمیتی که در شرایط عادی بازار می توانست سهام نیروگاهی را با افزایش قابل توجه تقاضا و رشد قیمتی مناسبی همراه سازد.

خلاصه اطلاعیه: موسسه ساختمان و تاسیسات راه آهن

طبق پیش بینی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۳ ؛ سود هر سهم شرکت با سرمایه ای معادل ۸۰ میلیارد ریال به مبلغ ۴۷۴ ریال اعلام شده است که درمقایسه با پیش بینی قبل ۱۹ درصد تعدیل منفی داشته است. سود تقسیمی پیشنهادی سال مالی ۹۳ معادل ۵۰% سود خالص می باشد.

تحلیل تکنیکال: شاراک

سهم پس از بازگشت به کانال نوسانی خود، هم اکنون در محدوده سقف کانال کار سختی را در پیش خواهد داشت. تلاقی سطح ۳۲.۸ فیبو و سقف کانال ختثی در محدوده ۸۱۲۰ روند اصلاحی و صعودی نوپا را به چالش خواهد کشید. در صورت عبور نمودار، مقاومت معتبر دیگری در محدوده ۸۳ش۸۰ در انتظار سهم خواهد بود و در ادامه محدوده ۸۶۰۰ به عنوان مقاومت نمودار دیده می شود. با توجه به نحوه چینش میانگین های متحرک فعلی و خیز روبه بالای اندیکاتور RSI ، گذر از محدوده فعلی دور از ذهن نخواهد بود.حمایتهای سهم نیز در محدوده ۷۹۷۰، ۷۸۰۰ و ۷۵۶۰ خواهد بود. در صورت تثبیت قیمت بالاتر از محدوده ۸۱۲۰ ورود با در نظر داشتن حد سود ۵ درصد مناسب ارزیابی می شود.

شنیده های بازار:

مطالب این بخش براساس شنیده‌های بازار جمع‌آوری شده است و بر مبنای اطلاعات رسمی منتشره از سوی مراجع معتبر نمی‌باشد. بنابراین  منبع مطمئنی جهت تصمیم‌گیری نمی‌باشد.

بمپنا:بمپنادر حال آماده سازی تجهیز سیکل ترکیبی می باشد
ایران خودرو:گفته می شود سیاست مدیران فعلی ایران خودرو  عدم تولید خودروهای ناقص و در اولویت قرار دادن قطعه سازهای زیرمجموعه نسبت به قطعه سازان خارج از گروه خواهد بود. این خبر می تواند برای خمحرکه خوب باشد.

اخبار:

کاهش ۵۸۰ تا ۹۹۳ هزار تومانی قیمت خودرو

پس از اعلام تکدرخاطر رئیس جمهور و اعتراض پارلمان نشینان به قیمت‌های فعلی خودرو، رئیس شورای رقابت از کاهش ۳ درصدی قیمت انواع خودروی پراید، تیبا، سمند و پژو ۴۰۵ خبر می دهد که بر این اساس، می‌توان شاهد کاهش ۵۸۰ هزار تومانی تا نزدیک به یک میلیون تومانی این نوع خودروها بود.به گزارش خبرنگار مهر، ۱۸ تیرماه سال جاری بود که سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هفتگی کابینه اعلام کرد که رئیس جمهور از افزایش قیمت خودرو مکدر است. بعد از این اعلام رسمی، دومینوی تکدرخاطرها از قیمتگذاری جدید خودرو از سوی شورای رقابت آغاز شد و بر این اساس، قرار بر این شد که بازنگری مجددی در قیمت های شورای رقابت صورت گیرد.در ادامه مجلس شورای اسلامی با محوریت کمیسیون صنایع و معادن مجلس وارد موضوع شد و شورای رقایت را با ابزارهای در اختیار، مجاب کرد که قیمت‌‌ خودرو باید کاهش یابد. برهمین اساس، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت نیز از به نتیجه رسیدن این مذاکرات خبر می دهد و می گوید: با مذاکراتی که شورای رقابت با خودروسازان داشته است، قیمت خودروهای پر تولید، سه درصد کاهش خواهد یافت.

عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود در فرابورس تا هفته آینده

معارفه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود برای عرضه ۱۰ درصد سهام آن برگزار شد که به همین ترتیب طبق اعلام مدیران شرکت تا پایان هفته آینده این عرضه انجام خواهد شد.به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،امروز نشست معارفه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود برای عرضه ۱۰ درصدی در فرابورس به پایان رسید.براساس این گزارش، این شرکت ۲۰ میلیارد تومانی ۱۰ درصد از سهام خود یعنی ۲۰ میلیون سهم را برای عرضه اولیه آماده کرده و تا پایان هفته آینده در صورت تأیید فرابورس انجام خواهد شد. براساس این گزارش این شرکت پیش‌بینی سود هر سهم خود را برای سال مالی ۹۴، ۸۴۷ ریال اعلام کرده و برای سال ۹۳ نیز ۸۲۴ ریال اعلام کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ