مشایی: احمدی نژاد به خاطر من استعفا نمی کند/تا شب انتخابات امیدواریم/هر چه رهبری بگویند قبول می کنیم

0

روزنامه ایران نوشت:

مهندس اسفندیار رحیم مشایی روز گذشته در جمع تعدادی از فعالان رسانه‌ای کشور با اشاره به عدم احراز صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان گفت: ما مطالبه می‌کنیم اما دعوا نمی‌کنیم.

مشاور رئیس‌جمهور گفت: به خدا اگر در میان اصولگراها و اصلاح‌طلبان کسی باشد که این راه را ادامه بدهد، تکلیف شرعی همه این است که پشت او بایستند، اما ما این راه را پای جریانی که نه ظرفیت آن را دارد نه عشق آن را دارد و نه آن را باور دارد، ذبح نمی‌کنیم.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: ما یقین داشتیم که اگر تایید صلاحیت می‌شدیم، با آرای بسیار بالا پیروز انتخابات بودیم. هنوز هم به شدت پای کار هستیم و تا شب انتخابات امیدمان را از دست نمی‌دهیم. از مسیر و راه‌مان کوتاه نمی‌آییم. ما مطالبه می‌کنیم. دعوا نمی‌کنیم.

مشایی افزود: این که می‌گویند رئیس جمهور استعفا می‌دهد، ما شلوغ می‌کنیم، فتنه راه می‌اندازیم، جوسازی همان دروغ‌پردازانی است که در بن‌بست گرفتار شده‌اند. ما این جریان را فدا نمی‌کنیم اما از هر عملی که این جریان را با نشاط و پویا کند، استقبال می‌کنیم.

دبیر اجلاس عدم تعهد گفت: یادمان نرود که مسیرمان به سوی خدا از جامعه و مردم عبور می‌کند. من به شما یقین می‌دهم که راه احمدی‌نژاد قابل بستن نیست و اگر هر کسی به خیال خودش بخواهد این مسیر را ببندد از جای دیگری نضج می‌گیرد. قله، سربالایی و سختی دارد. ته دره که قله پیدا نمی‌شود. دوره حالا دوره امام حسین(ع) نیست. دوره امام زمان(عج) است و جنس این دوره پیروزی است. بوی پیروزی‌های بزرگ شنیدنی است. من حس می‌کنم که یک دنیا پیروزی مقابل ما جلوه‌نمایی می‌کند و هر روز توسعه پیدا می‌کند. راه باز است هیچ نگران نباشید.

مهندس مشایی با اشاره به این که ما چون طلایه‌داری و پیشقراولی می‌کنیم کارمان سخت‌تر است، ادامه داد: ما قصد نداریم در مقابل جریانات سیاسی صف‌کشی کنیم، می‌خواهیم صفمان را ببریم در میان مردم، آن وقت خواهید دید که هیچ جریان سیاسی نه در داخل و نه در نظام بین‌الملل نمی‌تواند جلوی ما بایستد.
امیرالمؤمنین دستور داد بروید به مالک بگویید دست از سر معاویه بردارد و بازگردد چرا، چون در سپاه خودی آنقدر فشار آورده بودند که جان حضرت هم در خطر بود. الان هم اگر رهبر انقلاب هر دستوری بفرمایند، ما تابع هستیم.

مهندس مشایی در قسمتی دیگر از سخنانش اظهار داشت: از اول دولت دهم احمدی‌نژاد تاکید می‌کند دولت یازدهم در یک تراز بالاتری قرار خواهد داشت. دنیا هم امروز همین انتظار را از ما دارد. وضعیتی هم که امروز به مردم ما تحمیل می‌شود به هیچ عنوان طبیعی و عادی نیست و هیچ هم نباید صورت می‌گرفت. ان‌شاءالله با یک رأی بالا مسائل را به نفع مردم خودمان بدل خواهیم کرد. اگر یک حماسه‌ای به معنای واقعی ایجاد شود همه چیز حل می‌شود. خیلی‌ها به دنبال گشایش راه هستند.

امروز چون مبنای اصلی نظام جمهوری اسلامی غیبت امام(عج) است نایب امام به جای ایشان عهده‌دار زعامت مسلمین هستند و اگر نایب امام زمان(عج) حذف شود نمی‌توان ادعای حکومت اسلامی داشت. میان علمای شیعه البته در این مسأله اختلاف بوده است.

برخی معتقد بودند هر خروج و قیامی در زمان غیبت امام زمان(عج) کفر و باطل است اما امام خمینی(ره) معتقد بودند که تشکیل حکومت نه تنها باطل نیست بلکه واجب است. پس مبنای موجودیت نظام اسلامی ولایت فقیه است. ولایت فقیه یک مدل حکومت جدید در جهان است که نمی‌توان سابقه‌ای برای آن یافت و هنوز هم به جز ایران در جای دیگری از جهان نمونه مشابهی برای آن وجود ندارد اگر هم باشد محدود است.

نکته دیگر این‌که جمهوری اسلامی در این سی و چند سال دچار افت و خیزهای فراوانی شده است. بالاخره این‌که ولی فقیه فرمودند قطار انقلاب از ریل خارج شده بود و به ریل بازگشته است موید همین مسأله است. فردا هم ممکن است این فراز و نشیب‌ها را شاهد باشیم.

مهندس مشایی با طرح این سوال که ولی فقیه چه نوع حاکمی است؟ و اگر ما بخواهیم آن را به جهان معرفی کنیم چگونه این کار را انجام می‌دهیم، گفت: مدلی که الان در جامعه وجود دارد و دسته‌بندی‌هایی که در سطوح نخبگان جامعه ما وجود دارد اگر تعارفات را کنار بگذاریم و همه حقیقت را آن طور که هست ببینیم آیا همانی است که باید باشد. گروهی از نخبگان سیاسی هستند که اعتقادی به ولایت فقیه ندارند اما در نظام جمهوری اسلامی مدعی هستند که باید بالاترین سطوح نظام به آن‌ها واگذار شود. اینها به واسطه نزدیکی با جبهه‌ای که پرچم ولایت فقیه را بلند کرده برای خود همواره اعتبار خلق کرده‌اند بنده اگر حمایت قاطعی از ولایت فقیه انجام بدهم این مدعیان مشمئز می‌شوند.

اینها اصلاً اعتقادی به آمدن همه نیروهای انقلاب ندارند بهتر است که خیلی‌ها حضور نداشته باشند چون اگر باشند دست زیاد می‌شود و دیگر معلوم نیست که آن‌ها به جایی برسند. آنها همواره به دنبال حذف رقیب هستند که خودشان بمانند تا جا برای خودشان تنگ نشود و جایگاهشان به مخاطره نیفتد.

مهندس مشایی افزود: در حال حاضر اصرار می‌شود تقسیم‌بندی‌های سیاسی که وجود دارد به میان مردم برود و دسته‌بندی‌ها در میان مردم انجام شود. من به شما عرض می‌کنم جمهوری اسلامی اگر بتواند جامعه تحت پوشش خود را منسجم به روی کار بیاورد و حماسه‌ای بزرگ در مشارکت مردم خلق نماید به سرعت از همه موانع عبور کرده و حرف اول را در جهان خواهد زد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ