تصویب افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه “پتایر” برای تولید لاستیک رادیال

0

مجمع عمومی فوق العاده سهامداران شرکت ایران تایر جهت تصویب برنامه افزایش سرمایه آن راس ساعت ۱۴ طی روز گذشته برگزار شد.

 در این مجمع افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی “پتایر” از محل آورده نقدی سهامداران به منظور اجرای طرح توسعه با موافقت بیش از ۷۱ درصد سهامداران به تصویب رسید.

مدیر عامل شرکت ایران تایر در این مجمع پیرامون طرح توسعه ای در دست اجرای آن اظهار داشت: ظرفیت اسمی تولید سالانه “پتایر” در حالی حدود ۱۰ هزار تن می باشد که انتظار می رود با اجرای طرح توسعه ای به ظرفیت اسمی تولید سالانه ۲۰ هزار تن دست یابیم.

ارسلان امتعلی به تولید ۴۵۰۰ حلقه در روز اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود تا با پیشرفت این پروژه طی مهر ماه امسال به تولید شش هزار حلقه در روز و درنهایت طی دو ماه پایانی امسال به ۹ هزار حلقه در روز معادل تولید سالانه ۲۰ هزار تن دست یابیم.

وی با اشاره به پوشش نا مناسب سود برآوردی “پتایر” طی عملکرد سه ماهه نخست امسال، در این خصوص افزود: با توجه به نصب ماشین آلات و تجهیزات جدید و روند مناسب اجرای طرح توسعه ای مذکور به طور قطع موفق به پوشش کامل سود برآوردی تا پایان امسال خواهیم شد.علاوه براین، در نظر داریم پس از تکمیل این طرح توسعه، پروژه های دیگری را نیز اجرا کنیم.

تعویض تسهیلات بهره بالا با تسهیلات بهره کمتر

در ادامه، عسگری نماینده بنیاد مستضعفان به عنوان یکی از سهامداران “پتایر” با ابراز علاقه و حمایت نسبت به اجرای طرح توسعه ای افزایش ظرفیت اسمی تولید این مجموعه ابراز داشت: بنیاد مستضعفان تمام تلاش خود را برای پیشرفت این پروژه به کار می برد و تا کنون نیز بخشی از سهم خود در هزینه اجرای آن را پرداخت کرده است. علاوه بر آن، مقرر شد تا با تسویه تسهیلات با نرخ بهره بالایی که “پتایر” دریافت کرده بود، نسبت به دریافت تسهیلات ارزان قیمت اقدام شود ومشکل مذکور مرتفع گردد.

همچنین ابوترابی، نماینده شرکت سرمایه گذاری ملی ایران به عنوان یکی دیگر از سهامداران عمده “پتایر” با تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته جهت اجرای طرح توسعه مذکور از حمایتهای سهامداران عمده برای بهبود سودآوری شرکت سخن گفت و افزود: امیدواریم با نصب ماشین آلات جدید در کنار افزایش کیفیت محصولات تولیدی و رشد تقاضا برای آنها به افزایش سودآوری دست یابیم تا بدین ترتیب بازدهی مناسبی نصیب سهامداران این مجموعه گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ