وقتی ایرانی‌ها چالش “سطل یخ” را به تمسخر می گیرند + عکس

0

«چالش سطل آب یخ»! این عبارتی است که برخی از فوتبالیست ، ورزشکاران و حتی هنرمندان وطنی از آن به عنوان وسیله ای برای شوخی استفاده می کنند.

 بیماری اسکلروز

 در روزهای گذشته به اندازه کافی درباره «چالش سطل آب یخ» صحبت شده است. این حرکت برای حمایت از بیماران نوعی بیماری خاص به نام اسکلروز انجام می شود و موج آن از میان فوتبالیست ها ، ورزشکاران و هنرپیشه های آمریکایی و اروپایی به ایران رسید. کسی که سطل آب یخ را روی سر خود خالی می کند نام سه نفر دیگر را می برد و آن سه نفر باید سطل آب یخ را روی سر خود خالی کنند و سه نفر دیگر را به این چالش بطلبند.

البته این فقط ظاهر فانتزی ماجراست. کسانی که در این ماجرا شرکت می کنند علاوه بر اینکه در یک حرکت نمادین یک سطل آب را بر روی سر خود خالی می کنند باید مبلغی(حدود ۱۰۰ دلار) را به صندوق حمایت از بیماران اختصاص بدهند. چهره های سرشناسی همچون مورینیو، رونالدو ، مسی، جرارد و بسیاری دیگر از چهره های شاخص فوتبال اروپا پس از اینکه سطل آب یخ روی سر خود خالی کردند ۱۰۰ دلار به صندوق حمایت از بیماران کمک کردند. (شاید حتی بیشتر)

در واقع خالی کردن آب یخ روی سر یک حرکت ارزشی است نه یک شوخی بی مزه اما متاسفانه در ایران فوتبالیست های وطنی و البته برخی از هنرمندان برای خالی کردن آب روی سر خود به مورد دوم بیشتر توجه می کنند هر چند در ظاهر صحبت از کار خیر می کنند.

واقعا از میان فوتبالیست های ایرانی که در دو روز گذشته روی سر خود آب و یخ خالی کردند کدامشان ۱۰۰ دلار به صندوق بیماران اسکلروز کمک کردند؟ اگر هدفشان کمک مالی به بیماران این بیماری مهلک نبوده پس با چه منطقی عکس ها و ویدیوهای خود را در حالی که روی سر خود آب و یخ خالی می کنند در معرض دید عموم می گذارند؟

اگر هم قانون این چالش این است که فقط کسانی روی سر خود یخ خالی کنند که نمی خواهند ۱۰۰ دلار را به صندوق بیماران بدهند اصلا این نمایش برای چیست؟ حرکت چالش سطل آب یخ در اروپا و آمریکا سال هاست قدمت دارد و حرکتی ارزشی برای حمایت از بیماران مختلف به شمار می رود اما با ادامه روند شوخی های بی مزه ای که فوتبالیست های ایرانی راه انداخته اند باید گفت که اصل و اساس این حرکت در ایران زیر سوال رفته است.

این حرکت فعلا در فوتبال ایران به وسیله‌ای برای شوخی و جلب توجه از سوی فوتبالیست های جوان ایرانی تبدیل شده است. نکته تاسف بارتر این است که این موج با شدت بیشتری پیش می رود. رواج نمایش لودگی و شوخی و خنده به وسیله یک سطل آب و یخ بازار هم اکنون داغی دارد، داغ داغ!

بیماری اسکلروز

بیماری اسکلروز

بیماری اسکلروز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ